- prokee -

Fahren. Tanken. Fahren.


Összesen 534 db. poszt, 27 oldal.
www.partyretard.com/

Tudom, volt már ezerszer, de kifogyhatatlan...



Szájbarágós

prokee, 2007.09.28. 21:40
Fotó a NASA űrsiklóit szállító, átalakított Boeing 747 tetején lévő, a Shuttle rögzítésére kialakított egyik csatlakozópontról:


Felirat:

Rögzítsd az űrsiklót ide !
Megjegyzés: fekete oldalával lefelé

Hülye amerikaiak, amerikai hülyék :D:D:D

Fotósopp konteszt

prokee, 2007.09.28. 14:53
(Már megint az englishrussia.com...)

Szorgalmas orosz bloggerek megfotósoppolták ezt a képet:



...és az eredmény(ek) hajtás után --------->
(http://www.keptelenseg.hu)

1986-ban a Northwestern University diplomaosztó ünnepsége után Mkele Mbembe
Kenyában töltötte a nyár nagy részét. Egyik kirándulása során, amikor
átverekedte magát egy sűrű bokron, Mbembe egy elefántbikával találta szembe
magát amint az állat az egyik mellső lábát a levegőbe emeli. Az elefánt elég
kimerültnek nézett ki, ezért Mbembe óvatosan megközelítette, és ahogy elé
térdelt hogy megvizsgálja az állat lábát, észrevette hogy egy jókora
"szálka" van beágyazódva a talpába. 

Amilyen óvatosan csak lehetett Mbembe kihúzta a szálkát, mire az elefánt
óvatosan lerakta a lábát a földre. Az elefánt arccal az ember felé fordult
és meglehetősen nagy kíváncsisággal az arcán bámulta az embert néhány
feszült percen keresztül. 

Mbembe mozdulatlanul állt, és semmi másra nem tudott gondolni, csak hogy
most bele lesz tiporva a földbe. Egyszer csak az elefánt egy hatalmasat
trombitált, hátat fordított, és elsétált.
Mbembe sosem felejtette el ezt a napot... 

Húsz évvel később Mbembe a kisfiával sétálgatott a chicagoi állatkertben, és
ahogy az elefántok kerítéséhez közeledtek az egyik állat egyenesen megindult
Mbembe és fia Tapu irányába. A hatalmas állat bámulta Mbembe-t, és az egyik
mellső lábát a levegőbe emelte, majd lerakta. Ezt egy jó néhányszor
megismételte, majd egy hangosat trombitált, végig az ember szemébe nézve.
Mbembe visszaemlékezve az 1986-os találkozásra az elefánttal, azon törte a
fejét, hogy ez vajon ugyanaz az állat-e. Mbembe összeszedte a bátorságát, és
megvárta amíg minden látogató odébbáll, majd átmászott a korláton és
megindult az elefánt felé. 

Csodálkozva nézett az állat szemébe, mire az elefánt trombitált újra egy
nagyot, körbeölelte az ormányával Mbembe egyik lábát és hozzávágta a
korláthoz, majd odament hozzá és halálba tiporta a szerencsétlen balfaszt. 

Valószínűleg nem ugyanaz az elefánt volt...
Gyermekkorom emlékeinek legmélyebb bugyraiból dereng fel, mennyire lenéztünk mindenkit, aki autó helyett Trabanttal közlekedett. Nekem ugyan tetszett (szerintem másoknak is), de erről célzásokat elejteni az óvodában egyenlő volt a szakmai öngyilkossággal. Soha többé dömperhez, medzsóhoz jutni nem volt képes, aki pillanatnyi gyengeségből védeni próbálta a "szappantartókat", és a nagycsoport közösségi szelleme egy emberként kísértette (huhh, képzavar a javából !).
Volt olyan barátom, akit reggelente Trabanttal hordtak, visítva követelte, hogy az ovi előtti sarkon kiszállhasson, és gyalog érkezzen az objektumba. Amikor egyszer egy kiadósabb raplit vágott le a hátsó ülésen, és két talppal sikeresen kirúgta az oldalablakot, a szülők inkább engedtek.
Párom egy romantikus pillanatában elárulta: a szomszéd Trabantjába csak 10Ft-ért volt hajlandó beülni.

Persze a jóléti állam felmérte az igényeket, és rájött, a politikai feszültség levezetésének érdekében szükséges, hogy a Trabantosok is megvetően tekinthessenek valakire - így a Merkúr importálni kezdte Zaporozsecet.... Ezzel megteremtették a lehetőségét annak, hogy az egymáson való kaján röhögéssel töltsön el az ország pár évtizedet.

Aztán a 80-as években valami megváltozott. Valahogy az emberek rájöttek, hogy egy autónál nem hátrány, ha működik, fűt-dudál-ablaktöröl, netán el is jut a célállomásig. Így aztán a Trabant kedvelt autó használati tárgy lett (hát, a Zapo nem annyira...), a közutálat áttevődött az addig nagy becsben tartott, Renault-licenc (!!!) alapján gyártott Daciákra. Történt ugyanis, hogy a dicső román nehézipar nem rendelkezett megfelelő menyiségű és minőségű nyersanyaggal, így házinyúltól pitypangig minden, korlátlanul elérhető anyagot bedaráltak a forró nyersvasba, soha nem ismert fizikai tulajdonságokkal bíró ötvözetet hozva ezzel létre. Ezzel persze az ilyen alapanyagból készített fémalkatrészek szilárdsága, korrozív tartóssága hagyott némi kívánnivalót maga után, de sebaj, a lencsésen törött felületek érdekes rajzolata kiválóan megfelelt kiállítási tárgyként az Iparművészeti Múzeumban. Ilyen alapokra autót építeni viszont alapvetően nem lehetett sikeres projekt.

Más volt persze a kérdés az autó szülőhazájában. A nemzetgazdaság és a nemzeti öntudat fontos sarokpontja volt, hogy a lehető legszélesebb rétegek közlekedjenek hazai gyártmánnyal. Ha kedvet nem is sikerül csinálni nekik, majd kötelezettséget sikerül. Adminisztratív eszközökkel megoldották, hogy minden, ami nem Dacia, az megfizethetetlen / beszerezhetetlen / gyanús legyen. Így persze a motorizációra vágyó proletariátus csillogó szemmel állt sorba a Daciákért. Végül is néha beindul, itt-ott be sem ázik, lehetne rosszabb is.

Aztán lett is. Az 1980-as években valami végleges és helyrehozhatatlan galaktikus anomália folytán megszületett a fél-Dacia, az 500 Lastun (Fecske).


(Nem röhög, ez már az!)

...ésakkor Velence.

A következő kérdésekre ígértem választ:

Milyen felsőruházatban látogassuk meg a lagúnák városát ?

Egyértelmű, mindenképpen legyen rajta Trabant embléma, a többi nem számít.

Jól festünk benne bármely lagúna felett, tetszőleges hídkorlátnak dőlve...



Anyukád nem azt papolta állandóan, hogy nézz a lábad elé ? :D:D:D:D
Van ám még Italiano mondanivaló, prego !

Jöjjön a többi, autó nélkül.

Vigyázz, kattintásra büdös nagy képek, olasz nyelvtudást igénylő részek dőlt betűvel, aláhúzva :) )

Porto Santa Margherita kellős közepén, egy sétálóutca (korzó di andalgó) melletti apartmanházban laktunk, ebben:



A kirándulás szépsége, hogy klasszikus nyugdíjascsoporttal mentünk, busszal (Öreganyó szállító).
Az apartman egyik szobájában laktunk ketten Tündéremmel, a másikban Nagymama két unokával, egy 16 éves sráccal és egy 12 éves lánnyal. Nagymama persze pörgött, mint a búgócsiga. (Benceneszórakozzálnemmészsehova, estenyolcóravanhúzzálazágyba dögöljélésolvassál engemnemérdekelilyenkésőnsehovanemmmész normálisvagyfelfázolígyisóránkéntkellpisilned amígapádékrábíztakaddigaztcsinálodamiténmondok stb...)
Valószínűleg mindenki, akit a technika valamennyire megérint, ismeri a Challenger, a Columbia , a Discovery nevet, a tájékozottabbaknak az Enterprise, az Endeavour és az Atlantis is mond valamit, az igazán elvetemültek pedig a Pathfinder is beletartozik a sorba:

A NASA űrsiklói (bővebben angolul)



Most viszont nem róluk lesz szó, hanem a kevéssé ismert "túloldal" űrsikló-programjáról. Bizony, a Szovjetunió is erősen dolgozott az ügyön, és a végeredmény ezúttal sok szempontból lényegesen jobb lett.

Make peace, not war !

prokee, 2007.09.19. 21:32
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 03. 10-én átmásolva a blog.hu-ra)

Az történt, hogy Százhalombattán ezen a héten van a Summerfest.

Ennek örömére pár napja buzgón látogatjuk a sörsátrat a főtéren, tegnap este pedig az Ebatta Pizzéria és Kultúrkocsma, mint fesztiválklub, jelmezbált rendezett.

Gondoltuk, megyünk. Sokáig törtük a fejünket, mibe öltözzünk - végül hippijelmezt öltöttün, valahogy így:





Retardált srácok...

prokee, 2007.09.17. 19:10
Valamikor Loituma-keresgélés közben bukkantam erre a videóra.

Most meg ezzel a kerekes sráccal kapcsolatban keresgéltem, és megtaláltam a gumitestű videó bővített verzióját, 6 percben, és persze több szereplővel.


Az tuti,  hogy fejlődésben visszamaradt arcok, valszeg nem fejlődött ki időben a súlypontjuk :)
...és ami elsŠre kimaradt, csak vázlatosan:

Törpeautók


Természetesen milliónyi zseboroszlán cikázott a városokban. Amennyire számomra kiderült, jórészt 450ccm körüli dízelek. Valamikor a Puli is ilyesminek készült, a francia kormány támogatta erŠsen ezt a kategóriát. Az olaszoknál futó darabok azonban cseppet sem másodrangú szereplŠi a közlekedésnek, mint a mi Pulink menetdinamikája alapján elképzelnénk. Javarészt Aixam és Ligier gépek, és bizony városok közötti közlekedésre is használják, saját szememmel láttam egy bordó lélekvesztŠt közel 80-nal taposni az aszfaltot - na persze nem az Autostrada-n.
Nakérem, hazaértünk Olaszországból, egy hetes nyaralásunkról őszölésünkről.

Bár szigorúan szabványos nyugdíjascsoporttal mentünk, buszon természetesen, mégis autós szemmel nézelődtem, és igyekeszem így beszámolni.

Tudni kell, hogy a cím kissé félrevezető. Nyilván nem jártuk be Olaszországot, az Adria legkönyebben elérhető részén jártunk, a Velence és Bibione közötti részen.

( Szállásunk a Corso Genován volt )

Az első, autóközeli Pszichedelikus Élmény még kifelé ért, amikor az osztrák A2 autópályán haladva elsuhantunk a Magna Steyr gyár mellett ( Google Maps ), amely annyi dicső Haflinger, Pinzgauer, Puch 500 (meg persze Fiat 126 kabrióként, kombiként, vagy Puch motorral!), de készült itt Mercedes M- és G-Klasse, Golf Country, Chrysler 300C és Voyager, Saab 9-3, mittomén. Szóval igazi hardcore autógyártók a srácok :)


Miután landoltunk Porto Santa Margheritán (a továbbiakban PSM), mintegy felvezetésként bukkantam rá erre az anatómiailag korrekt Fiat 500-as játékautóra



Áhhh, hogy nekem semmi nem meg egyszerűen.

Camptourist megy vissza a gazdájához.

Szombaton ugyanis, kihasználva a rövid esőtlen időszakot a délelőttben, felnyitottam a sátrat.



Pár éve használták utoljára. Szárazon tették el ugyan, de sajnos erről a környékbeli egerek is értesültek. Beköltöztek, rendet raktak, és kirágták a megfelelő közlekedőfolyosókat...

Sebaj, két futó még talonban, ráülök a témára.
Volt már, de annyira jó, hogy ismétlése következik:


Összesen 534 db. poszt, 27 oldal.

Címkék

1.1 (3) 2007 (4) 500 (4) 50years (5) Kriebstein (2) Németország (2) Sachsen (2) Abarth (2) Ablaktörlő (2) Akrobatika (3) Alfa (3) Alkatrész (2) Alpine (2) Alsóörs (8) Anyád (3) Aranykezű (2) Arc (3) Auchan (2) Audi (2) Auto (3) Autobuzik (4) Autó (137) Autódoktor (2) Autópálya (5) Balatonakali (2) Baleset (9) Bamako (3) Baromállat (8) Beag (3) Belga (2) Belsöség (3) Belsőség (3) Benzinkút (2) Biztosítás (4) Blog (12) Bmw (9) Bontó (2) Bovito (2) Breakdance (2) Budapest (4) Buran (4) Camptourist (5) Carrera (2) Chrome (2) Chrysler (2) Commodore (3) Csernobil (3) Csomagtértető (5) Ddr (4) Drezda (2) E32 (4) E85 (4) Englishrussia (3) F*szkivan (40) Facebook (2) Farsang (2) Felújítás (8) Ferrari (4) Fiat (5) Film (5) Ford (3) Forma1 (9) Fotó (5) Félkegyelmű (2) Füsti (2) Ghia (2) Gif (2) Giulietta (2) Google (4) Haj (2) Hajtány (2) Hamilton (3) Hellókarácsony (7) Horch (3) Háború (3) Hétvége (2) Hó (3) Hülyeállat (71) Hűtő (2) Ikarus (2) Index (3) Iwiw (6) Jogosítvány (2) Jogszabály (2) Játék (3) Karmann (2) Karácsony (2) Kirándulás (4) Klub (2) Kocka (2) Komment (2) Kretén (2) Kultúra (6) Költözés (2) Könyv (4) Közlekedés (33) Lada (3) Lamborghini (3) Lancia (2) Leltár (2) Lewis (3) Link (2) Loituma (2) Lol (9) Lowtyo (3) Lánglovagok (3) M6 (3) Madonna (3) Mercedes (2) Mikulás (2) Motor (2) Motorosfutár (2) Mozi (6) Multicar (2) Munkahely (2) Mátra (2) Média (4) Napi_meló (6) Ndk (10) Nyaralás (5) Német (3) Nő (2) Oka (2) Olaszország (5) Orosz (16) Orr (24) Park (3) Parkoló (5) Party (3) Partyarcok (4) Partyfotó (4) Partyretard (3) Pc (2) Photoshop (3) Plus/4 (2) Pobjeda (2) Porsche (3) Posta (2) Poén (30) Projekt (2) Prokee (44) Prokee.hu (2) Prototípus (3) Prototípusok (3) Punk (3) Póló (2) Raikkonen (2) Recsk (2) Reklám (5) Renault (2) Retro (32) Romeo (2) Rtl (2) Rubik (2) Ruckwarts (2) Sachsenring (3) Shuttle (2) Spider (2) Splash (2) Steyr (2) Stratos (2) Suzuki (10) Swift (5) Szilánkok (3) Szovjet (3) Szovjetunió (3) Százhalombatta (8) Sírkő (2) Találkozó (17) Tank (2) Tatra (2) Tc_gyorsulás (2) Technika (63) Telefon (2) Tesco (5) Totalcar (12) Trabant (95) Traktor (2) Tramp (2) Tuning (18) Tv (2) Tél (3) Tévhitek (2) Tököl (3) Történelem (4) Tűzoltó (3) Tűzoltóság (3) Usb (2) Utazás (2) Utánfutó (3) Vasút (4) Vasúttörténeti (3) Velence (3) Vers (2) Veterán (9) Viasat3 (2) Video (14) Videopályázat (3) Villamos (2) Vizsga (2) Voyager (2) Vw (7) Vásárlás (2) Wartburg (9) Web (16) Webshop (2) Wiper (2) Zene (11) Zwickau (8) árvíz (2) érd (3) érdekes (62) űrprogram (3) űrsikló (3)