- prokee -

Fahren. Tanken. Fahren.

Csak gyorsan néhány további részlet:

- 300 km felett van az etanolos futás
- hidegindítás szinte változatlan a benzines módhoz képest, persze most segít az időjárás is
- torpanás szinte teljesen eltűnt, nagyon hirtelen padlógáznál, illetve közvetlen indulás után maradt meg
- reggeli indítás után érdemes egy percet járatni (öv becsatol, előlap feltesz, villany fel), utána semmi gond
- erősen gondolkodom, hogy még a héten cserélek üzemanyagszűrőt, nehogy az eddig lerakódott, de az alkohol által feloldott szennyeződések bekerüljenek a motorba
- negatív tapasztalat egyelőre nincs, hacsak a hidegindításnál érezhető pálinkafőző-illat nem tekinthető annak

Folytatás:
A teli tank kiautózása után benzin kerül a gépbe, megnézzük, mit mutat a menetteljesítmény és a fogyasztás.

Akit a rizsa nem érdekel, menjen a végére, ott a lényeg !

Ígértem egy fogyasztásmérést hétfőre, merthogy az érdi E85 kút hétvégén zárva van.
Persze nem nagyon bírtam magammal, nehéznek is tűnt hétköznap megoldani, tehát nézelődtem. Találtam is megfelelő töltőállomást Csepelen. Két hete nyitottak, usgyi át.

Hogyan mérjük a fogyasztást ?

Nehéz feladat. Az átlagfogyasztás ugye elég sokmindentől függ. A "gyári" adatokhoz közeli mérést mégis el tudjuk végezni. Ha nem is lesz pontos, de összehasonlításra mindenképpen akalmas. A szervízek hivatalos fogyasztásmérési procedúrája a következő:
Első nekifutásra ellenőrizzük az autót ! Guminyomás rendben, extra teher ne legyen. Nálam ugyan az anyósülés előtt ott figyelt a két hete a Trabant 1.1-be beszerelendő aku, de azt hiszem, nagy eltérést nem eredményezhetett :) A guminyomást két hete ellenőriztem, a nyári kerekek felszerelése után, úgyhogy azzal nem lehet gond.
Ezután irány a kút ! Tankolás első kattanásig tövid dugott pisztollyal, majd menjünk többé-kevésbé kereken 100 km-t úgy, hogy a végállomás ugyanezen a kúton legyen, azonos kútoszlopnál. Célszerűen ez azt jelenti, menjünk 50 km-t, forduljunk meg, majd ugyanarra vissza. Ezután ismét töltsünk üzemanyagot az első kattanásig - a kútfejről leolvasható lesz a 100 km alatt elfogyott üzemanyag mennyisége.

Említettem már, hogy tervezem az E85 etanol kipróbálását.

Nem én vagyok az egyetlen, Teko már próbálgatja a Swiftjében. Igaz, az egy 1.3, én pedig az 1.0-ban terveztem kipróbálni.

Tudnivalókkal, problémákkal kapcsolatban nem akarok túl sokat írni, megtették ezt helyettem sokan az E85 blogban.

Az autó:

Egy 2000 évjáratú, 993 köbcentis Suzuki Swift. Három hengeres, központi injektoros. Hajszál híján 60.000 km-t futott. A próba előtt semmilyen módosítás nem történt rajta, full gyári specifikáció.
Ennek fényében a "gyorsul", "húz", "erős/erőtlen" és hasonló kifejezéseket ne tessék felnőtt autóhoz mérve értelmezni :)

400 forintos benzin ?

prokee, 2008.03.27. 20:05
Égő Ákos etanolos lapján olvastam, hogy Érden is nyílt E85 kút (-fej).

A töltőállomást üzemeltető (vagy legalábbis franchise-oló) Avia Egyesületnél meg ezt láttam:


Persze nyilván elírás, de elég ijesztő. Reméljük, nem prófétikus, Freud-i elgépelés :)

Egyébként meg, megyek valamikor, és kipróbálom az E85-öt. Az Ákosnál olvasottak alapján úgy fest, a Swift automatice tankolható vele - meglátjuk.

Címkék

1.1 (3) 2007 (4) 500 (4) 50years (5) Kriebstein (2) Németország (2) Sachsen (2) Abarth (2) Ablaktörlő (2) Akrobatika (3) Alfa (3) Alkatrész (2) Alpine (2) Alsóörs (8) Anyád (3) Aranykezű (2) Arc (3) Auchan (2) Audi (2) Auto (3) Autobuzik (4) Autó (137) Autódoktor (2) Autópálya (5) Balatonakali (2) Baleset (9) Bamako (3) Baromállat (8) Beag (3) Belga (2) Belsöség (3) Belsőség (3) Benzinkút (2) Biztosítás (4) Blog (12) Bmw (9) Bontó (2) Bovito (2) Breakdance (2) Budapest (4) Buran (4) Camptourist (5) Carrera (2) Chrome (2) Chrysler (2) Commodore (3) Csernobil (3) Csomagtértető (5) Ddr (4) Drezda (2) E32 (4) E85 (4) Englishrussia (3) F*szkivan (40) Facebook (2) Farsang (2) Felújítás (8) Ferrari (4) Fiat (5) Film (5) Ford (3) Forma1 (9) Fotó (5) Félkegyelmű (2) Füsti (2) Ghia (2) Gif (2) Giulietta (2) Google (4) Haj (2) Hajtány (2) Hamilton (3) Hellókarácsony (7) Horch (3) Háború (3) Hétvége (2) Hó (3) Hülyeállat (71) Hűtő (2) Ikarus (2) Index (3) Iwiw (6) Jogosítvány (2) Jogszabály (2) Játék (3) Karmann (2) Karácsony (2) Kirándulás (4) Klub (2) Kocka (2) Komment (2) Kretén (2) Kultúra (6) Költözés (2) Könyv (4) Közlekedés (33) Lada (3) Lamborghini (3) Lancia (2) Leltár (2) Lewis (3) Link (2) Loituma (2) Lol (9) Lowtyo (3) Lánglovagok (3) M6 (3) Madonna (3) Mercedes (2) Mikulás (2) Motor (2) Motorosfutár (2) Mozi (6) Multicar (2) Munkahely (2) Mátra (2) Média (4) Napi_meló (6) Ndk (10) Nyaralás (5) Német (3) Nő (2) Oka (2) Olaszország (5) Orosz (16) Orr (24) Park (3) Parkoló (5) Party (3) Partyarcok (4) Partyfotó (4) Partyretard (3) Pc (2) Photoshop (3) Plus/4 (2) Pobjeda (2) Porsche (3) Posta (2) Poén (30) Projekt (2) Prokee (44) Prokee.hu (2) Prototípus (3) Prototípusok (3) Punk (3) Póló (2) Raikkonen (2) Recsk (2) Reklám (5) Renault (2) Retro (32) Romeo (2) Rtl (2) Rubik (2) Ruckwarts (2) Sachsenring (3) Shuttle (2) Spider (2) Splash (2) Steyr (2) Stratos (2) Suzuki (10) Swift (5) Szilánkok (3) Szovjet (3) Szovjetunió (3) Százhalombatta (8) Sírkő (2) Találkozó (17) Tank (2) Tatra (2) Tc_gyorsulás (2) Technika (63) Telefon (2) Tesco (5) Totalcar (12) Trabant (95) Traktor (2) Tramp (2) Tuning (18) Tv (2) Tél (3) Tévhitek (2) Tököl (3) Történelem (4) Tűzoltó (3) Tűzoltóság (3) Usb (2) Utazás (2) Utánfutó (3) Vasút (4) Vasúttörténeti (3) Velence (3) Vers (2) Veterán (9) Viasat3 (2) Video (14) Videopályázat (3) Villamos (2) Vizsga (2) Voyager (2) Vw (7) Vásárlás (2) Wartburg (9) Web (16) Webshop (2) Wiper (2) Zene (11) Zwickau (8) árvíz (2) érd (3) érdekes (62) űrprogram (3) űrsikló (3)