- prokee -

Fahren. Tanken. Fahren.

Mármint az én volt Swiftem.

 

Persze a "végezte" szó használata teljesen indokolatlan, hiszen él és virul. Székesfehérváron szolgálja a SonGoKura vágyó vendégeket (az ugye megvan, hogy az Sonka, Gomba, Kukorica?), a sofőrje pedig megkeresett, és küldött fotókat, íme:

 

Szerettem, elkopott mellette a narancs-fekete kétütemű, a másik, négyütemű narancs-fekete és a földig érő csomagtérajtós, soha be nem fejezett 1.1-es, a Tramp, a BMW, de még a Zombi is.

 

Még Zwickauba is elvitt, Trabant-találkozóra, de járt Fuckingban is.

 

Kátyát is a Swifttel vittük haza, talán ez a legélénkebb élmény mind közül.

 

haza.jpg

 

Ha jó gazdája van és lesz, néhány hosszú és sajtszagú év áll előtte.

...mikor reklámarc... izé... reklámhang voltam ?

Az úgy történt, hogy megjöttek az első Splash-ek. Rögtön utána tartott a cég egy nyitott hétvégét, bemutatandó az új autót. Ezt persze "meg kellett marketingelni", melynek többek között része volt egy riportszerűség a Rádió 6-ban.

Ehhez persze kellett valaki, aki beszélni is tud a gépről. Splash-es bejegyzésemnek persze híre ment a cégnél, és kitalálták arany értékesítő kollégák, hogy akkor majd én... Arra gondoltak, hogy bizonyára rendelkezem azzal a lexikális tudással, illetve megfelelő marketing-hanghordozással, ami ilyen esetben szükséges.

Hát, nem nagyon, de azért vállaltam, mert más nem. Kikocsiztam a rádió stúdiójába, és Bögös Sándorral - aki egyébként kellemesen autófüggő - beszélgettün egy kicsit, úgy bele a levegőbe, különösebb előzetes megbeszélés nélkül. Illetve, beszélgettük előtte, de leginkább az ő Polonez-es rallykalandjairól, meg az én Trabant-függőségemről. Splashről nem.

Ennek volt is némi hátránya, de a végleges verzióba szerencsére nem került bele a következő:

- ... a csomagtartó pedig mekkora is ?
- Figyelj, halvány lila gőzöm sincs...
- Akkor beszéljünk a motorokról !

Nos, akit meg érdekel a propaganda, és nem zavarja, hogy nem vettem a fáradtságot a cég kisípolására, az hajtás után meghallgathatja. Szerintem nem is lett olyan hűdegáz :)

Téridő-anomália

prokee, 2008.04.29. 21:30
Bólogató kutya - Suzuki Swift. Ráadásul nem hátul, hanem elöl. F*sza.
Plusz háttérben retro gyorsbüfé, klasszikus hyperfinom hamburgerük van !

Akit a rizsa nem érdekel, menjen a végére, ott a lényeg !

Ígértem egy fogyasztásmérést hétfőre, merthogy az érdi E85 kút hétvégén zárva van.
Persze nem nagyon bírtam magammal, nehéznek is tűnt hétköznap megoldani, tehát nézelődtem. Találtam is megfelelő töltőállomást Csepelen. Két hete nyitottak, usgyi át.

Hogyan mérjük a fogyasztást ?

Nehéz feladat. Az átlagfogyasztás ugye elég sokmindentől függ. A "gyári" adatokhoz közeli mérést mégis el tudjuk végezni. Ha nem is lesz pontos, de összehasonlításra mindenképpen akalmas. A szervízek hivatalos fogyasztásmérési procedúrája a következő:
Első nekifutásra ellenőrizzük az autót ! Guminyomás rendben, extra teher ne legyen. Nálam ugyan az anyósülés előtt ott figyelt a két hete a Trabant 1.1-be beszerelendő aku, de azt hiszem, nagy eltérést nem eredményezhetett :) A guminyomást két hete ellenőriztem, a nyári kerekek felszerelése után, úgyhogy azzal nem lehet gond.
Ezután irány a kút ! Tankolás első kattanásig tövid dugott pisztollyal, majd menjünk többé-kevésbé kereken 100 km-t úgy, hogy a végállomás ugyanezen a kúton legyen, azonos kútoszlopnál. Célszerűen ez azt jelenti, menjünk 50 km-t, forduljunk meg, majd ugyanarra vissza. Ezután ismét töltsünk üzemanyagot az első kattanásig - a kútfejről leolvasható lesz a 100 km alatt elfogyott üzemanyag mennyisége.

Említettem már, hogy tervezem az E85 etanol kipróbálását.

Nem én vagyok az egyetlen, Teko már próbálgatja a Swiftjében. Igaz, az egy 1.3, én pedig az 1.0-ban terveztem kipróbálni.

Tudnivalókkal, problémákkal kapcsolatban nem akarok túl sokat írni, megtették ezt helyettem sokan az E85 blogban.

Az autó:

Egy 2000 évjáratú, 993 köbcentis Suzuki Swift. Három hengeres, központi injektoros. Hajszál híján 60.000 km-t futott. A próba előtt semmilyen módosítás nem történt rajta, full gyári specifikáció.
Ennek fényében a "gyorsul", "húz", "erős/erőtlen" és hasonló kifejezéseket ne tessék felnőtt autóhoz mérve értelmezni :)

Autót ajándékba ?

prokee, 2008.04.15. 21:55
A fenti címmel jelent meg cikk az Index Pufajkás Turul rovatában, meg persze a címlapon.

Mellette meg ez a kép:


Namost. Ez, rendszám alapján, szerény tippem szerint alaposan 2006 év eleji autó lehet. Tehát, nagyjából két éves. Nagyjából, mint ez itt.

Valószínűleg a gyár elsők között elkészült autói közül kikerült, saját tulajdonú céges autói közül való. Az önkormányzat szerint egyébként nem "nekiadták'? hanem használatra kapta.

Persze, mennyivel egyszerűbb korrupciót szimatolni. Amit egyébként ettől sokkal kevésbé feltűnően is meg lehetne oldani, és valszeg nem tennék közzé az önkori oldalán...

Sebaj, hír megvolt, kösz, viszlát...

Suzuki Splash

prokee, 2008.02.29. 13:50
Gyorsan tisztázzuk: kicsit reklámízű írás lesz, pedig nem annak szánom. Egyszerűen az van, hogy sokan kérdezősködtek (puszta autóbuzihoz illő érdeklődéssel), mit tudok a leendő Wagon-R utódról, a Splashről.

UPDATE: Bővebben gyulavitéztől itt.

Na eddig nagyjából semmit, most meg sokat. Úgyhogy tessék, egyelőre fotók, infók - próba (talán) később, még full friss az autó:


(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2007. 09. 02-án átmásolva a blog.hu-ra)

Érdekes és hatásos marketing-elképzelés, hogy a cégünknek rövid, tömör, kifejezŠ URL-t találunk ki, ami csak úgy megragad az ember fejében:

http://www.lynnhavenlincolnmercurykiasuzuki.com
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2007. 08. 30-án átmásolva a blog.hu-ra)

Ez is megvolt. Sok hobbiautós találkozón jártam már, de Suzukin még nem :)

A találkozóról nem nagyon akarok véleményt írni, elképzelhető, hogy csak én nem vettem eléggé részt a programokban.

Inkább az autókról pár szót...

Beigazolódott a sejtésem, hogy a kevés komoly, sok munkával és ízléssel felépített autó mellett rengeteg igénytelen, sufnituninggal fognak virítani. Természetesen itt is érvényes volt a nagy igazság, hogy szép autó=kis arc, giccses autó=nagy arc.



Tréfás autók:









Szép autók:




Új munkahely

prokee, 2006.02.23. 21:34
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2007. 08.22-én átmásolva a blog.hu-ra)

...egyébként hétfŠtŠl (cégen belül) munkahelyet változtattam...
Továbbra is alkatrészezem, de szigorúan adott (két) márkával foglalkozom. Más világ. Sokminden lényegesen egyszerűbb, de egy rakás újdonsággal találkozom. Rendeljünk üléshuzatot ? Mi visz rá valakit arra, hogy üléshuzatot vegyen ? Egyébként is, honnan, kitŠl, milyet és hogyan ???? Bevallom, két órába, vagy talán többe is tellett, mire sikerült ezt a hihetetlen feladatot megoldanom. Persze legközelebb 2 perc lesz, mert tudom, hová, hogyan nyúljak...

A raktárban nagy munka vár rám. Kicsit kaotikus (persze csak az én agyamnak, elŠdöm simán vágott mindent), ezért naaagy átpakolás, rendrakás, egyebek lesznek a következŠ hetek... izé... hónapok programjában.

Bejött ma egy pali. Olajcserére. Már telefonált elŠbb is, és ragaszkodott hozzá, hogy csak akkor hajlandó nálunk cseréltetni az olajat, ha van raktáron karter az autójához. Azaz komplett olajteknŠ. Elmondta, hogy minden harmadik olajcserénél cserélni kell a teknŠt, mert beleszakad a csavar...
Nem röhögtük ki, még a háta mögött sem, de valljuk be, elég vicces végiggondolni, hogy minden 10e km-nél olaj- és szűrŠcsere, valamint minden 30e-nél karter is :) Hát, kirohadni nem fog neki :)

Címkék

1.1 (3) 2007 (4) 500 (4) 50years (5) Kriebstein (2) Németország (2) Sachsen (2) Abarth (2) Ablaktörlő (2) Akrobatika (3) Alfa (3) Alkatrész (2) Alpine (2) Alsóörs (8) Anyád (3) Aranykezű (2) Arc (3) Auchan (2) Audi (2) Auto (3) Autobuzik (4) Autó (137) Autódoktor (2) Autópálya (5) Balatonakali (2) Baleset (9) Bamako (3) Baromállat (8) Beag (3) Belga (2) Belsöség (3) Belsőség (3) Benzinkút (2) Biztosítás (4) Blog (12) Bmw (9) Bontó (2) Bovito (2) Breakdance (2) Budapest (4) Buran (4) Camptourist (5) Carrera (2) Chrome (2) Chrysler (2) Commodore (3) Csernobil (3) Csomagtértető (5) Ddr (4) Drezda (2) E32 (4) E85 (4) Englishrussia (3) F*szkivan (40) Facebook (2) Farsang (2) Felújítás (8) Ferrari (4) Fiat (5) Film (5) Ford (3) Forma1 (9) Fotó (5) Félkegyelmű (2) Füsti (2) Ghia (2) Gif (2) Giulietta (2) Google (4) Haj (2) Hajtány (2) Hamilton (3) Hellókarácsony (7) Horch (3) Háború (3) Hétvége (2) Hó (3) Hülyeállat (71) Hűtő (2) Ikarus (2) Index (3) Iwiw (6) Jogosítvány (2) Jogszabály (2) Játék (3) Karmann (2) Karácsony (2) Kirándulás (4) Klub (2) Kocka (2) Komment (2) Kretén (2) Kultúra (6) Költözés (2) Könyv (4) Közlekedés (33) Lada (3) Lamborghini (3) Lancia (2) Leltár (2) Lewis (3) Link (2) Loituma (2) Lol (9) Lowtyo (3) Lánglovagok (3) M6 (3) Madonna (3) Mercedes (2) Mikulás (2) Motor (2) Motorosfutár (2) Mozi (6) Multicar (2) Munkahely (2) Mátra (2) Média (4) Napi_meló (6) Ndk (10) Nyaralás (5) Német (3) Nő (2) Oka (2) Olaszország (5) Orosz (16) Orr (24) Park (3) Parkoló (5) Party (3) Partyarcok (4) Partyfotó (4) Partyretard (3) Pc (2) Photoshop (3) Plus/4 (2) Pobjeda (2) Porsche (3) Posta (2) Poén (30) Projekt (2) Prokee (44) Prokee.hu (2) Prototípus (3) Prototípusok (3) Punk (3) Póló (2) Raikkonen (2) Recsk (2) Reklám (5) Renault (2) Retro (32) Romeo (2) Rtl (2) Rubik (2) Ruckwarts (2) Sachsenring (3) Shuttle (2) Spider (2) Splash (2) Steyr (2) Stratos (2) Suzuki (10) Swift (5) Szilánkok (3) Szovjet (3) Szovjetunió (3) Százhalombatta (8) Sírkő (2) Találkozó (17) Tank (2) Tatra (2) Tc_gyorsulás (2) Technika (63) Telefon (2) Tesco (5) Totalcar (12) Trabant (95) Traktor (2) Tramp (2) Tuning (18) Tv (2) Tél (3) Tévhitek (2) Tököl (3) Történelem (4) Tűzoltó (3) Tűzoltóság (3) Usb (2) Utazás (2) Utánfutó (3) Vasút (4) Vasúttörténeti (3) Velence (3) Vers (2) Veterán (9) Viasat3 (2) Video (14) Videopályázat (3) Villamos (2) Vizsga (2) Voyager (2) Vw (7) Vásárlás (2) Wartburg (9) Web (16) Webshop (2) Wiper (2) Zene (11) Zwickau (8) árvíz (2) érd (3) érdekes (62) űrprogram (3) űrsikló (3)