Fussunk előre: a címben semmilyen barokkos túlzás nincs, Pablo Escobarnak valóban volt egy Wartburgja. Egy szép kék, platós, 311-es púpos Wartburgja. OK, megértem a hitetlenkedést, bennem is felmerült pár kérdés ezzel kapcsolatban, a válaszok alább.
Elsőre nyilván azt gondolná a tisztelt olvasó, amit én is: a drogbáró legendásan ki volt tömve készpénzzel, annyira, hogy egyszerűen képtelen volt elkölteni. Így aztán mindenféle eszement dologra elszórta, többek között egy komplett állatkertre, vagy autókra. Hát, vett egy Wartburgot készpénzért, néhány bőröndnyi dollárért áthajózta egy másik kontinensre, csak mert megteheti. De nem, a kokainkirály ennyire nem volt elkötelezett autógyűjtő. Wartburgját még kezdő bűnöző korszakában vásárolta, nagyjából úgy, ahogyan mindannyiunk megvette első, kis költségvetésű, használt autóját.
Pablo Escobar Wartburgja a Haceinda Nápoles egyik garázsában
A cím nem viccel, ennyire terjedelmesen és szerteágazóan valószínűleg még senki nem szedte össze a Trabantok gyártásának történetét, legalábbis ennyi oldalággal és jelentéktelen részlettel még nem találkoztam, mint ami ebben a sorozatban következik. Csikós Zsolt a Totalcar hasábjain ugyan megírta az Audi szemszögéből a márka százéves történetét , de ebben az NDK – érthetően – csak néhány bekezdést kapott.
Most viszont a Trabantszererelem.hu felkérésére kísérletet teszek arra, hogy egészen bizarr és jelentéktelen vadhajtásokat is érintve végigvegyem, hogyan alakult a szászországi autógyártás az elmúlt nagyjából 120 év alatt. Sorra veszem majd nem csak a slágergyanús nagy neveket, de az olyan, mára feledésbe merült kacifántokat is, amelyek egy részéről még a gyakorló autóbuziknak is csak érintőleg vannak homályos információ.
A felkérés alapja mellesleg egy beszélgetés – már ha a beszélgetés megfelelő szó arra, amikor néhány órán át néhány lélegzetvétellel megszakítva ontom az átlagember számára értéktelen és értelmetlen információkat -, amelyet 2018 nyarán az OMMMA névre hallgató, minden évben Magdeburgban megrendezett szociautó-találkozón folytattunk a skandináv trabantos túrából beeső Trabantszerelmesekkel. A szóban forgó rendezvény valószínűleg Európa legnagyobb keleti autókat felvonultató rendezvénye, ahol nem az a kérdés, hogy egy extrém ritka szocijármű megtalálható-e, hanem az, hogy hányféle verzióban. Ahol az alkatrész-kereskedőknek külön Tatra 603 standjuk van, és ahol a KRAZ-alkatrészeket KRAZ-zal hozzák a börzére. Oroszországból, saját lábon.
A poszt eredetileg a Trabantszerelem.hu-ra írodott, így ott is jelent meg először egy héttel ezelőtt. A folytatások is hasonlóképpen érkeznek, így a türelmetlenebbek ott hamarosan olvashatják a folytatást.
...avagy Népi Fotosopp az NDK fővárosában.
Az alábbi kép kattintásra nagyul, vájtszeműek gyönyörködhetnek a tessék-lássék odavagdalt autókban.
Figyelemre méltó az előtérben térgörbület áldozatává vált Trabant mellett a jobb szélen látható Wartburg-seggű négyajtós Zaporozsec, tőle jobbra és balra a klónozott ikrek (a jobb oldaliak láthatóan fiatalabbak lehetnek, már csak a méretük miatt is), valamint illik kiszúrni, hogy az ikrek orosz tagjáról mintázták az előtéri hibrid elejét is.
(nem én találtam, hanem Berentei István, köszi!)
Nokérem, mától tart hivatalosan is a Nagy Nyári Találkozó. Sok érdekes esemény tarkította a napot, ezek egy részéről inkább nem beszélnék. Csendben reménykedem, hogy képek sem kerülnek elő róla :)
A wifit már nem kell lopni. Első körben végigjártam Csopakot, Alsóörsöt, Füredet, de nem találtam hotspotot. Aztán a sátor előtt felültem a Trabant tetejére, és remekül megy a T-Online. :)
Jöjjön néhány kép, és két video. Első Omm, Tomnemtom, Miluman és Viktor Orr-gyakorlata, második pedig GDX-Analóg-Darti videója, enyhén kompromittáló részletekkel :)
Lassan lehet készülődni. Idén is lesz Nagy Nyári Találkozó Alsóörsön, ahol a Trabantosok és Wartburgosok (meg persze egy rakás más autó) összejönnek, és autó-sör-csaj társaságában furcsa dolgokat művelnek.
Igazi hardcore autóbuzik (mint például én is, ugye :) ) kezdhetnek már
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2007. 08.22-én átmásolva a blog.hu-ra)
Sajnos (?) nem tagadhatom le, hogy Trabantfüggő lettem. Újra és újra belefogok valami webes projektbe (már amenyire ez a szó passzol ide, én kicsit fellengzősnek érzem, de jobbat nem tudok), de valahogy mindig Trabant-közeli élmény lesz belőle :)
Anno valamikor 1999 végén, 2000 elején kezdtem bele, tökéletes analfabétaként. Némi Word-használattal sikerült előállítanom a világ egyik legigénytelenebb honlapját, iszonyú, szemet kifolyató fekete-citromsárga összeállításban, de igen érdekes Trabantos képekkel. Szerencsére erről nem maradt fenn archívum (bezúzatta az ENSZ Tömegpusztító Fegyvereket Ellenőrző Bizottsága :) )
Aztán szerencsére rájöttem, hogy lehet ezt úgy is, hogy némi tartalommal megtöltöm, kevésbé khmmm.... figyelemfelkeltő színekkel olvashatóvá is teszem :)
A repertoár nem sokkal később kibővült, nekiláttam a Trabant-Wartburg Klub honlapjának is, valamikor 2000 nyár végén, majd az év végén elindult jelentős méretű Autó-Motor újsággyűjteményem megörökítésére szánt lapom is.
Aztán kis tárhely-problémák után egy gyors huszárvágással Sherif segítségével összevontuk a három lapot úgy, hogy vagy 10 különböző ingyenes tárhelyről szedegette a file-okat - nem csak a letöltendőket, hanem a megjelenített oldalakat is. Elég vicces munka volt, de gyakorlatilag 2004 végéig így üzemelt a lap, különösebb technikai malőrök nélkül.
2004-ben már olyan szintre nőtt a látogatottság, hogy vállalni kellett a felnőttséget. Nyár elején egyhónapos próbaüzemmel indult el a portál, majd szeptember 1-től saját tárhelyre költöznünk Lustee segítségével, november 1-től pedig saját domainnéven lettünk elérhetőek.
2005 végén kisebb háború tört ki az interaktív szolgáltatások klubtagokra történő korlátozása miatt, erre bezártam az egészet. Nagyjából két hét szünet után újraindult az ismét kettébontott vonal. A http://www.trabantklub.hu címen futott tovább a statikus rész, kis késéssel pedig elindult a http://prokee.trabant.hu, ahová a dinamikus részek költöztek át (fórum, hirdetések, stb...).
Persze emellett egy csomó egyéb dologba fogtam az idők során:
Az Alsóörsi Nyári Találkozó lapja
p70.hu - Tiberius szerkesztésében, pusztán a technikai támogatást nyújtom
Na meg persze a legújabb, ehhez linket nem adok, mert éppen készülőben van:
Nagy Trabant-Wartburg Regiszter :)))
Na meg persze, hogy ne unatkozzak véletlenül sem, ha semmi más dolgom sem lenne, itt van ez a blogolás téma :)))
Kellene már valami egyéb is, asszem bele kellene magam ásnom a magfizikába, vagy a konyhaművészetekbe, vagy esetleg a feng-shuiba :)))
|
1.1 (3) 2007 (4) 500 (4) 50years (5) Kriebstein (2) Németország (2) Sachsen (2) Abarth (2) Ablaktörlő (2) Akrobatika (3) Alfa (3) Alkatrész (2) Alpine (2) Alsóörs (8) Anyád (3) Aranykezű (2) Arc (3) Auchan (2) Audi (2) Auto (3) Autobuzik (4) Autó (137) Autódoktor (2) Autópálya (5) Balatonakali (2) Baleset (9) Bamako (3) Baromállat (8) Beag (3) Belga (2) Belsöség (3) Belsőség (3) Benzinkút (2) Biztosítás (4) Blog (12) Bmw (9) Bontó (2) Bovito (2) Breakdance (2) Budapest (4) Buran (4) Camptourist (5) Carrera (2) Chrome (2) Chrysler (2) Commodore (3) Csernobil (3) Csomagtértető (5) Ddr (4) Drezda (2) E32 (4) E85 (4) Englishrussia (3) F*szkivan (40) Facebook (2) Farsang (2) Felújítás (8) Ferrari (4) Fiat (5) Film (5) Ford (3) Forma1 (9) Fotó (5) Félkegyelmű (2) Füsti (2) Ghia (2) Gif (2) Giulietta (2) Google (4) Haj (2) Hajtány (2) Hamilton (3) Hellókarácsony (7) Horch (3) Háború (3) Hétvége (2) Hó (3) Hülyeállat (71) Hűtő (2) Ikarus (2) Index (3) Iwiw (6) Jogosítvány (2) Jogszabály (2) Játék (3) Karmann (2) Karácsony (2) Kirándulás (4) Klub (2) Kocka (2) Komment (2) Kretén (2) Kultúra (6) Költözés (2) Könyv (4) Közlekedés (33) Lada (3) Lamborghini (3) Lancia (2) Leltár (2) Lewis (3) Link (2) Loituma (2) Lol (9) Lowtyo (3) Lánglovagok (3) M6 (3) Madonna (3) Mercedes (2) Mikulás (2) Motor (2) Motorosfutár (2) Mozi (6) Multicar (2) Munkahely (2) Mátra (2) Média (4) Napi_meló (6) Ndk (10) Nyaralás (5) Német (3) Nő (2) Oka (2) Olaszország (5) Orosz (16) Orr (24) Park (3) Parkoló (5) Party (3) Partyarcok (4) Partyfotó (4) Partyretard (3) Pc (2) Photoshop (3) Plus/4 (2) Pobjeda (2) Porsche (3) Posta (2) Poén (30) Projekt (2) Prokee (44) Prokee.hu (2) Prototípus (3) Prototípusok (3) Punk (3) Póló (2) Raikkonen (2) Recsk (2) Reklám (5) Renault (2) Retro (32) Romeo (2) Rtl (2) Rubik (2) Ruckwarts (2) Sachsenring (3) Shuttle (2) Spider (2) Splash (2) Steyr (2) Stratos (2) Suzuki (10) Swift (5) Szilánkok (3) Szovjet (3) Szovjetunió (3) Százhalombatta (8) Sírkő (2) Találkozó (17) Tank (2) Tatra (2) Tc_gyorsulás (2) Technika (63) Telefon (2) Tesco (5) Totalcar (12) Trabant (95) Traktor (2) Tramp (2) Tuning (18) Tv (2) Tél (3) Tévhitek (2) Tököl (3) Történelem (4) Tűzoltó (3) Tűzoltóság (3) Usb (2) Utazás (2) Utánfutó (3) Vasút (4) Vasúttörténeti (3) Velence (3) Vers (2) Veterán (9) Viasat3 (2) Video (14) Videopályázat (3) Villamos (2) Vizsga (2) Voyager (2) Vw (7) Vásárlás (2) Wartburg (9) Web (16) Webshop (2) Wiper (2) Zene (11) Zwickau (8) árvíz (2) érd (3) érdekes (62) űrprogram (3) űrsikló (3)