Bár szigorúan szabványos nyugdíjascsoporttal mentünk, buszon természetesen, mégis autós szemmel nézelődtem, és igyekeszem így beszámolni.
Tudni kell, hogy a cím kissé félrevezető. Nyilván nem jártuk be Olaszországot, az Adria legkönyebben elérhető részén jártunk, a Velence és Bibione közötti részen.
( Szállásunk a Corso Genován volt )
Az első, autóközeli Pszichedelikus Élmény még kifelé ért, amikor az osztrák A2 autópályán haladva elsuhantunk a Magna Steyr gyár mellett ( Google Maps ), amely annyi dicső Haflinger, Pinzgauer, Puch 500 (meg persze Fiat 126 kabrióként, kombiként, vagy Puch motorral!), de készült itt Mercedes M- és G-Klasse, Golf Country, Chrysler 300C és Voyager, Saab 9-3, mittomén. Szóval igazi hardcore autógyártók a srácok :)
Miután landoltunk Porto Santa Margheritán (a továbbiakban PSM), mintegy felvezetésként bukkantam rá erre az anatómiailag korrekt Fiat 500-as játékautóra
Aztán vasárnap megérkezett a brutál. Harsány dudálásra ébredtünk dél körül (mondom, nyaraltunk :) ). Gondoltam, lesz mit nézni. Felkaptam az autentikus jubileumi pólómat, aztán hajrá le a parkolóba...
Volt Ferrari F430 Spider (Totalcar video):
Alfa Romeo Giulietta Spider 1600 (Egyébként kissé spanyolosan hosszú nevű autó - nem egy Kia Rio... ):
Lancia Stratos - autentikus korabeli Magneti-Marelli kapcsolókkal, mint a Zsiguliban...
Renault Alpine A110 (erre mondják, hogy ilyen autó nincs is, egységsugarú autóbuzi csak a Turbórágó képein lát ilyet, mint a Moszkvics 408 1600 Scaldia Diesel )
Fiat 124 Abarth Spider Sport Rallye mittomén (újabb egyszerű nevű autó)
Volkswagen Karmann Ghia Coupé (ez is szép hosszú - miért nem lehet ezeket az autókat BMW M1-nek hívni ?)
Persze volt ott holmi Porsche Carrera 4S is, meg némi talján kompozíció Indipendent Tuning Club néven, de hát ki foglalkozik ilyen mindennapi fakerekűkkel az előzőek után ? :)
Mellesleg ott figyelt a Ferrari gazdája. Szolgálati pólómmal odaballagtam, és megkérdeztem, vágja-e az emblémát. Persze így elsőre nem, de amikor részleteztem kicsit (kelet-német, kicsi, műanyag és büdös), egyből vágta: Trabant !
Mondom, akkor fotózkodnék kicsit az autójával... Az első kép készítésénél, amikor a Trabant-emblémás, jubileumi logós pólóm hozzáért a Ferrarihoz, anyag és antianyag találkozott, kis kékes szikrázás közepette keletkezett egy kis anomália a téridő kontíniumban. Egy apró fekete lyuk beszippantott néhány járókelőt, valamint két kisebb jachtot és egy Carabinieri-rohamcsónakot a kikötőből. A nap elhalványodott kissé, Quasimodo és Popocatépelt snapszerozott mögöttem valakivel, aki egyszerre hasonlított Adolf Hitlerre, Joszif Visszarionovics Sztálinra, Jockey Ewingre és Hókuszpókra. Aztán eltávolodtam kissé, minden helyreállt, a környékbeliek megnyugtattak, az ilyen parajelenségek teljesen hétköznapiak a Lamborghini és a Fiat 500 közös hazájában...
Ez megnyugtatóan hangzott, úgyhogy gyorsan odamerészkedtem még a Stratoshoz is egy fotóra :)
(Folytatása következik - még ma. Ferrari- és Lambo-shop, menetmetsző-kiállítás, törpeautó, traktor és Ford Käfer...)