- prokee -

Fahren. Tanken. Fahren.

Light in the night

prokee, 2008.10.15. 20:50

Egy csepp fény az éjszakában...

(Nem fotosopp. Illetve persze igen, de nem úgy.)

Programajánló

prokee, 2008.07.14. 13:00

Lassan lehet készülődni. Idén is lesz Nagy Nyári Találkozó Alsóörsön, ahol a Trabantosok és Wartburgosok (meg persze egy rakás más autó) összejönnek, és autó-sör-csaj társaságában furcsa dolgokat művelnek.

Időpont: 2008. augusztus 12-17. Helyszín: Alsóörs, Európa-Kemping


Igazi hardcore autóbuzik (mint például én is, ugye :) ) kezdhetnek már augusztus 8-án is, ekkor ugyanis Balatonakaliban KGST-veterántalálkozó lesz.

 Időpont: 2008. augusztus 8-10. Helyszín: Balatonakali, Strand-Holiday kemping.

Mindkét rendezvényről bővebb információ olvasható itt.

Oka mégegyszer

prokee, 2008.03.26. 22:17
Englishrussia megint.


Nem is oly régen írtam arról, hogy a Nagy Orosz Autókendács Mozgalomban bármi előfordulhat, sőt, bárminek az ellenkezője is.

Na meg volt egy rövid eszmefuttatás Lada Oka ügyben.

Íme a világ egyik legkisebb autójából faragott extrém SUV.



Bővebben az Englishrussián.

Totalcar Autódoktor

prokee, 2008.03.18. 20:06
Leszögezem, természetesen sosem pályáztam, és nem is tervezem, hogy pályázok az Autódoktor helyére.

Két okból sem:
- Messze nem rendelkezem még az árnyékával sem annak a tudásnak, rutinnak, ismeretanyagnak, amivel az Autódoktor
- Rövid úton kiosztanám keresetlen stílusban a legtöbb levélírót.

Szemezgessünk csak az utóbbi pár levélből !
A szerelő és az Euro 3-as visszavezető

Kedves Autódoki!

A napokban lett kicserélve a 1,9 pdtdi 130 lovas passatomban a légtömeg mérő, nem típusspecifikus darabra amitől jobban megy. Ez be is jött mert már ismerősöknél is bevált erősebb lett e gép. ezzel egyidőben beleöntöttünk a tankba egy doboz Dízelrendszer tisztítót(protec) (kb25L gázolaj volt a tankban). Kb 15 km után kiírta az elektronika hogy abgas werkstatt. Felhívtam a szerelőt hogy mi lehet a probléma. Szerinte nagyon meghajtottam és az euro 3-as visszavezetőt eltömítette a korom. hozzáteszem max 4000-ig volt pörgetve a motor. visszamentem a szerelőhöz kiütötte a hibakódot mentünk kb 10 km-es hajtós próbakört hogy kiírja-e. Semmi nem volt, utána már mérsékelten nem hajtósan mentem vele kb 20 km-t, megint kiírta (abgas werkstatt ) az első kövér gázadásnál.én arra gondoltam hogy a tisztító miatt van hogy attól kormol jobban. Szerelő szerint ki kell cserélni az euro 3-as visszavezetőt ami elég pénzízű. Nem tudom hogy ki lehet tisztítani esetleg vagymit lehet csinálni hogy ne kerüljön megint az autó egy vagyonba?! Ezzel a hibával lehet-e hajtani az autót?Biztos ez a baja maga szerint is?

Köszönöm:

V. Laci
Kedves V. Laci !

A légtömegmérő cseréje kicsivel a sportpedál-sportgyertya-sportlégszűrő szentháromság után áll a kendácstuning-rangsorban. Az, hogy nem a motorhoz illő karakterisztikájú légtömegmérővel átvered a motor vezérlését, egyenes ágon okozhatja az elektronika megzavarodását. A szerelőd, gondolom, semmit sem tudott arról, hogy otthon mit barkácsoltál össze, szerencsétlen nem is nagyon gondolhatott másra, mint amire végül jutott.
Fejed hajtsd le, csendesedj el, kapcsold ki a hifit, és a Passatot (így, nagybetűvel) add el, vegyél BMX-et, az reszelgetheted nyugodtan. Legfeljebb a lánckerék becsípi a nadrágszáradat.
Az Euro3-as visszavezető meg becsületes nevén EGR-szelep, franciáknál Özséer, de neked csak simán egérszelep.
Chiptuning után villog az izzításjelző

Kedves Autódoki!

Nemreg vasaroltam egy chip tuningot Tdi skoda oktaviamhoz. A kerdesem az lenne, ha folyamatossan villog az izzitolampam, de az auto jobban megy, meg a fogyasztas is jobb lett, lehet e valami baja ha igy jarok vele. A gyartonak is irtam, ez egy nemet gyartmany elvileg jo, o azt irta, hogy ez nem okoz gondot, es hogy elkell mulnia, probaljak allitani a chippen.

Köszönöm:

Márió
Kedves Márió !

Nem rémlik, említettem-e már, hogy a légtömegmérő cseréje kicsivel a sportpedál-sportgyertya-sportlégszűrő szentháromság után áll a kendácstuning-rangsorban. Na, a chiptuning meg a huzatszenzor felett egy hajszálnyival.
Igazából átvertek. Először akkor, mikor megdumáltak arról, hogy egy "vásárolt" "chiptuning" minden hozzáértés nélkül otthon felszerelhető, másodszor meg, amikor azt mondták, hogy majd elmúlik magától a hibajelzés.
Figyelj, menj vissza, verd az asztalt, kérd vissza a pénzt. Aztán add el a Skodát, és vegyél BMX-et, azt reszelheted.
Vagy vegyél egy 1,9 pdtdi 130 lovas passatot, épp tudok egy eladót, kis Özséer-problémával.
Turbó olajfogyasztása 40 ezer km után

Kedves Autódoki!

2 éves 320d E90-es Bmw-nél, nem rég fedeztem fel, hogy a turbóból kilépő, inercoolerbe menő alu cső a turbó felöli részén a bilincs olajpárás. 40e km futásteljesítmény után. Ez normális jelenség? Még van 2 hetem a garanciális csere lehetőség végéig. Mit javasol? Csere, vagy ettől függetlenül még jó ideig elműködhet?

Köszönöm:

Z .Sanyi
Kedves Z. Sanyi !

Mindenképpen menj szervízbe,és verd a pultot, azt szeretik. Ha már ott vagy, cseréltesd ki gyorsan a sz*rrá koptatott bőr váltógombot is, a járdánparkolással összevert  első lököst,  meg a hátsó üléskárpitot, ami bolyhosodik, foszlik, mert a  gyerek ott toszigálja a Transformerst.
40.000 km után a fékbetét is cserés lesz, nyugodtan reklamáld meg gariban, hiszen a nagyfater 1602-ese a hatvanas években 55 ezret is elment az első cseréig.
Ja, ne felejtsd el, hogy a drift erősen igénybe veszi a kuplungot. Annak érdekében, hogy ne neked kelljen majd fizetned 60-70 környékén a szénné perzselt tárcsát és a munkadíjat, gyorsan menj le Nyíregyre meg vissza csúsztatott kuplunggal, aztán irány a szervíz.
Ha esetleg kiröhögnek, vegyél egy BMX-et, az egy betű eltérés fel sem fog tűnni.
Közös nyomócsöves dízelbe benzin került

Kedves Autódoki!

Autóm common rail dízel, és véletlenül benzin került a tankba. Ez csak pár száz méter megtétele után derült ki a motor csörgéséből. A tank leszívása és gázolajjal való feltöltése után rendesen megy az autó. A kérdésem az lenne, hogy okozhatott-e ez a kis malőr valami maradandó károsodást, ami esetleg később komoly problémát okozhat?

Köszönöm:

Miklós
Kedves Miklós !

Véletlenül. Aha. Ne engedd az asszonyt tankolni. Ha mégegyszer előfordul, vegyél neki egy BMX-et. Tegyél rá kemping-kormányt, azzal hordhatja a szatyrot a boltból hazafelé.
2 liter benzin került a dízelem tankjába

Kedves Autódoki!

Véletlen folytán 1,7 liter 95 ös benzin került diesel üzemű autóm tankjába amint észrevettem mi is törtánt azonnal hígítottam 20 liter gázolajjal! Vajon ez elég a baklövésem kiküszöböléséhez? képes nagy meghibásodást okozni? Összevegyül a benzin a gázolajjal?

Köszönöm:

Edem
Kedves Edem !

Szép próbálkozás, de kár az inkognitóért, férjed,  Miklós mindent tud. Tudsz kerékpározni ?

Gyári katalizátort vegyek?

Kedves Autódoki!

Sajnos ma kaptam a rossz hírt, h az autómban a katalizátor összetört, és ki kell cserélni. REanult Megane Berline 1,4-es 16 szelepes 2003-as évjáratú autóm van. A gyári katalizátor 140 eft. javasolták a szervízben, h megpróbálnak autóbontóból szerezni nekem katalizátort 20-30eft-ért.

A kérdésem a következő lenne. mennyire megbízható az autóbontóból vásárolt katalizátor? Hallottam a sportkatalizátorról is. Jobb lesz az autó teljesítménye, kevesebbet fogyaszt, és nem kerámilapos. Találtam is az interneten egyet 24eft.ért, 1,5 év garanciával. Érdemes lenne ezt kipróbálnom? Ha ezt választom a szervízben beszerelik nekem?

Köszönöm:

Edit
Kedves Edit !

Ne higgy a szervíznek ! Ők is bontott katalizátort vesznek nagykeráron 30.000-ért, csak borzalmasan drága a kályhaezüst, amivel lefújják, hogy újnak tűnjön.
A legjobb persze a sportkatalizátor, bizonyos helyeken szettben is árulják, pedállal, gyertyával, légszűrővel.
Arra figyelj, hogy az autóval addig ne mászkálj, míg meg nem javítják, mert tönkreteszi az egérszelepet. Ha muszáj addig dolgozni járni, vegyél egy BMX-et.
Tuningolt Passat hidegindítási gondjai
Kedves Autódoki!

Nekem egy 96 os évj. VW Passat 1,9 TDI van 90 LE alapban. (1z) Valamilyen tuning van rajta, sajnos nem tudom milyen mert így vettem,de az biztos hogy a motorvez. szoftver van átírva. Olyan gondom van, mint ami ezeknél a típusoknál állítólag előfordul hogy az adagolófedél ill. a benne lévő fordulatszabályzó kopott, akocsi bizonyos fordulatszámokon rángat, és hidegen nem úgy indul ahogyan elvárható lenne (290 ezer Km van benne). Cserélni kellene ezt a fedelet a szerelő szerint. Meg is van már a másik. Azt nem tudom ,hogy ezt simán ki lehet cseréltetni, nem függ-e ez össze a tuningolással? vagy újra vissza kellene töltetnem rá az eredeti szoftvert? Az a gond hogy semmit nem tudunk a tuningról ami benne van. Az eladó szerint akitől a kocsit vettem 115 LE.

Köszönöm:

Attila
Kedves Attila !

Nézd meg, van-e sportpedál az autóban ! Ha igen, akkor huzatszenzortuning, ha nem, akkor özséertuning.
Fontos még megszámolni a pedálokat. Ha három darabot látsz, kéziváltós autód van, ha kettőt, automata váltós autód van. Vagy agyváltós BMX-ed.
Xenonizzó beszerelése házilag

Kedves Autódoki!

2007. december 7.-ei Égő Ákos által irt cikkben olvastam:"A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét" Én egy Citroen BX be szeretnék xenon izzót rakni. A kérdésem a következő miért kell az automatikus fényszórómosás? Ha meg csinálom, hogy lehessen a fényszórót mosni, akkor más tenendöm nincs?

És akár vizsgára is mehet az autó így? És út közben sem büntetnek meg miatta? A magasság állításnak ennél az autónál nincs jelentősége úgy gondolom az állandó hasmagasság miatt.

Köszönöm:

Ernő
Kedves Ernő !

Automatikus magasságállítás ÉS fényszórómosó, te magad írtad le egy mondattal előbb.
Egyébként is, BX-be Xenont ? Csak azért, mert annak a nevében is van X ? Vegyél egy BMX-et.

(Természetesen roppant demagóg voltam, senki ne vegye magára - csak eljátszottam a gondolattal...)




Mit nekünk amerikai hotrod, sz*runk bele az angol kitcar-mozgalomba, az orosz pimpelők már a spájzban vannak !


Mindenki látott már képen furcsa orosz autót, hiszen a lokális Közlekedési Főfelügyeleten egy liter vodkáért (vagy fél liter konvertibilis etil-alkoholért) bármit képesek papírozni, ami saját lábán eljut Magnyitogorszkból Petrozavodszkba anélkül, hogy saját súlyából több, mint 15%-ot vesztene útközben.

Azt is tudjuk, hogy az orosz autógyártás önmagában is furcsa dolgokat szült. Itt nem feltétlen a Tavriára, vagy a Zaporozsecre gondolok, hiszen ott nem vicceltek a srácok - igazi autónak szánták őket, csak valahogy nem sikerült.
Az viszont tény, hogy az orosz sztyeppék nem létező úthálózata meglehetősen tréfás autók elkészítését eredményezte, talán jó példa erre a világ első SUV-ja.


Most viszont igazi hardcore offroad pimpelők következnek az ENGLISHRUSSIA-ról.

Idén még nem forgott. Jött egy kis jóidő, éppen ideje volt játszani vele :)

A 2008-as első áldozat Szabó Mátyás kollégám.
Nem egy nagy video, csak kipróbáltuk az új kamerarögzítő pontot.


Külön figyelmetekbe ajánlom a video végén a pontos, precíz irányba állást a kapuban :)

GYIK - a videóról

prokee, 2008.02.15. 10:00
Megfogadtam pár napja, hogy az 50 éves Trabant, a Skoda 1203, a Dacia 500 után készülő újabb monstre szociautó cikk befejezése előtt már nem írok újabb postot.

Ehhez képest itt a második, merthogy közbeszólt a Totalcar videopályázat eredményhirdetése.

Ennek kapcsán befutott pár kérdés, amire most gyorsan válaszolok, ezzel húzva le újabb bőrt erről az Orr-témáról :)


- Jól néz ki a gép, sokáig terveztétek, mielőtt nekiláttatok ?

Nem. Ráadásul nem is így nézett ki. 2007 tavaszán kapott egy erős felújítást, de az előző évek alatt is változott. CIX-Laca videóján jól követhető a sorsa.

- A belső kamerás képek hogyan készültek ?

Valahogy így:

(CIX-Digitcam-Laca képei)

- Az a sok plüsstehén... Honnan szedted össze ?


Valószínűleg furcsa, de volt itthon. :)
Aki járt már nálunk, tudja, nem viccelek. Van néhány száz tehén a lakásban, plüss, bögre, ruhadarab, mittomén. Tudod, ez olyan macsó dolog :)

- És az a csinos otthonka ?


Ez is volt itthon. Kedvesem megjegyezte Anyukámnak, minden rendes háziasszonynak van nylon-otthonkája - idén karácsonyra kapott is egyet :)
A hozzávaló fejkendő még az én ifjúrocker-korszakomból való, azt hiszem...

- Milyen motor van a gépben ?

Milyen lenne ? Szabályos, gyári, kétütemű Trabant-motor.

- Hogy bírja a strapát ?

Fergetegesen. A második motor van benne, de csak azért, mert az elsőt elkunyeráltam a saját autómba. Egyébként egy olaj nélkül sz*rrá hajtott váltón és egy kuplungtárcsán kívül semmilyen meghibásodás nem volt.

- Mennyit isztok ilyenkor ?

Semennyit. Jó, egyszer-egyszer, ha nagyon meleg volt, elcsúszott egy doboz sör, de ezután órákig nem ültünk az Orrba. És persze mindezt zárt területen, biztosítva, felügyelettel.

- Mit raktatok a benzinbe, hogy begyulladt ?

A világon semmit. Meleg motorra húzott szívatóval bármilyen kétütemű Trabant begyújtható. Ha levegőt is kap, ki sem alszik. Az Orron annyit segítettünk, hogy egy ablaktörlőmotorból és egy megszakítós alaplapból kendácsolt automatikus gyújtószerkezet hajtja a két behegesztett gyertyát, így nem kell félnünk az alkarszőr leperzselésétől.

- Fel van gyorsítva a forgás a videón ?

Természetesen van, ahol igen. Azonban megnyugtatlak, a "Realtime Video" feliratnál TÉNYLEG valódi sebességet látsz. Ráadásul lehetett volna gyorsabb, de a fenti képen látható kamerarögzítés úgy rázkódott, hogy Jim nem merte padlóig nyomni...

- Ez volt a Fábryban ?

Ez.



- Nem életveszélyes a géptetőn pörögni ?

Nem. Annak látszik, de hidd el, nem. Az autó forgáspontja ilyenkor nagyjából a két tengely közé esik, így a forgáspontban fekszem. Emiatt a centrifugális erő  kábé egyformán húz mindenfelé.
Utólag bevallom, alaphelyzetben még a lábaim sem kalimpálnak ilyenkor, kicsit rá szoktam játszani :)

- Nem-e lehetne-e esetleg-e...


De. Gyere le nyáron Alsóörsre, és szívesen megforgatunk. :)
Újragondoltam a lentebbi Orr-videót, és rögtön be is neveztem vele a Totalcar videopályázatára.

Ha tetszik, szavazz rám itt !


 
Gratulálok, Darti, másodszorra is szép munka volt !

Gyermekkorom emlékeinek legmélyebb bugyraiból dereng fel, mennyire lenéztünk mindenkit, aki autó helyett Trabanttal közlekedett. Nekem ugyan tetszett (szerintem másoknak is), de erről célzásokat elejteni az óvodában egyenlő volt a szakmai öngyilkossággal. Soha többé dömperhez, medzsóhoz jutni nem volt képes, aki pillanatnyi gyengeségből védeni próbálta a "szappantartókat", és a nagycsoport közösségi szelleme egy emberként kísértette (huhh, képzavar a javából !).
Volt olyan barátom, akit reggelente Trabanttal hordtak, visítva követelte, hogy az ovi előtti sarkon kiszállhasson, és gyalog érkezzen az objektumba. Amikor egyszer egy kiadósabb raplit vágott le a hátsó ülésen, és két talppal sikeresen kirúgta az oldalablakot, a szülők inkább engedtek.
Párom egy romantikus pillanatában elárulta: a szomszéd Trabantjába csak 10Ft-ért volt hajlandó beülni.

Persze a jóléti állam felmérte az igényeket, és rájött, a politikai feszültség levezetésének érdekében szükséges, hogy a Trabantosok is megvetően tekinthessenek valakire - így a Merkúr importálni kezdte Zaporozsecet.... Ezzel megteremtették a lehetőségét annak, hogy az egymáson való kaján röhögéssel töltsön el az ország pár évtizedet.

Aztán a 80-as években valami megváltozott. Valahogy az emberek rájöttek, hogy egy autónál nem hátrány, ha működik, fűt-dudál-ablaktöröl, netán el is jut a célállomásig. Így aztán a Trabant kedvelt autó használati tárgy lett (hát, a Zapo nem annyira...), a közutálat áttevődött az addig nagy becsben tartott, Renault-licenc (!!!) alapján gyártott Daciákra. Történt ugyanis, hogy a dicső román nehézipar nem rendelkezett megfelelő menyiségű és minőségű nyersanyaggal, így házinyúltól pitypangig minden, korlátlanul elérhető anyagot bedaráltak a forró nyersvasba, soha nem ismert fizikai tulajdonságokkal bíró ötvözetet hozva ezzel létre. Ezzel persze az ilyen alapanyagból készített fémalkatrészek szilárdsága, korrozív tartóssága hagyott némi kívánnivalót maga után, de sebaj, a lencsésen törött felületek érdekes rajzolata kiválóan megfelelt kiállítási tárgyként az Iparművészeti Múzeumban. Ilyen alapokra autót építeni viszont alapvetően nem lehetett sikeres projekt.

Más volt persze a kérdés az autó szülőhazájában. A nemzetgazdaság és a nemzeti öntudat fontos sarokpontja volt, hogy a lehető legszélesebb rétegek közlekedjenek hazai gyártmánnyal. Ha kedvet nem is sikerül csinálni nekik, majd kötelezettséget sikerül. Adminisztratív eszközökkel megoldották, hogy minden, ami nem Dacia, az megfizethetetlen / beszerezhetetlen / gyanús legyen. Így persze a motorizációra vágyó proletariátus csillogó szemmel állt sorba a Daciákért. Végül is néha beindul, itt-ott be sem ázik, lehetne rosszabb is.

Aztán lett is. Az 1980-as években valami végleges és helyrehozhatatlan galaktikus anomália folytán megszületett a fél-Dacia, az 500 Lastun (Fecske).


(Nem röhög, ez már az!)
Nakérem, hazaértünk Olaszországból, egy hetes nyaralásunkról őszölésünkről.

Bár szigorúan szabványos nyugdíjascsoporttal mentünk, buszon természetesen, mégis autós szemmel nézelődtem, és igyekeszem így beszámolni.

Tudni kell, hogy a cím kissé félrevezető. Nyilván nem jártuk be Olaszországot, az Adria legkönyebben elérhető részén jártunk, a Velence és Bibione közötti részen.

( Szállásunk a Corso Genován volt )

Az első, autóközeli Pszichedelikus Élmény még kifelé ért, amikor az osztrák A2 autópályán haladva elsuhantunk a Magna Steyr gyár mellett ( Google Maps ), amely annyi dicső Haflinger, Pinzgauer, Puch 500 (meg persze Fiat 126 kabrióként, kombiként, vagy Puch motorral!), de készült itt Mercedes M- és G-Klasse, Golf Country, Chrysler 300C és Voyager, Saab 9-3, mittomén. Szóval igazi hardcore autógyártók a srácok :)


Miután landoltunk Porto Santa Margheritán (a továbbiakban PSM), mintegy felvezetésként bukkantam rá erre az anatómiailag korrekt Fiat 500-as játékautóra



Zwickau 2007 még...

prokee, 2007.06.26. 21:10
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 03. 10-én átmásolva a blog.hu-ra)
Beszámoló más szemszögbŠl: Darti írt pár szót a saját élményeirŠl a Kocsmában
Úgy gondoltam én is megosztom veletek az idei Zwickaui élményemet, azaz jobban mondva az elsŠ Zwickaui élményemet.
A történet valamikor nagyon régen kezdŠdött, lassan 4 éve szeretnék kijutni, de a sors valahogy mindig úgy hozta, hogy vagy kocsim nem volt, vagy éppen idŠm. És elsŠ alkalommal mindenképp saját kocsival szerettem volna menni, nem pedig valahogy társnak.
Idén végre adott volt a lehetŠség, igaz nem mondhatnám teljesen 100 %-nak, de ez már csak ilyen, a végén mégis belevágtunk.

Az, hogy megyünk már jó ideje nem volt titok, igaz ez az utolsó elŠtti napon majdnem meghiúsulni látszott, hiszen egy fontos alkatrész nem érkezett meg a kocsimhoz, így feszengve ugyan de elindultunk.

Az indulás elŠtt kicsit összejöttünk, megbeszélni ki mit visz, na meg hogy kihez férnek be a cuccaink, egy része.

Kedd este átmentünk Dudás Jani barátomhoz, sikerült leadni nála nagyon sok cuccot, így már volt esélyünk beférni a kocsiba. Igaz akkor még azt hittük bŠven lesz még helyünk is, ez az elmélet késŠbb megdŠlni látszott.

Eljött az indulás napja, az indulás reggele. A kocsimmal 3-an mentünk, Tomiék elŠzŠ este kicsiny hajlékom vendégszeretetét élvezték, ezzel is némi többlet idŠt hagyva az alvásnak.
Tibke utasításba adta, hogy reggel 5:45-kor indulás van, addigra legyünk kint az M1-M7 Agip kútjánál.
Nagyjából fél perces késésessel megérkeztünk, de meglepŠdve látjuk hogy sehol senki. Tibit hívom kicsivel késŠbb, mire közli, hogy írt SMS-t a másik telefonomra, hogy induljunk el, Robinak megállt a kocsija, éppen karbit cserélnek.
Közös megegyezésre azt mondtuk megvárjuk inkább Šket, és együtt megyünk.

Valamivel késŠbb ismét telefonáltam, kiderült, hogy új karbi felkerült, de még mindig nem indul. Mint késŠbb kiderült a hibát egy elolvadt rotor okozta, és mi Janival a hŠs megmentŠk elindultunk hétköznap reggel az Agip kútról a keleti fele, kezünkben egy rotorral. Mondanom sem kell, hogy meddig jutottunk gondolom, az ügy eleve elveszett volt.
Tibiéknek sikerült szikrát faragni ideiglenesen a kocsiba, így ismét az Agip kúton vártunk rájuk.
Végre megjönnek, boldogság, kicseréltük a rotort, majd Robi közli, hogy bocs, de az összes iratát, pénzét otthon hagyta… Hát igen…igazi jó kezdet…
Nem kell mondanom, hogy ezek után mire elindultunk nem éppen sikerült a tervezett idŠpontban találkozni a székesfehérvári különítménnyel, hiszen Šk azt mondták, hogy mennek akkor egyedül.

InnentŠl végül is sima utunk lett volna, a kocsikkal nem volt semmi baj, Dávid elektromos füstjét kivéve, de az is már Németországban volt szerencsére.
Az út viszont mégis elég hosszúra nyúlt, hiszen több balesettel is találkoztunk útközben, a szokásos elterelésekkel, prágai dugóval, és persze megálltunk segítséget nyújtani bajbajutott Trabis cimboráinknak.

A csütörtöki nap sátorállítással folytatódott, majd este egy laza baráti iszogatás, és beszélgetés következett.

A péntek reggelem eléggé érdekesen indult, hiszen kissé fájó fejjel ugyan de a hŠségtŠl már tovább aludni nem tudván kikeltem a sátorból, és érdekes élmény fogadott.
ElsŠ ránézésre jégvirágnak tűnt a kocsim elsŠ szélvédŠjén fellelt jelenség, de késŠbb ahogy közelebb mentem kiderült hogy nem az volt.

Álló helyében az autóm elsŠ vadonat új szélvédŠje fogta magát és berobbant. Kicsit meglepŠ volt, de most mit tudtam tenni. Kicsit rápihentem az eseményekre, majd erŠs idegzettel kivertem a helyérŠl az üvegdarabokat, és elindultam szélvédŠt keresni. Sokan meglepŠdve nézték az esemény, magyar társaim részvétükrŠl adtak jelet, de mit volt mit tenni.
ElsŠ utam során nem találtam ablakot, de kédert már igen, így ez félsiker, viszont mindenképp kellett valami, hiszen a múzeumba, és a gyárhoz aznap szerettünk volna elmenni.
Nagy sétámból visszatérve egy kedves magyar kollega kibökte, hogy Šk hoztak magukkal tartalék szélvédŠt, de azt vasárnapra ha törik ha szakad adjam nekik vissza mert az kell. Hát legalább nyertem egy kis idŠt, gyorsan befűztük, és ismét menetkész volt a vas.

Kb. reggel 10-tól terveztük hogy közös erŠvel elmegyünk a múzeumba, a gyárhoz, a kiállításra, majd a végén autót mosni, ami a végén úgy sikerült, hogy fél négy körül sikerült is mindenkit összecsábítani, aki velünk akart jönni.
ElsŠ állomás a gyár volt, itt már kicsit szétszakadt a társulat sikeresen elveszítettük egymást. Itt mindenki nyálcsorgatás közben beállt egy közös fotóra, majd én elindultam megkeresni az elveszett autókat.

Második állomás a múzeum volt, ahol nagyjából ugyan azt játszotta el a kedves jegyszedŠ, mint a találkozóra való belépésünknél a pénztáros a kempingben.
Mert nem ám úgy van az, hogy csak 2 eurót fizetünk, ha legalább 10-en vagyunk. Magyarok vagyunk kapjuk be, fizessük ki mind a 4-et, nincs kedvezmény, és kész.
Kicsit néztünk nagyot, de ha már itt vagyunk..(megjegyzem nem egy rossz üzletpolitika, csak gusztustalan, bár kétségkívül jövedelmezŠ)

A következŠ állomás az idŠszakos kiállítás volt, a Trabant 50 éves születésnapjának emlékére. Láttunk sok sok szép dolgot, tetszett mindenkinek azt hiszem. Engem leginkább a terepasztal, és sok jó Trabi kis helyen is elfér szemlélet fogott meg.

Ezután megint mindenki a maga útján elindultunk kocsit mosni, érdekes volt, de valahogy nem akart senki várni a másikra..
Kocsi szép tiszta, irány vissza a kemping.

Ahogy visszaértünk, 10 percre rá, megjöttek az elsŠ viharfelhŠk. Mi láttuk már ilyet, olyat is ami elment minden esŠcsepp nélkül, és így elkezdtünk grillezni, lévén elég éhesek voltunk már.
Na ez a felhŠ nem olyan volt, ebbŠl esett rendesen.

Este 8 körül elkezdte, majd reggel 8-ig abba sem hagyta. És hogy eközben mi volt? Kint azt nem tudom, hogy mi zajlott, hiszen ki sem mertünk jóformán nézni a sátorból. Azon kevesek közé tartozunk, akiknek nem ázott be a sátra, sŠt a vihar alatt az elŠtérben grilleztünk, ami még a megfelelŠ klímát is biztosította, az amúgy eléggé lehűlt idŠben.

A viharról annyit, hogy egész éjszaka tombolt, az emberek nagy többsége a kocsikba kényszerült aludni, mások pedig a sátrukért küzdöttek.
A németek viszont élvezték a helyzetet, dagonyáztak, és mindent elkövettek annak érdekében, hogy a kemping fŠ útvonalából sártengert teremtsenek. Nekik legyen mondva, ez sikerült is.

Szombat reggel felkeltem, még esett az esŠ, és hírtelen ismerŠs arcok jöttek velem szembe. Prokeeék érkeztek meg a legjobb idŠben.
Az esŠben segítettem nekik sátrat verni, hiszen éppen reggel 6 körül jobb dolgom nem volt. Szerencsére megkapták az elŠzŠ napi SMS-em, és sikeresen leszállítottak nekem egy elsŠ szélvédŠt, aminek különösképpen örültem, meg kell hogy mondjam.

A szombati nap, ruhateregetéssel, kárfelméréssel kezdŠdött, majd miután az nap is kisütött kezdtünk reménykedni, hogy eltűnik majd a sár. Hát hiába…

Elindultunk körbenézni, körbejárni a terepet, kocsikat nézni, és ami a legfontosabb, bejárni a bazárt. Nekem nagyjából 5 méter alatt sikerült a nyakam közepéig sarasnak lennem, akkor elérkezett a minden midegy állapot.

Kocsik szép számmal jelentek meg, és bizony volt nem egy német, akinek nagyon messzire gurult a gyógyszere. Most hogy milyen kocsik voltak, mik voltak az érdekes események, ezt nem írom le, a képek mindig magukért beszélnek.

Délután környékén kezdett mindenki igencsak éhes lenni, de a kocsival nem szívesen indult el senki, hiszen nemcsak hogy mindenki elragadt ott, de az a kocsi, ami azt a poklot megjárta esztétikailag sem volt utána valami fényűzŠ.
Tibke vállalta, hogy kimegy a kocsival, én meg azt, hogy ha kivisz engem is, akkor kitolom a sárból, ha baj van.
Kifele nem is volt semmi baj, bevásároltunk igaz a Plussz-ba kicsit furin néztek rám, hiszen nyakig sárosan sikerült beállítanom oda is.
A vásárlást igazából némi kaja, és némi Jäger megszerzése indokolta esetemben, az elsŠvel nem is volt gond, de a Jägerért küzdeni kellett.
SŠt még a helyi műszaki boltba is be akartam menni, de nem engedték, azt mondták most más kussoljak.

Visszafele a kempingbe a bejáratnál némi tömeg gyűlt össze, így csak araszolva tudtunk haladni. A nagy várakozásban feltettem a kérdés, hogy ki kér egy kis Jägert, és senkitŠl sem kaptam nemleges választ.
Szerencsére a bejáratot pont elŠttünk zárták le, mivel a Toi-Toi kocsi elragadt a sárban, és Traktorral kellett kihúzni. Ez idŠ alatt a ki, és behajtás szünetelt.
Mi ezt az idŠt felhasználtuk a nálunk lévŠ üveg kikönnyítésére, aminek eredménye képpen nem kellett kétszer mondani, azt hogy szálljak ki kocsit tolni, hiszen mire bejutottunk végre, bent a sárban csak elragadtunk.
„enyhén” ittas állapotban de nagyon nagy jókedvvel megérkeztünk a kajával, és a fél üveg innivalóval….

Este össznépi grillezést rendeztünk, de igazából az esemény részletei kicsit más homályosabbak, az egy hét alatt megkoptak az emlékek…. Bár már másnap reggel sem emlékeztem mindenre, így lehet nem az idŠ az oka…
Az biztos, hogy sütöttünk, beszélgettünk, iszogattunk, és mikor kiürült az üveg, messiásként üdvözöltük a helyi Jägermeisster erŠit, akik 1 euróért bŠszen osztogatták a jéghideg itókát, egy aprócska ajándéktárgyat mellékelve hozzá. Így jutott nekem is fejkendŠ, esŠkabát, sál, sapka. Reggel fejkendŠben ébredtem, így csak következtetni tudok arra, hogy biztosan jó buli volt.

Vasárnap reggel megint korán kidobott az ágy, gyorsan el is mentem zuhanyozni, amíg nem volt sor.
Hát a fürdŠk állapota addigra a 10-es veszélyességi fokot is elérte, még azon is csodálkoztam, hogy volt meleg víz. Igazi áldás volt ez, miután végigsétáltam mezítláb a jéghideg sárban.

Kis idŠ elteltével kezdett éledni a tábor, én még rápihentem az elŠzŠ estére inkább, majd ébredésem után kezdtünk tanakodni, hogy vajon merre is menjünk ki, hogy tudnánk elkerülni a sárfürdŠt, mert az igazat megvallva, semmi kedvem sem volt bevinni a kocsim oda.
Megváltást jelentett, mikor hátul kinyitottak néhány falat, és a repteret megkerülve, egy magánház udvarát is felhasználva sikerült kidolgozni egy olyan kerülŠutat a németeknek, amin legalább el lehetett hagyni a területet. Így a hatalmas sarat viszonylag szerencsésen megúsztuk, és nem volt nagy gond belŠle.
Nagyobb bajt jelentett, hogy 45 gramm ólom leesett az egyik kerekemrŠl, így a hazafele utat elég erŠteljes rázkódás kísérte végig, igaz a cseh autópályához képest az semmiség volt.

Sátorbontás után irány elköszönni mindenkitŠl, majd már éppen indulunk, mikor Tomi közli, neki még vásárolni kell menni… Néztünk boldogan, majd vártunk tovább.
Szerencsére hamar megjárta, így ismét elköszöntünk, a tovább maradóktól, és irány hazafele.

Hazafele kicsit kacifántos volt az út, ezúton közlöm mindenkivel, hogy elsŠnek a 173-as, majd a határig a 174-es utat kell követni.
Nekünk sikerült a 171-es számra specializálódni, a navigátorom ugyanis szentül meg volt gyŠzŠdve, hogy mindenki ezt az utat mondta neki, olyannyira, hogy az úton haladva, erre is, meg arra a házra is kristálytisztán emlékezett, miszerint itt már jártunk.
Fél úton eltévedve elŠvettük a térképet, mert volt ám nekünk az is, megbeszéltük, hogy nem megyünk már vissza, errefele haladunk tovább, és egy másik határátkelŠn megyünk majd át.

Nos gyönyörű helyeken jártunk, a táj egyszerűen fantasztikus volt, igazi motoros paradicsom, csak mi kocsikkal voltunk, és még el is tévedtünk ugye.
Végre azután sikerült megtalálni a határt, így a németországi szakaszt röpke 3,5-4 óra alatt le is tudtuk.
Prágába egy másik úton érkeztünk be, ami annyira nem is volt baj, Prágától meg már a szokásos útvonalon jöttünk hazafele.


És hogy mik a tapasztalatok? Mindenki azt mondja, hogy nem tetszett ez neki, nem volt olyan jó, stb.
Én elŠször voltam kint, biztos azért nem voltam sem az odafele, sem a visszafele úton kiakadva senkire, és semmire sem.
Én élveztem a kint töltött napokat, és az esŠt leszámítva nem volt ez olyan rossz. Az hogy idén volt a legnagyobb esŠ, azon nem lepŠdtem meg, ahova mi a Tomiékkal megyünk mindig esik, szóval nagy meglepi nem volt.

Nos röviden ennyi, de hozzá kell tenni. Kirándulásnak, nyaralásnak, jó poénnak fogtam fel az egészet, így ezért nem rémített meg a dolog, de mint mindenki én is többet vártam a helytŠl, így jövŠre adok neki még egy esélyt.

Zwickau 2007

prokee, 2007.06.18. 20:49
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 03. 10-én átmásolva a blog.hu-ra)

Ahogy ígértem...

Az utazás

A találkozó június 15-17 között volt (péntek-vasárnap), én ehhez képest előző vasárnap találtam ki, hogy ki kellene menni. Évek óta tervezgetem, de valahogy sosem jött össze. Vagy autóm, vagy pénzem, vagy időm nem volt sosem. Akik kint jártak már, ódákat zengtek az ITT-ről, láttam azt a rengeteg képet a múzeumról, úgy gondoltam, ott a helyem.

Az idei, jubileumi év külön lendületet adott, úy éreztem, ez az, amikor nekem is ott a helyem.

Gyors szervezgetésbe kezdtem hétfőn. Utánajártam, hogy a tévhittel ellentétben régi típusú, "nemkártyás" személyivel is bejárhatom az Európai Uniót, persze érvényesnek kell lennie. Az autóválasztás gyorsan ment, a 2T-n lejárt a műszaki, a 4T csomagtérajtaja még nem tökéletes (néha nem csukódik be), így maradt az egyetlen lehetőség: bármennyire is cinkes, Suzukival megyünk. Bónusz, hogy éves magyar matricája van. Előkerítettem a biztosítási zöldkártyámat, hétfőn átnéztük az autót a műhelyben (jellemző módon az ablaktörlőket kellett cserélni, más gond nem volt).

A cégtől kikölcsönöztem a GPS-t, tuti ami tuti alapon. Persze nem volt benne Nyugat-EU térkép. Újabb kör, sikerült egy pont ugyanilyenhez jutni, csak teljes térképpel.

Készül az orr...

prokee, 2006.06.04. 09:51
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2007. 08. 30-án átmásolva a blog.hu-ra)

A hétvége projektje a tavalyi Nyári Találkozóról ismert Orr felélesztése volt. Aki találkozott vele, ismeri, és valszeg sokáig nem felejti. Aki nem látta, íme egy kép, hogy is festett tavaly:


(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2007. 08. 30-án átmásolva a blog.hu-ra)

Ez is megvolt. Sok hobbiautós találkozón jártam már, de Suzukin még nem :)

A találkozóról nem nagyon akarok véleményt írni, elképzelhető, hogy csak én nem vettem eléggé részt a programokban.

Inkább az autókról pár szót...

Beigazolódott a sejtésem, hogy a kevés komoly, sok munkával és ízléssel felépített autó mellett rengeteg igénytelen, sufnituninggal fognak virítani. Természetesen itt is érvényes volt a nagy igazság, hogy szép autó=kis arc, giccses autó=nagy arc.



Tréfás autók:









Szép autók:




ABO-932

prokee, 2006.03.26. 15:31
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2007. 08.22-én átmásolva a blog.hu-ra)

Ha már sírtam az autók miatt, egy kis áttekintés...

ABO-932, Trabant 1.1 1990-ből. Nagyjából így festett, amikor még egyben volt:


Persze az "egyben" elég relatív. Szénné volt rohadva a küszöb, és méginkább a padlólemez. A hattyúnyakból, küszöbből több vödörnyi (!!!) nedves sarat szedtünk ki...


Aztán kissé elcsúszott a műtét, és ha már úgyis sokat áll, legyen valami extra is. Az alapgondolat a retrósítás lett, tehát az autónak a lehető leginkább úgy kell festenie, mint egy kétüteműnek. Ha elkészül, tulajdonképpen kizárólag a padlóváltó fog árulkodni...
Aztán ehhez jött még az ötlet, amit régóta dédelgetek - a padlótól nyíló csomagtérfedél. Ugye a Trabant elég nagy csomagtartóval rendelkezik, de igen kis likon kell a cuccot belepakolni. Ha viszont a hátfal helyett is ajtó van, akkor egész kényelmesen lehet rakodni...


Felkerült az autóra egy kombi hátfal, majd még ebből is kivágtuk a rendszám helyét. Így egy méretes nyílás keletkezett, már csak be kellett fedni valamivel.


Nagyjából ennyi a különbség a gyári és a vágott nyílás között.


Ide fog kerülni a rejtett tankolónyílás, ami eddig jobb hátul, a sárvédőn volt...


Valahogy így...


Ez pedig a csomagtérajtó zsanérja...


... és valahogy így fog nyílni.

Mellesleg nem is értem, miért nincs még készen. Tulajdonképpen a váltórudazatot és a kulisszát kellene még helyrerakni, a benzincsöveket behúzni, és a maradékot összelapátolni.
Asszem bele kellene húzni :)

Címkék

1.1 (3) 2007 (4) 500 (4) 50years (5) Kriebstein (2) Németország (2) Sachsen (2) Abarth (2) Ablaktörlő (2) Akrobatika (3) Alfa (3) Alkatrész (2) Alpine (2) Alsóörs (8) Anyád (3) Aranykezű (2) Arc (3) Auchan (2) Audi (2) Auto (3) Autobuzik (4) Autó (137) Autódoktor (2) Autópálya (5) Balatonakali (2) Baleset (9) Bamako (3) Baromállat (8) Beag (3) Belga (2) Belsöség (3) Belsőség (3) Benzinkút (2) Biztosítás (4) Blog (12) Bmw (9) Bontó (2) Bovito (2) Breakdance (2) Budapest (4) Buran (4) Camptourist (5) Carrera (2) Chrome (2) Chrysler (2) Commodore (3) Csernobil (3) Csomagtértető (5) Ddr (4) Drezda (2) E32 (4) E85 (4) Englishrussia (3) F*szkivan (40) Facebook (2) Farsang (2) Felújítás (8) Ferrari (4) Fiat (5) Film (5) Ford (3) Forma1 (9) Fotó (5) Félkegyelmű (2) Füsti (2) Ghia (2) Gif (2) Giulietta (2) Google (4) Haj (2) Hajtány (2) Hamilton (3) Hellókarácsony (7) Horch (3) Háború (3) Hétvége (2) Hó (3) Hülyeállat (71) Hűtő (2) Ikarus (2) Index (3) Iwiw (6) Jogosítvány (2) Jogszabály (2) Játék (3) Karmann (2) Karácsony (2) Kirándulás (4) Klub (2) Kocka (2) Komment (2) Kretén (2) Kultúra (6) Költözés (2) Könyv (4) Közlekedés (33) Lada (3) Lamborghini (3) Lancia (2) Leltár (2) Lewis (3) Link (2) Loituma (2) Lol (9) Lowtyo (3) Lánglovagok (3) M6 (3) Madonna (3) Mercedes (2) Mikulás (2) Motor (2) Motorosfutár (2) Mozi (6) Multicar (2) Munkahely (2) Mátra (2) Média (4) Napi_meló (6) Ndk (10) Nyaralás (5) Német (3) Nő (2) Oka (2) Olaszország (5) Orosz (16) Orr (24) Park (3) Parkoló (5) Party (3) Partyarcok (4) Partyfotó (4) Partyretard (3) Pc (2) Photoshop (3) Plus/4 (2) Pobjeda (2) Porsche (3) Posta (2) Poén (30) Projekt (2) Prokee (44) Prokee.hu (2) Prototípus (3) Prototípusok (3) Punk (3) Póló (2) Raikkonen (2) Recsk (2) Reklám (5) Renault (2) Retro (32) Romeo (2) Rtl (2) Rubik (2) Ruckwarts (2) Sachsenring (3) Shuttle (2) Spider (2) Splash (2) Steyr (2) Stratos (2) Suzuki (10) Swift (5) Szilánkok (3) Szovjet (3) Szovjetunió (3) Százhalombatta (8) Sírkő (2) Találkozó (17) Tank (2) Tatra (2) Tc_gyorsulás (2) Technika (63) Telefon (2) Tesco (5) Totalcar (12) Trabant (95) Traktor (2) Tramp (2) Tuning (18) Tv (2) Tél (3) Tévhitek (2) Tököl (3) Történelem (4) Tűzoltó (3) Tűzoltóság (3) Usb (2) Utazás (2) Utánfutó (3) Vasút (4) Vasúttörténeti (3) Velence (3) Vers (2) Veterán (9) Viasat3 (2) Video (14) Videopályázat (3) Villamos (2) Vizsga (2) Voyager (2) Vw (7) Vásárlás (2) Wartburg (9) Web (16) Webshop (2) Wiper (2) Zene (11) Zwickau (8) árvíz (2) érd (3) érdekes (62) űrprogram (3) űrsikló (3)