- prokee -

Fahren. Tanken. Fahren.


Összesen 534 db. poszt, 27 oldal.
Komoly upgrade előtt álok. Mármint PC-ügyileg.

Kockáknak a részletek:

Jelen sorokat egy ilyen gépen írom:
Alaplap: Abit KD7
Proci: AMD Athlon XP 2200+
Memória: 512MB DDR
VGA: ATI Radeon 9200 128MB TV Out
HDD: 200GB IDE-ATA

Nagyjából 5 éves a gép, ha jól rémlik - legalábbis még az érdi albérletben szereztem be az alaplapot és a processzort.

Igazából sosem vettem komplett gépet, mindíg építgettem. Hol használt, hol új alkatrészekből, a komplett konfig fogalmát utoljára a Commodore Plus/4-nél ismertem fizikai valóságában. Jó, volt még a laptop, de az evidens, hogy komplettben érkezett (egyébként használtan).

Most viszont, fél éves nézelődés és agyalás után a karácsonyfa alá kerül az új gép. Asszem 32 évesen ideje, hogy életemben először egy vadonatúj géppel lepjem meg magam - bár végül csak részben leszek én a költségviselő.

Az új masina:

Alaplap: Asus PK5C alaplap (DDR3 fogadására képes...)
Processzor: P4 Core2 Duo E6750 2,66GHz
Memória: 2 GB DDR2
VGA: Gigabyte 8600 GT PCIe, 512MB TVOut
HDD: 500GB SATA
+ DVD-író, TV-tuner, stb...

Mostanában Százhalombattán vásárolok,  illetve laptop-cuccokat Érden. Bohó ifjú koromban viszont bejáratott helyem volt Csepelen, ahová vagy 6-7 éve nem néztem be (eltekintve kedvesem tesójának gépétől, amit ott vettünk nagyjából 3 éve, de akkor egy villámgyors komplettkonfig-sulinetre akció volt).
Nos, most a Nagy Konfigurálás közepette eszembe jutott, hogy megnézem az ő áraikat is. Érdemes volt, részben az árak, részben pedig a választék győzött meg. No meg persze az is, hogy érdeklődő emailomra gyors, pontos, egyszerű és határozott válasz érkezett. Szóval, reklámmentesen, csak hogy leírjam egyszer, Bovito - ugyan messzebb vannak, de érdemes átmennem Csepelre :)

Nos, a megrendelés megtörtént, remélem, a hét végére kezemben az új erőmű. Ha eltűnnék, valószínűleg a régi gépet öltem meg, az újat meg nem élesztettem még :)

Tisztára izgulok, mint a gyerek, mikor az első modellvasutat már kileste Anyu fehérneműi mögött a szekrényben, de még nem bonthatja ki karácsonyig :)
Csak úgy eszembe jutott pár dolog:

Sírkő-kiállítás...


Besz*rás. Ezt ma dobták be. Kissé közhelyszerű a morbid jelzőt használni a sírkőre, de a vicceset meg nem akarom.


Jó, értem, hogy ez is egyfajta üzleti vállalkozás. Nyilván be kell mutatni a terméket a potenciális leendő ügyfeleknek. Azt is értem, hogy ez az, amire előbb-utóbb mindenkinek szüksége lesz, bár paradox módon normális esetben ezt az ember sosem magának választja ki. Mondhatni, ajándékba kapja.

Na de mégis ! Mi a célja a kiállításnak, és főleg mi a célja a kiállítási kedvezménynek ?

Elképzeltem a helyzetet, amint Tündéremmel kézenfogva kisétálunk körülnézni.

- Nézd, kicsim, ez milyen gyönyörű ! Nekem ez kell !
- Ne hülyéskedj, ezt most nem engedhetjük meg magunknak. Jön a karácsony, anyukádék is jönnek át 25-26-ra. Szilveszterre el akartunk menni pihenni valahová, honnan vegyek most elő 350.000 forintot ?
- Nézd meg, most akciós, csak 200.000, és jár hozzá egy másik ajándékba. Egyet fizet, kettőtt kap, plusz ingyen házhoz viszik. Legalább nem nekünk kell felvinni a másodikra !
- Jó, de hová tesszük a lakótelepen ? A gardróbba nem fér.
- Ugyanmár, kivisszük Tesómhoz a franciaágyat, annak a helyére elfér egymás mellé tolva. Úgyis fáj a derekam, nem bírom a puha ágybetétet.
- Nem jó, a fejrész nem fér oda az olvasólámpáktól.
- Majd leszereled. Úgysem kell, majd gyújtunk mécsest.
- Hát jó, de akkor várj, felhívom a nagyit is, hátha neki is kell. Van most ez a régi, szépia-színű, már lánykorában is ilyet akart, de a háború óta nem kapni.
- Hívd, de akkor szerezni kell valami autót is. A Swiftbe nem fér be, tetőcsomit meg nem hoztam. Az ingyen házhozszállítás csak párosával jár.
- Ok, akkor megkérdem, a nagypapáét nem akarja-e lecserélni. Legalább egyforma lesz.
-Nem is hülyeség. Csörögd fel, én megyek, addig lefoglalom...


Asszem kimegyek, megnézem, ki az, aki elmegy egy sírkő-kiállításra...



Édesség


Kedvesem húslevest, túrógombócot tervezett ma vacsorára, nagyjából ebben a sorrendben. Én persze, akár a gyöngytyúk és a takony közös történetében írva vagyon, azonnal rábuktam az utóbbira, mondván, ha marad még hely, jöhet a húsleves is.
Ennek ő nem nagyon örült, mondván, olyan vagyok, mint a rossz gyerek.
Mire én:
- Gyerekként drága Anyukám ugyanezt mondta. Ragaszkodott hozzá, hogy először a "rendes" étel, utána a nasi - és ezt be is tartatta velem. Azóta viszont sokkal erősebb vagyok - szóval ide a túrógombócot ! :)



Szintén kajáról:



Idén augusztusban, ahogy már írtam párszor (de még nem emlékeztem meg róla) Nyíregyházán jártunk, a KGST-partyn. A Pócsi testvérek vendégül láttak (ezúton is köszönet) szombaton és vasárnap is, ez persze azzal járt, hogy szombat este valamit vacsoráznunk kellett. A rendezvény és némi pakolás után lendületet vettünk a helyi Tesco felé, merthogy az volt nyitva éjjel fél délben.

Körkérdés, mit együnk könnyen, gyorsan. Feldobtam a félkész tortellini, ravioli szavakat, emlegettem holmi sajtszószt. Nem feltétlen a gasztronómiai víziók miatt, de a többiek bólintottak, mégis jobb, mint virslizni. Ráadásul majdnem olyan gyors.

Persze bejártuk az eladótér élelmiszer-ügyben szóba jöhető teljes területét, de nem jártunk sikerrel. Ismét megpróbáltuk, kudarc.

Én persze eldöntöttem, tortellini és/vagy ravioli nélkül ki nem megyek, kerestem egy pirospólós helybéli melóst, és előadtam kérésem. Kis homlokráncolás után, de egy szó nélkül emberünk elindult a zoknik és alsóneműk felé. Mit tehettem, követtem, bár kissé elbizonytalanodtam, talán nem értette 100%-osan a kérdést.

A zoknikon keresztülvágtunk, futólag érintettük a női ruhákat, itt már erősen gyanakodtam. A női ruháktól a síruházatig mentünk (szezonáru augusztusban???), majd ott egy éles kanyarral kiszöktünk az eladótér szélére, és emberünk büszkén állt meg az áruház legeldugottabb hűtőpultja mögött, amelyben egy valóságos tortellini-édenkert fogadott, a létező legszélesebb tortellini-választékkal. Szinte hallani véltem a Tádádádáááááááááááámmmm! hangot, segítőm csillogó tekintetében pedig látszott a büszkeség: Igen, van tortellinink !

Mit mondjak, soha életemben nem vásároltam még ruhaosztályon, (kis túlzással) zoknik közül kaját, de egyszer ezen is túl kell esni. Csattanó nincs, egyébként finom volt, jól laktunk.



Ezt meg a Kocsmából:


Bemegy a kocsmába Móricka, Pistike, a skót , a székely, ,a zsidó, a cigány, az angol, a francia, az aranyhal, a kisegér, a nyuszika, a medve, a farkas, a róka, az agresszív kismalac, két rendőr és egy szőke nő. Méregeti őket a csapos egy ideig,majd megszólal:
- Mi ez ,valami vicc?!?



Dominó:


Ezt meg a mai Aktívból Találkozásokból (mi a címe ennek a hülyeségnek, ami a Híradó után van az RTL-en, amiben elmondják a választ, rögtön utána a kérdést, és emeltdíjjal meg lehet válaszolni, és nyerthetsz inggombot meg kagylóhéjat ??? ) a végére:

"Ma este fél kilenckor lesz a Dominó-Nap !"

A rosszabb, hogy 5-10 perc, és itt a Karácsony is :)

Update:
Tündérem szerint a Reflektor lehetett, István Dániellel.

Arénázunk ?

prokee, 2007.11.15. 19:49
Megfogalmazódott bennem egy érdekes kérdés.

Mekkora tételt jelent az Aréna Pláza marketingbüdzséjében az, hogy még a megnyitás előtt az összes jelentős és kevésbé jelentős médiából folyamatosan dőlt az ige a "már-majdnem-megnyitott" bevásárkólözpontról ?

Origó

Index

Homár

m1

Folytathatnám...

KGFB

prokee, 2007.11.15. 18:55
Idén is biztosítót váltottam, mert szeretek keveset fizetni.

Most jött meg a levél az alkusztól...

OK, Ismeretlen Biztosító Rt. Ezt így hogy ? Ők nem tudják, kivel szerződtem, vagy csak nekem nem árulják el ? :D

Index, meg Totalcar

prokee, 2007.11.07. 21:16
Óoohhhh, tisztára meg vagyok hatódva, megörökítem az unokáimnak:


Fél évszázad az útitárssal 1. - Történelem
Fél évszázad az útitárssal 2. - Technika
Fél évszázad az útitárssal 4. - Prototípusok

(A so
rozat forrásai: Autó-Motor korabeli számai, trabantklub.hu, trabant.cz, és rengeteg más internetes forrás. Emellett remek információforrás Matthias Röcke Trabant-Story című könyve, amelynek itthoni vonatkozásokkal bővített, magyar nyelvű kiadása a jubileumi évre jelent meg a Maróti Kiadónál)

Állni látszik az idő, bár a szekér szaladt...



Ismét egy kifordított idézettel nyitok, talán érzékelteti kissé az NDK autógyártás fejlesztőinek felemás lehetőségeit. Miközben a nyilvánosság maximálisan meg volt győződve arról, hogy Zwickauban sosem húzzák fel a faliórákat, a templomtorony órájának fogaskerekeit is kiékelték, a gyár fejlesztői teljes titokban a Trabant következő generácóját keresték. Tették ezt nagyjából harminc éven keresztül úgy, hogy az autókkal a környező kisvárosokban rótták a tesztkilométereket, de az esti kocsmázások során kategorikusan tagadniuk kellett a kísérleti autók létét is.

Képzelhetjük a frusztrált tervezőket, akik egészséges szakmai kihívásként jobbnál jobb, modernebbnél modernebb koncepciókkal álltak elő, miközben a keleti blokk Trabantokkal sújtott országaiban a sofőrök egy emberként emlegették felmenőiket.

Kissé megkésve bár, de nézzük át vázlatosan, milyen irányban kutatták a jövőt a zwickaui fejlesztők.
Fél évszázad az útitárssal 1. - Történelem
Fél évszázad az útitárssal 2. - Technika
Fél évszázad az útitárssal 4. - Prototípusok

(A so
rozat forrásai: Autó-Motor korabeli számai, trabantklub.hu, trabant.cz, és rengeteg más internetes forrás. Emellett remek információforrás Matthias Röcke Trabant-Story című könyve, amelynek itthoni vonatkozásokkal bővített, magyar nyelvű kiadása a jubileumi évre jelent meg a Maróti Kiadónál)

Góg és Demagóg fia vagyok én...


Talán egyetlen ember sincs az országban 20 év felett, akinek az életében valamilyen formában ne lett volna jelen a Trabant. Ha neki, vagy a családban nem is volt, a szomszédnak vagy ismerősnek tuti, de legalábbis volt egy olyan taxisofőr a családban, aki szívből utálta a típust. Ez az autó 50 éve társalgási téma, és vagy agyondícsérni, vagy porba tiporni illik. Az előbbi álláspontot általában azok képviselik, akiknek volt valaha, utóbbit jellemzően olyanok, akik csak a szomszéd teljesen gondozásmentes 601 kombiját látták, amivel 30 évig jártak festeni-mázolni. Így aztán a kibicek számtalan legendát tápláltak az elmúlt évtizedekben, aminek nagy része persze teljesen alaptalan.

Fél évszázad az útitárssal 1. - Történelem
Fél évszázad az útitárssal 3. - Tévhitek
Fél évszázad az útitárssal 4. - Prototípusok

(A so
rozat forrásai: Autó-Motor korabeli számai, trabantklub.hu, trabant.cz, és rengeteg más internetes forrás. Emellett remek információforrás Matthias Röcke Trabant-Story című könyve, amelynek itthoni vonatkozásokkal bővített, magyar nyelvű kiadása a jubileumi évre jelent meg a Maróti Kiadónál)

Ameddig a Föld lapos, mindig lesz egy Trabantos !


Kissé demagóg módon átköltve a Pokolgép indulóját, megpróbálom bemutatni, miért is szinonímája a Trabant 50 éve az egyszerű, megbízható és igénytelen autózásnak.



Az 1957-ben bemutatott konstrukció főbb vonalai végigkísérték a gyártást, nagyobb eltérés csupán 1990-ben a négyütemű megjelenésével történt. A műanyagborításű, önhordó karosszéria, elöl-hátul független kerékfelfüggesztéssel, négysebességes, műszerfalról kapcsolható váltóval, kétütemű motorral oly sok jellegzetes vonást jelent, amelyek így együtt egyetlen más autóban sem jelentek meg, pláne nem egy több, mint 3 millió példányban legyártott típusban.
Fél évszázad az útitárssal 2. - Technika
Fél évszázad az útitárssal 3. - Tévhitek
Fél évszázad az útitárssal 4. - Prototípusok

(A so
rozat forrásai: Autó-Motor korabeli számai, trabantklub.hu, trabant.cz, és rengeteg más internetes forrás. Emellett remek információforrás Matthias Röcke Trabant-Story című könyve, amelynek itthoni vonatkozásokkal bővített, magyar nyelvű kiadása a jubileumi évre jelent meg a Maróti Kiadónál)

1957. november 7-én mutatták be a nagyközönségnek a Trabantot.


Ez persze, a kor szelleméhez illően kissé demagóg kijelentés, több okból is. Az autó alapvető célkitűzése egy 1954. januári utasításban fogant meg, melyet az NDK minisztertanácsának elnöksége adott ki. Eszerint az állami tulajdonban lévő autógyáraknak rövid időn belül ki kell fejleszteniük egy kisautót az alábbi jellemzőkkel:

- kis személygépkocsi, két teljes értékű üléssel elöl, és két pótüléssel hátul;
- önsúly menetkész állapotban legfeljebb 600kg;
- üzemanyagfogyasztás legfeljebb 5.5 liter/100km;
- éves termelés 12.000 db/év;
- gyári nagykereskedelmi ára 4000 márka.

Idén 50 éves a Trabant.



A gyár által képviselt hivatalos álláspont szerint 1957. november 7-én mutatták be a ma Trabantként ismert kisautót. Ha ők ezt állították, el kell fogadnunk, ám (mint ez hamarosan a sorozat első részéből kiderül) ez korántsem korrekt és pláne nem egzakt dátum.

Idén a hazai Trabantos Társadalom (ha lehet ilyenről beszélni) és a Trabant-Wartburg Klub egyaránt a jubileumi évet ünnepli, az 50-es évfordulónak szentelt rendezvényekkel, találkozókkal, sőt, egy igen jól sikerült, eredetiben is nagyszerű, de már magyar nyelvű könyv is jelent meg ebben az évben.

Mivel a napra pontos (vagy annak beállított) születésnap hamarosan a nyakunkon, a magam részéről egy négyrészes, reményeim szerint érdekes és olvasmányos sorozattal szeretnék emléket állítani az elmúlt 50 évnek.

Az első részben a típus történelméről olvashattok, a másodikban boncolgatni igyekszem, mit rejt a technika, mitől olyan strapabíró és igénytelen ez a konstrukció. A harmadik rész néhány széles körben ismert tévhitet igyekszik eloszlatni, a negyedikben pedig az évtizedekig titkolt, itthon alig-alig ismert prototípusokat szeretném nektek bemutatni.

Remélem, élvezetes olvasmányt nyújthatok ezzel nem csak a típus szerelmeseinek, hanem minden tisztességes autó- és technikabolondnak is.

Jó szórakozást !

( A teljes sorozat ide kattintva olvasható )

Zenei trendek

prokee, 2007.10.30. 20:39

Kicsit örülök, hogy nem ma vagyok 16-18 éves.



Egyrészt fellélegezhetek, hogy túl vagyok a párválasztáson, másrészt pedig igen nagy öröm é bódottá, hogy zenei idoljaimat sem manapság kell  kiválogatnom.

A mai palettát színesítő bandák két fő vonalra sorakoztathatóak fel:

- Trendi: producerek által gondosan összeválogatott néhány (2-5) azonos nemű droid, szövegek romantikáról, szerelemről, és igen diszkréten körülírt szexuális együttlétekről.

- Még Trendibb: producerek által gondosan összeválogatott néhány (2-5) azonos nemű droid, szövegek romantikáról, szerelemről, kevésbé diszkréten körülírt szexuális együttlétekről, valamint arról, mennyire puhapöcsűek a Trendi zenekarok, és mennyire a producerek válogatják őket össze, fuck.

Névadás lehetőleg az angol szinonímaszótár állandó 5-6 szócikkéből, bár az utóbbi években legalább a boys/girls eltűnt. Gondolom, nem maradt variáció.

Szólóénekesek között a szórás nagyjából ugyanez.

NADE !


Végiggondolta már valaki, miért csengett le a 80-as évek közepén főként a punk- underground- és egyéb alternatív együttesek körében divatos kreatív névválasztás ?

Gyorsan előszedtem pár igazi oldschool kazettaborítót (meg mellé néhány mai előadó nevét), és íme:

- Rizikó Faktor
- Tizedes + a többiek
- Auróra cirkáló (azóta Auróra)
- Xerox
- ETA (az Euskadi Ta Askatasuna baszk terrorszervezet után)
- Lenin körút
- Kretens
- Marina Revue
- Agydaganat
- Koordináció
- Qss
- Kizárt dolog
- Paraziták
- Gecizők
- Létrák
- Pina
- Harlekin Balett
- A csinovnyik halála
- Ifjugárdista
- Fősped
- Szemüvegesek
- Gyilkos zsír
- Tekintetes úr
- Károlybácsi,
- Durbint Sógor
- Biegler Kadét
- Matuska Szilveszter és pajtásai
- Szókimondó Szövegek
- Erkölcsrendészek
- Laura torzulásai
- Futrinka utca
- Érdekfeszület
- Tyimofej Matvejevics
- Anyácska Ezüsthangja
- HétköznaPI CSAlódások
- Massturbina
- Amorf Ördögök
- Macskanadrág
- Ez A Divat
- Fürgerókalábak
- Alvin és a Mókusok

Azééééé, ebben van fantázia, nem ? :)

Zsolti, a béka

prokee, 2007.10.27. 20:34
"...csápolómacskakőamandulanővérnekésafakutyapihenőállásbólindítócsonkapicinek..."




Éjjó!Respekt és tisztelet Zsoltinak, a békának
A halálos leveli stílus megalapítójának
A négylábúvarangy-technika megújítójának
A kétéltű stílusok nagy tudójának
Akit kiközösítettek ebihal korába'
Mert később nőtt ki a jobb mellső lába
Aztán egyedül vándorolt mocsárról mocsárra
Rátalálni az egyetlen igaz stílusra
Ki tudja, meddig tanult, de most itt van
És legyőzhetetlen
Bárkivel nyíltan kiáll
Aki megsérti a vadon törvényét
A sasnak is a múltkor lerúgta a veséjét. Béka!
Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a bé-kaaaaa,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a bé-kaaaaa

Zsolti a béka,
Figyeld, hogy nyomja le épp a környezetszennyezőket,
Ez zöldövezet, védd a növényzetet
Gondold meg, a szemeted hova teszed, brekk
Szszs hé húzd el a csíkot, mondta a béka
És leverte a gyíkot, mert a tóba piszkított
Jön egy kocsi, kiraknak egy hűtőszekrényt
A pitypangokra rá
De jön Zsolti és egyetlen mozdulattal
Elrontja a kocsit, Bre-ke-ke
Háromig számol, addig szedd össze a
Csikket meg a papírt
Mert Zsolti palacsintává lapít
Shaolin béka box tekeri, vekeri
Lekeni bekeni haver a leveli lever
Olajos hordó, úszik a tavába,
Aki bedobta az már rég kórházba BREKK
Kutykurutty haver ne szemetelj,
Mert Zsolti a béka eltöri a fejed.
Break your head, Break your head
Breki down, breki down brekibrekidown

Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a bé-kaaaaa ,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a bé-kaaaaa

Segítségül hívott bagett törik el
Kiborult a só a térségben
Nem egy vakondoknak lett sós a háta
Nem egy bögölynek lett sós a nyála
Róka néni támadt egy félküllős megtévesztéssel,
De Zsolti besózta egy harmatos csalánütéssel
Egy csápoló macskakő a mandula nővérnek
És a fakutya pihenő állásból indító Csonka Picinek
Vadalmás-túrós, gatyában-durranós rajtaütés, nem pite
A holnap elszállított farakásnál lévő
Tegnap óta leszáradt bokor előtti háromnak
De még nem látják, mert ő a mögötte van
Íjá már itt is van

Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a bé-kaaaaa,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a béka,Zsolti a bé-kaaaaa
Hivatkoztam már párszor a http://www.englishrussia.com oldalra, és most újra megteszem. Rikta épületes termés volt a mai publikáció-sorozat. Gyorsan linkelek, de óvatosan, ne kaja közben nézzétek meg, mint ahogy én tettem :D

Miss Magnyitogorszk, Miss Petrozavodszk, Miss Nyizsnij-Novgorod és társaik:


Okmányiroda

prokee, 2007.10.24. 16:59
Fenti címből, remélem, mindenki fikázásra számít.

Nos, nem. (Egyébként szoktam én dícsérni is, ha valaki megérdemli!) Idén másodszor van szerencsém a százhalombattai okmányirodához. Többektől hallottam, hogy valami galaktikus téridő-görbület okán ez egy speciális, ügyfélbarát hely, de nem nagyon hittem.

Hát de.

Augusztusban (nyaralási szezon ugye!) jártam náluk először, régesrégi személyi igazolványom, és még annál is régebbi (még Népközt. címeres) útlevelem cseréje ügyében. Teljes döbbenetemre 3/4 5-re értem oda, és 1/4 6-kor szabadultam - ebben már benne foglaltatik a sárga csekk postai befizetése is. Azt hiszem, elég szép teljesítmény, tegye fel a kezét, akinek lakhelyén ennél gyorsabb ügyintézés van...

Ma ismét meglátogattam őket. Jogosítvány hosszabbítás/csere volt a téma. Összesen fél órás történet volt ez is, tehát legtutóbb nem csupán szerencsém volt.
- Fogadóablaknál nincs sor, csókolom, jogsi. Odaadom, plusz személyi-lakcímkártya. Sárga csekk kezembe, postára át, befizet, vissza.
- Fogadóablaknál még mindig nincs sor, 2 perc várakozás, másik hölgy jön. Csókolom, jogsi, kész a csekk. OK, jöjjön be fotózni.
- Be, fotó 1 percben, foglaljon helyet kint, majd szólítjuk.
- Ki, leül. Mire találtam egy olvasható újságot az asztalon, és benne egy cikket, ami érdekelt, már dobhattam is el. Beszólítottak, egy aláírás, személyi-lakcímkártya vissza, jogosítvány marad. Kaptam egy papírt, ami addig is helyettesíti, és hazazavartak.

Két hét múlva mehetek az új jogosítványért.

Hát, nem is tudom. Lehet, hogy privatizálták a battai okmányirodát, és valójában nem is közalkalmazottak dolgoznak itt ? Egy apró körömreszelést, mobiltelefonálást nem láttam.

Tiszteletem, kedves Okmányiroda ! Köszönöm, további jó munkát !

(Egyszer ki kell próbáljam gépjármű-ügyintézéssel is, nem igaz, hogy valahol nincs hiba a rendszerben...)
A hátonkacagás kimeríthetetlen tárházát nyújtja a blogmotor. Beláthatatlan időintervallumra nézve ugyanis visszakereshető, milyen keresőkifejezésekre dobta ki pl. a Google ezt a blogot az idetévedő látogatóknak...

Íme az utóbbi 1 hónap:

Listavezető a Porshe-Lamborghini-baleset különböző variációkban: ~500 alkalom
-Keresztnevek
-Aixam
-Buran
-Camptourist
-jogosítvány+nélküli+vezetés (???)
-iwiw+utolsó+bejelentkezés
-Fiat+500+Romeo+Ferraris (Miiiiiiii? :) )
-publik+sex
-trabant+1.1+kecskemet
-rubik+kocka+szerkezete
-mp3+update+++tyereskova+ (Áhhháháháááháááá :) )
-forma+1+autokat++szállitó+kamionok
-Suzuki+üléshuzat
-szájsebészet+sztk+alapon (?)
-kulabá :D
-Zana+Zoltán+tabló
-+udvari+etikett
-leszbishow+sex+action
-sólet+füst
-dalmata+pénisz - és én vagyok az első találat a gugliban, csak anyám meg ne tudja :)
-munkásszállás+százhalombatta
-nem+bírok+a+véremmel
-16+éves+sex
-mi+a+különbs
-pénisz+álcázás - te jó ég, mit kereshetett ?
-"szolgáltatás+sebessége+lényegesen+lassabb+lett"
-nem+ugyanaz+az+elefánt
-rekettyés

...de a legjobb:

mit+szeretnek+a+30+feletti+nők - és én vagyok a nyolcadik helyen :D

Vetélkedjünk ?

prokee, 2007.10.12. 19:56
Ritkán nézem a Viasat3 taxikvízét Dzsannival, de ma este véletlen ment a háttérben. Sosem volt nagy véleményem a tv-s vetélkedőkről, hiszen a nyerési esélyt azoknak is meg kell adni, akik csak véletlenül kerülnek oda, és nem képesek megtalálni a helyes választ a "Hány lába van a lónak?"-nál bonyolultabb kérdésekre. Ha az egységsugarú játékos történetesen olyan egyszerű, mint egy hortobágyi háromlyukú fafurulya, akkor is boldoggá kell tenni néhány ezressel. A nézők ugyanis nem kedvelik az ilyen vetélkedőket:

"Kérdező: Mely fizikai jelenségre épül az enkefalográf ?
Válaszoló: Ööööö... ööööö... Krumpli ?
Kérdező: Saaaaajnos nem, kiesett, de sebaj, a következő próbálkozó majd kevésbé lesz hülye!"

Még a végén kisebbségi komplexusa lesz, és elmegy a konkurrenciához emeltdíjas vetlélkedőzni, ott legalább a nagymenők is buknak - tiszta egyenlőség, testvériség...

Arra viszont nem nagyon voltam felkészülve, hogy a kérdésekre a rossz választ is elfogadják, a jót viszont nem.

Gyorsan két példa a mai műsorból - összesen ezt a két kérdést hallottam, aztán inkább elkapcsoltam.

- Melyik film zenéje, amit hallasz ? (Misirlou - Dick Dale & His Del-Tones)
Két user gondolkodik, homlokráncol, majd az "utcai segítséget" választja.
Utcai segítség belehallgat, és rávágja: "Taxi!"
- Tuti ?
- Tuti.
- Akkor Taxi.
- Saaajnos nem. Pulp Fiction, Ponyvaregény.
Hát, pedig a Taxi is helyes válasz...

- 24 óra alatt hány olyan eset van, amikor a két mutató pontosan fedi egymást ?
- 24
- Helyeeees !

Nem. 22. Tessék kipróbálni !

00.00
~01.05
~02.10
~03.15
~04.21
~05.26
~06.32
~07.37
~08.43
~09.49
~10.54
12.00
~13.05
~14.10
~15.15
~16.21
~17.26
~18.32
~19.37
~20.43
~21.49
~22.54

a 24.00 már a következő 24 óra első alkalma ugye.

Tréfás...

Egy orrmotoros Škoda

prokee, 2007.10.09. 08:52
Életem nagy lidérce volt a Škoda 1203 mikrobusz. Valahogy mindig a látókörömbe került egy, pedig itthon alig akad valaki, aki manapság a típus említésére ne pislogna roppant tanácstalanul. Talán még a 70-es, 80-as években sem ugrott be mindenkinek, miről is beszélünk. A típusszám szinte ismeretlen idehaza, anno a rákoskereszttúri Škoda- (meg Žuk- és Nysa-) szervíz dolgozói is csak "Benga" néven emlegették. Pár tíz éve autós területen dolgozó kollégáknak feltett körkérdésre is csak néztek rám, míg meg nem magyaráztam: Tudod, a halottszállító ! Ez persze mindenkit rávezetett a megoldásra.

(A cikkben segítséget nyújtott a Skodaklub, a Robur rajongók oldala, az internet számos forrása. A gyárról, a típustörténetről, üzemeltetési tapasztalatokrók a csehszlovák és szlovák vonatkozásokról Omm gyűjtötte az infókat, ezúton is köszönet !)


Amiért mi igazából elmentünk: Trabant-Wartburg Klub Őszi Találkozója.

Volt Trabant:














Meg volt Wartburg is !















Ebben simán el tudom képzelni Cry Baby-t, meg a brigádot !




Matrica- és élménygyűjtő:


...ez pedig nem egy mai darab, de talán aktuálisabb, mint valaha !


Jelzem mindenkinek:

2007. november 7-én (A Trabant lipcsei bemutatójának 50. évfordulóján) este 7 órakor spontán összejövetelre várunk mindenkit a Városligetben, a Közlekedési Múzeum előtti parkolóban.Gyere el, ha szeretted, szereted, utáltad, vagy utálod a Trabantokat ! Ha eddig nem volt alkalmad arra, hogy magad alkoss véleményt ezekről az autókról, gyere el, hogy most megtehesd :)

Update:

CIX-Digitcam Laca klipje:



...fotói pedig csak egy kattintásra...

Rubik Robi :)

prokee, 2007.10.06. 19:31
2007. október 5-6-7. Rubik kocka világbajnokság - Budapest

A szombat délelőttöt a Kongresszusi Központ parkolójában töltöttük.
Na nem kockaforgatásra mentünk, a miértről majd később. Viszont tudtuk, hogy kockázás lesz odabent, és belestünk. Tündérem találta meg a Rubikoló Robotot, aki a látogatók által megkevert kockát rakta ki.

Vidám látvány volt. A látogatókat követte a tekintetével, molesztálta őket szóban, engem pl. angolul megszólított, bemutatkozott, és felajánlotta, hogy keverjek neki egyet.

Dolgoztam vagy 2.5 percet a keveréssel, de a dög vagy 6-7 másodpercig nézte, aztán nekilátott. 33.6 másodpercben ki is rakta.

"Rubot II névre hallgató szerkezet nevéből is kiderül, hogy nem ez az első olyan masina, amely képes megfejteni a kockát, de mindeddig ez a legintelligensebb és leggyorsabb robotember.





Egy ír feltaláló, bizonyos Peter Redmond alkotta meg a Rubot II-t. A Cubinator fején lévő „szemekben” kamerák vannak elhelyezve, ezekkel megvizsgálja a kockát, mielőtt nekilát a kirakásnak. A Rubot miután mind a 6 oldalt szemügyre vette, „kitalálja”, milyen tekerések szükségesek a kirakáshoz. Ezt általában kevesebb, mint 20 mozdulatból megteszi, nagyjából 35 másodperc alatt, függetlenül attól, hogy mennyire van megkeverve a kocka.

A robot karjai légnyomásos végtagok, melyek 7 bar nyomáson működnek és elég erősek ahhoz, hogy felemeljenek akár egy bowling golyót is. A szerkezet főleg alumíniumból készült és egy hagyományos laptop-ról irányítható.

http://www.rubik.hu

http://www.rubikkocka.hu

Összesen 534 db. poszt, 27 oldal.

Címkék

1.1 (3) 2007 (4) 500 (4) 50years (5) Kriebstein (2) Németország (2) Sachsen (2) Abarth (2) Ablaktörlő (2) Akrobatika (3) Alfa (3) Alkatrész (2) Alpine (2) Alsóörs (8) Anyád (3) Aranykezű (2) Arc (3) Auchan (2) Audi (2) Auto (3) Autobuzik (4) Autó (137) Autódoktor (2) Autópálya (5) Balatonakali (2) Baleset (9) Bamako (3) Baromállat (8) Beag (3) Belga (2) Belsöség (3) Belsőség (3) Benzinkút (2) Biztosítás (4) Blog (12) Bmw (9) Bontó (2) Bovito (2) Breakdance (2) Budapest (4) Buran (4) Camptourist (5) Carrera (2) Chrome (2) Chrysler (2) Commodore (3) Csernobil (3) Csomagtértető (5) Ddr (4) Drezda (2) E32 (4) E85 (4) Englishrussia (3) F*szkivan (40) Facebook (2) Farsang (2) Felújítás (8) Ferrari (4) Fiat (5) Film (5) Ford (3) Forma1 (9) Fotó (5) Félkegyelmű (2) Füsti (2) Ghia (2) Gif (2) Giulietta (2) Google (4) Haj (2) Hajtány (2) Hamilton (3) Hellókarácsony (7) Horch (3) Háború (3) Hétvége (2) Hó (3) Hülyeállat (71) Hűtő (2) Ikarus (2) Index (3) Iwiw (6) Jogosítvány (2) Jogszabály (2) Játék (3) Karmann (2) Karácsony (2) Kirándulás (4) Klub (2) Kocka (2) Komment (2) Kretén (2) Kultúra (6) Költözés (2) Könyv (4) Közlekedés (33) Lada (3) Lamborghini (3) Lancia (2) Leltár (2) Lewis (3) Link (2) Loituma (2) Lol (9) Lowtyo (3) Lánglovagok (3) M6 (3) Madonna (3) Mercedes (2) Mikulás (2) Motor (2) Motorosfutár (2) Mozi (6) Multicar (2) Munkahely (2) Mátra (2) Média (4) Napi_meló (6) Ndk (10) Nyaralás (5) Német (3) Nő (2) Oka (2) Olaszország (5) Orosz (16) Orr (24) Park (3) Parkoló (5) Party (3) Partyarcok (4) Partyfotó (4) Partyretard (3) Pc (2) Photoshop (3) Plus/4 (2) Pobjeda (2) Porsche (3) Posta (2) Poén (30) Projekt (2) Prokee (44) Prokee.hu (2) Prototípus (3) Prototípusok (3) Punk (3) Póló (2) Raikkonen (2) Recsk (2) Reklám (5) Renault (2) Retro (32) Romeo (2) Rtl (2) Rubik (2) Ruckwarts (2) Sachsenring (3) Shuttle (2) Spider (2) Splash (2) Steyr (2) Stratos (2) Suzuki (10) Swift (5) Szilánkok (3) Szovjet (3) Szovjetunió (3) Százhalombatta (8) Sírkő (2) Találkozó (17) Tank (2) Tatra (2) Tc_gyorsulás (2) Technika (63) Telefon (2) Tesco (5) Totalcar (12) Trabant (95) Traktor (2) Tramp (2) Tuning (18) Tv (2) Tél (3) Tévhitek (2) Tököl (3) Történelem (4) Tűzoltó (3) Tűzoltóság (3) Usb (2) Utazás (2) Utánfutó (3) Vasút (4) Vasúttörténeti (3) Velence (3) Vers (2) Veterán (9) Viasat3 (2) Video (14) Videopályázat (3) Villamos (2) Vizsga (2) Voyager (2) Vw (7) Vásárlás (2) Wartburg (9) Web (16) Webshop (2) Wiper (2) Zene (11) Zwickau (8) árvíz (2) érd (3) érdekes (62) űrprogram (3) űrsikló (3)