- prokee -

Fahren. Tanken. Fahren.


Összesen 63 db. poszt, 4 oldal.
Döbbenettes ! Hirtelen szembe sültem szembesültem azzal, hogy a mikroelektronika lehetőségei végtelenek.

Ha a számítógépben van TV-tuner kártya, a videokártya pedig TV-kimenetes, és a Tuner programját teljes képernyőre teszem, a gép képét kirakom a tévére, akkor:

Tudok tévét nézni a tévén !!! :)

Az jutott eszembe, folytatva a gondolatmenetet: ha valami fontos eszembe jut, leírom egy papírra, kézirás-felismerő programmal szöveggé alakítom, felolvastatom egy beszédszintetizátorral, akkor sokkal kisebb az esélyem a berekedésre...

Eseménydús nap

prokee, 2007.11.27. 20:43
Ez sem volt egyszerű.

Reggel egy kiadós hótakarítással indítottam. Három autóról kellett letakarítanom a ~10 centi havat, hogy elinduljak, ugyanis dőre módon a Swifttel álltam be a két Trabant közé, 5-5 centit hagyva, hogy csak két autónyi helyet foglaljak el. Persze a friss hóban féltettem a Trabantokat, így Suzukival mentem melózni.

Egyébként imádom a havat, de könyörgöm, maradjon már meg karácsonyig ! (Reggel első cigi-kávé mellett le akartam fotózni a parkot hóval-fán, de annyira remegett még a kezem, hogy használhatatlan lett a kép)

Délután megkaptam a nevemre írt forgalmit, mától apja vagyok a gyermeknek.

Még délutánabb megjött az értesítés, hogy mehetek a számítógépért Csepelre. Na köszi, jó kaland volt. Koccanás az érdi körforgóban, ettől dugó. Baleset az M0 hídon, ettől másik dugó, kamionbaleset az M0-M5 csomópontban, ettől gigadugó. Tűz Csepelen, a II. Rákóczi Ferenc úton, egy sávot elfoglal vagy 5-6 tűzoltó, ettől is dugó.

1 óra 40 perc alatt sikerült eljutnom a célig, Százhalombatta-Csepel viszonylatban. Köszi.

Viszont:

Itt az új gép. Kicsit idegölő, hogy most tart 45%-nál a HDD formázás, ez olyan felesleges üresjárat. Hülye voltam, hogy nem kértem opcióban, hogy formázzák meg, bár akkor asszem csak holnap mehettem volna érte :)

No mindegy, addig is itt egy fotó:


Balra az új, jobbra a régi. Jobb sarokban meg narancssárgásan belóg egy zacskós Trabant 1.1 légszűrő, teljesen normális állapot egy Trabant-függő alkatrészes esetében :)

Ja, Autó-Motorban meg hamarosan Trabantos cikk, jubileum alkalmából.

Más:

Kíváncsian várom az idei fenyőfás szívást. Mint már megemlékeztem róla, minden évben megnyerem (hosszas és alapos átvizsgálás után) a környék egyetlen perec alakú karácsonyfáját, amin több kanyar van, mint a Hungaroringen.
(Egyébként: észrevette már valaki, hogy a Google Maps térkép-nézetben egyirányú utcaként jelöli a ringet ? Persze ez jogos, hiszen építésekor, más megoldás híján, a Közútkezelő Vállalat gondozásába adták, és 3XXX számú alsóbbrendű főút néven regisztrálták... )
Szóval, idén fenyőfavásárlás kizárólag ragyogó napfényben (ha kell, eltoljuk májusig!), és a kiválasztott fát el sem engedem többé. Csomagolja be velem együtt, nem érdekel. David Copperfield legyen a talpán, aki idén is gagyi fát ad el nekem :)
Komoly upgrade előtt álok. Mármint PC-ügyileg.

Kockáknak a részletek:

Jelen sorokat egy ilyen gépen írom:
Alaplap: Abit KD7
Proci: AMD Athlon XP 2200+
Memória: 512MB DDR
VGA: ATI Radeon 9200 128MB TV Out
HDD: 200GB IDE-ATA

Nagyjából 5 éves a gép, ha jól rémlik - legalábbis még az érdi albérletben szereztem be az alaplapot és a processzort.

Igazából sosem vettem komplett gépet, mindíg építgettem. Hol használt, hol új alkatrészekből, a komplett konfig fogalmát utoljára a Commodore Plus/4-nél ismertem fizikai valóságában. Jó, volt még a laptop, de az evidens, hogy komplettben érkezett (egyébként használtan).

Most viszont, fél éves nézelődés és agyalás után a karácsonyfa alá kerül az új gép. Asszem 32 évesen ideje, hogy életemben először egy vadonatúj géppel lepjem meg magam - bár végül csak részben leszek én a költségviselő.

Az új masina:

Alaplap: Asus PK5C alaplap (DDR3 fogadására képes...)
Processzor: P4 Core2 Duo E6750 2,66GHz
Memória: 2 GB DDR2
VGA: Gigabyte 8600 GT PCIe, 512MB TVOut
HDD: 500GB SATA
+ DVD-író, TV-tuner, stb...

Mostanában Százhalombattán vásárolok,  illetve laptop-cuccokat Érden. Bohó ifjú koromban viszont bejáratott helyem volt Csepelen, ahová vagy 6-7 éve nem néztem be (eltekintve kedvesem tesójának gépétől, amit ott vettünk nagyjából 3 éve, de akkor egy villámgyors komplettkonfig-sulinetre akció volt).
Nos, most a Nagy Konfigurálás közepette eszembe jutott, hogy megnézem az ő áraikat is. Érdemes volt, részben az árak, részben pedig a választék győzött meg. No meg persze az is, hogy érdeklődő emailomra gyors, pontos, egyszerű és határozott válasz érkezett. Szóval, reklámmentesen, csak hogy leírjam egyszer, Bovito - ugyan messzebb vannak, de érdemes átmennem Csepelre :)

Nos, a megrendelés megtörtént, remélem, a hét végére kezemben az új erőmű. Ha eltűnnék, valószínűleg a régi gépet öltem meg, az újat meg nem élesztettem még :)

Tisztára izgulok, mint a gyerek, mikor az első modellvasutat már kileste Anyu fehérneműi mögött a szekrényben, de még nem bonthatja ki karácsonyig :)
Fél évszázad az útitárssal 1. - Történelem
Fél évszázad az útitárssal 3. - Tévhitek
Fél évszázad az útitárssal 4. - Prototípusok

(A so
rozat forrásai: Autó-Motor korabeli számai, trabantklub.hu, trabant.cz, és rengeteg más internetes forrás. Emellett remek információforrás Matthias Röcke Trabant-Story című könyve, amelynek itthoni vonatkozásokkal bővített, magyar nyelvű kiadása a jubileumi évre jelent meg a Maróti Kiadónál)

Ameddig a Föld lapos, mindig lesz egy Trabantos !


Kissé demagóg módon átköltve a Pokolgép indulóját, megpróbálom bemutatni, miért is szinonímája a Trabant 50 éve az egyszerű, megbízható és igénytelen autózásnak.



Az 1957-ben bemutatott konstrukció főbb vonalai végigkísérték a gyártást, nagyobb eltérés csupán 1990-ben a négyütemű megjelenésével történt. A műanyagborításű, önhordó karosszéria, elöl-hátul független kerékfelfüggesztéssel, négysebességes, műszerfalról kapcsolható váltóval, kétütemű motorral oly sok jellegzetes vonást jelent, amelyek így együtt egyetlen más autóban sem jelentek meg, pláne nem egy több, mint 3 millió példányban legyártott típusban.

Idén 50 éves a Trabant.



A gyár által képviselt hivatalos álláspont szerint 1957. november 7-én mutatták be a ma Trabantként ismert kisautót. Ha ők ezt állították, el kell fogadnunk, ám (mint ez hamarosan a sorozat első részéből kiderül) ez korántsem korrekt és pláne nem egzakt dátum.

Idén a hazai Trabantos Társadalom (ha lehet ilyenről beszélni) és a Trabant-Wartburg Klub egyaránt a jubileumi évet ünnepli, az 50-es évfordulónak szentelt rendezvényekkel, találkozókkal, sőt, egy igen jól sikerült, eredetiben is nagyszerű, de már magyar nyelvű könyv is jelent meg ebben az évben.

Mivel a napra pontos (vagy annak beállított) születésnap hamarosan a nyakunkon, a magam részéről egy négyrészes, reményeim szerint érdekes és olvasmányos sorozattal szeretnék emléket állítani az elmúlt 50 évnek.

Az első részben a típus történelméről olvashattok, a másodikban boncolgatni igyekszem, mit rejt a technika, mitől olyan strapabíró és igénytelen ez a konstrukció. A harmadik rész néhány széles körben ismert tévhitet igyekszik eloszlatni, a negyedikben pedig az évtizedekig titkolt, itthon alig-alig ismert prototípusokat szeretném nektek bemutatni.

Remélem, élvezetes olvasmányt nyújthatok ezzel nem csak a típus szerelmeseinek, hanem minden tisztességes autó- és technikabolondnak is.

Jó szórakozást !

( A teljes sorozat ide kattintva olvasható )

Egy orrmotoros Škoda

prokee, 2007.10.09. 08:52
Életem nagy lidérce volt a Škoda 1203 mikrobusz. Valahogy mindig a látókörömbe került egy, pedig itthon alig akad valaki, aki manapság a típus említésére ne pislogna roppant tanácstalanul. Talán még a 70-es, 80-as években sem ugrott be mindenkinek, miről is beszélünk. A típusszám szinte ismeretlen idehaza, anno a rákoskereszttúri Škoda- (meg Žuk- és Nysa-) szervíz dolgozói is csak "Benga" néven emlegették. Pár tíz éve autós területen dolgozó kollégáknak feltett körkérdésre is csak néztek rám, míg meg nem magyaráztam: Tudod, a halottszállító ! Ez persze mindenkit rávezetett a megoldásra.

(A cikkben segítséget nyújtott a Skodaklub, a Robur rajongók oldala, az internet számos forrása. A gyárról, a típustörténetről, üzemeltetési tapasztalatokrók a csehszlovák és szlovák vonatkozásokról Omm gyűjtötte az infókat, ezúton is köszönet !)

Rubik Robi :)

prokee, 2007.10.06. 19:31
2007. október 5-6-7. Rubik kocka világbajnokság - Budapest

A szombat délelőttöt a Kongresszusi Központ parkolójában töltöttük.
Na nem kockaforgatásra mentünk, a miértről majd később. Viszont tudtuk, hogy kockázás lesz odabent, és belestünk. Tündérem találta meg a Rubikoló Robotot, aki a látogatók által megkevert kockát rakta ki.

Vidám látvány volt. A látogatókat követte a tekintetével, molesztálta őket szóban, engem pl. angolul megszólított, bemutatkozott, és felajánlotta, hogy keverjek neki egyet.

Dolgoztam vagy 2.5 percet a keveréssel, de a dög vagy 6-7 másodpercig nézte, aztán nekilátott. 33.6 másodpercben ki is rakta.

"Rubot II névre hallgató szerkezet nevéből is kiderül, hogy nem ez az első olyan masina, amely képes megfejteni a kockát, de mindeddig ez a legintelligensebb és leggyorsabb robotember.





Egy ír feltaláló, bizonyos Peter Redmond alkotta meg a Rubot II-t. A Cubinator fején lévő „szemekben” kamerák vannak elhelyezve, ezekkel megvizsgálja a kockát, mielőtt nekilát a kirakásnak. A Rubot miután mind a 6 oldalt szemügyre vette, „kitalálja”, milyen tekerések szükségesek a kirakáshoz. Ezt általában kevesebb, mint 20 mozdulatból megteszi, nagyjából 35 másodperc alatt, függetlenül attól, hogy mennyire van megkeverve a kocka.

A robot karjai légnyomásos végtagok, melyek 7 bar nyomáson működnek és elég erősek ahhoz, hogy felemeljenek akár egy bowling golyót is. A szerkezet főleg alumíniumból készült és egy hagyományos laptop-ról irányítható.

http://www.rubik.hu

http://www.rubikkocka.hu
Gyermekkorom emlékeinek legmélyebb bugyraiból dereng fel, mennyire lenéztünk mindenkit, aki autó helyett Trabanttal közlekedett. Nekem ugyan tetszett (szerintem másoknak is), de erről célzásokat elejteni az óvodában egyenlő volt a szakmai öngyilkossággal. Soha többé dömperhez, medzsóhoz jutni nem volt képes, aki pillanatnyi gyengeségből védeni próbálta a "szappantartókat", és a nagycsoport közösségi szelleme egy emberként kísértette (huhh, képzavar a javából !).
Volt olyan barátom, akit reggelente Trabanttal hordtak, visítva követelte, hogy az ovi előtti sarkon kiszállhasson, és gyalog érkezzen az objektumba. Amikor egyszer egy kiadósabb raplit vágott le a hátsó ülésen, és két talppal sikeresen kirúgta az oldalablakot, a szülők inkább engedtek.
Párom egy romantikus pillanatában elárulta: a szomszéd Trabantjába csak 10Ft-ért volt hajlandó beülni.

Persze a jóléti állam felmérte az igényeket, és rájött, a politikai feszültség levezetésének érdekében szükséges, hogy a Trabantosok is megvetően tekinthessenek valakire - így a Merkúr importálni kezdte Zaporozsecet.... Ezzel megteremtették a lehetőségét annak, hogy az egymáson való kaján röhögéssel töltsön el az ország pár évtizedet.

Aztán a 80-as években valami megváltozott. Valahogy az emberek rájöttek, hogy egy autónál nem hátrány, ha működik, fűt-dudál-ablaktöröl, netán el is jut a célállomásig. Így aztán a Trabant kedvelt autó használati tárgy lett (hát, a Zapo nem annyira...), a közutálat áttevődött az addig nagy becsben tartott, Renault-licenc (!!!) alapján gyártott Daciákra. Történt ugyanis, hogy a dicső román nehézipar nem rendelkezett megfelelő menyiségű és minőségű nyersanyaggal, így házinyúltól pitypangig minden, korlátlanul elérhető anyagot bedaráltak a forró nyersvasba, soha nem ismert fizikai tulajdonságokkal bíró ötvözetet hozva ezzel létre. Ezzel persze az ilyen alapanyagból készített fémalkatrészek szilárdsága, korrozív tartóssága hagyott némi kívánnivalót maga után, de sebaj, a lencsésen törött felületek érdekes rajzolata kiválóan megfelelt kiállítási tárgyként az Iparművészeti Múzeumban. Ilyen alapokra autót építeni viszont alapvetően nem lehetett sikeres projekt.

Más volt persze a kérdés az autó szülőhazájában. A nemzetgazdaság és a nemzeti öntudat fontos sarokpontja volt, hogy a lehető legszélesebb rétegek közlekedjenek hazai gyártmánnyal. Ha kedvet nem is sikerül csinálni nekik, majd kötelezettséget sikerül. Adminisztratív eszközökkel megoldották, hogy minden, ami nem Dacia, az megfizethetetlen / beszerezhetetlen / gyanús legyen. Így persze a motorizációra vágyó proletariátus csillogó szemmel állt sorba a Daciákért. Végül is néha beindul, itt-ott be sem ázik, lehetne rosszabb is.

Aztán lett is. Az 1980-as években valami végleges és helyrehozhatatlan galaktikus anomália folytán megszületett a fél-Dacia, az 500 Lastun (Fecske).


(Nem röhög, ez már az!)

Kakaspörkölt

prokee, 2007.07.02. 21:13
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 03. 10-én átmásolva a blog.hu-ra)

Tudom, régi, de úgyis lesz, aki nem ismeri...

MS Office helyesírásellenőrző, legjobb



Nem kamu, tessék kipróbálni ! :)

Zwickau 2007 még...

prokee, 2007.06.26. 21:10
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 03. 10-én átmásolva a blog.hu-ra)
Beszámoló más szemszögbŠl: Darti írt pár szót a saját élményeirŠl a Kocsmában
Úgy gondoltam én is megosztom veletek az idei Zwickaui élményemet, azaz jobban mondva az elsŠ Zwickaui élményemet.
A történet valamikor nagyon régen kezdŠdött, lassan 4 éve szeretnék kijutni, de a sors valahogy mindig úgy hozta, hogy vagy kocsim nem volt, vagy éppen idŠm. És elsŠ alkalommal mindenképp saját kocsival szerettem volna menni, nem pedig valahogy társnak.
Idén végre adott volt a lehetŠség, igaz nem mondhatnám teljesen 100 %-nak, de ez már csak ilyen, a végén mégis belevágtunk.

Az, hogy megyünk már jó ideje nem volt titok, igaz ez az utolsó elŠtti napon majdnem meghiúsulni látszott, hiszen egy fontos alkatrész nem érkezett meg a kocsimhoz, így feszengve ugyan de elindultunk.

Az indulás elŠtt kicsit összejöttünk, megbeszélni ki mit visz, na meg hogy kihez férnek be a cuccaink, egy része.

Kedd este átmentünk Dudás Jani barátomhoz, sikerült leadni nála nagyon sok cuccot, így már volt esélyünk beférni a kocsiba. Igaz akkor még azt hittük bŠven lesz még helyünk is, ez az elmélet késŠbb megdŠlni látszott.

Eljött az indulás napja, az indulás reggele. A kocsimmal 3-an mentünk, Tomiék elŠzŠ este kicsiny hajlékom vendégszeretetét élvezték, ezzel is némi többlet idŠt hagyva az alvásnak.
Tibke utasításba adta, hogy reggel 5:45-kor indulás van, addigra legyünk kint az M1-M7 Agip kútjánál.
Nagyjából fél perces késésessel megérkeztünk, de meglepŠdve látjuk hogy sehol senki. Tibit hívom kicsivel késŠbb, mire közli, hogy írt SMS-t a másik telefonomra, hogy induljunk el, Robinak megállt a kocsija, éppen karbit cserélnek.
Közös megegyezésre azt mondtuk megvárjuk inkább Šket, és együtt megyünk.

Valamivel késŠbb ismét telefonáltam, kiderült, hogy új karbi felkerült, de még mindig nem indul. Mint késŠbb kiderült a hibát egy elolvadt rotor okozta, és mi Janival a hŠs megmentŠk elindultunk hétköznap reggel az Agip kútról a keleti fele, kezünkben egy rotorral. Mondanom sem kell, hogy meddig jutottunk gondolom, az ügy eleve elveszett volt.
Tibiéknek sikerült szikrát faragni ideiglenesen a kocsiba, így ismét az Agip kúton vártunk rájuk.
Végre megjönnek, boldogság, kicseréltük a rotort, majd Robi közli, hogy bocs, de az összes iratát, pénzét otthon hagyta… Hát igen…igazi jó kezdet…
Nem kell mondanom, hogy ezek után mire elindultunk nem éppen sikerült a tervezett idŠpontban találkozni a székesfehérvári különítménnyel, hiszen Šk azt mondták, hogy mennek akkor egyedül.

InnentŠl végül is sima utunk lett volna, a kocsikkal nem volt semmi baj, Dávid elektromos füstjét kivéve, de az is már Németországban volt szerencsére.
Az út viszont mégis elég hosszúra nyúlt, hiszen több balesettel is találkoztunk útközben, a szokásos elterelésekkel, prágai dugóval, és persze megálltunk segítséget nyújtani bajbajutott Trabis cimboráinknak.

A csütörtöki nap sátorállítással folytatódott, majd este egy laza baráti iszogatás, és beszélgetés következett.

A péntek reggelem eléggé érdekesen indult, hiszen kissé fájó fejjel ugyan de a hŠségtŠl már tovább aludni nem tudván kikeltem a sátorból, és érdekes élmény fogadott.
ElsŠ ránézésre jégvirágnak tűnt a kocsim elsŠ szélvédŠjén fellelt jelenség, de késŠbb ahogy közelebb mentem kiderült hogy nem az volt.

Álló helyében az autóm elsŠ vadonat új szélvédŠje fogta magát és berobbant. Kicsit meglepŠ volt, de most mit tudtam tenni. Kicsit rápihentem az eseményekre, majd erŠs idegzettel kivertem a helyérŠl az üvegdarabokat, és elindultam szélvédŠt keresni. Sokan meglepŠdve nézték az esemény, magyar társaim részvétükrŠl adtak jelet, de mit volt mit tenni.
ElsŠ utam során nem találtam ablakot, de kédert már igen, így ez félsiker, viszont mindenképp kellett valami, hiszen a múzeumba, és a gyárhoz aznap szerettünk volna elmenni.
Nagy sétámból visszatérve egy kedves magyar kollega kibökte, hogy Šk hoztak magukkal tartalék szélvédŠt, de azt vasárnapra ha törik ha szakad adjam nekik vissza mert az kell. Hát legalább nyertem egy kis idŠt, gyorsan befűztük, és ismét menetkész volt a vas.

Kb. reggel 10-tól terveztük hogy közös erŠvel elmegyünk a múzeumba, a gyárhoz, a kiállításra, majd a végén autót mosni, ami a végén úgy sikerült, hogy fél négy körül sikerült is mindenkit összecsábítani, aki velünk akart jönni.
ElsŠ állomás a gyár volt, itt már kicsit szétszakadt a társulat sikeresen elveszítettük egymást. Itt mindenki nyálcsorgatás közben beállt egy közös fotóra, majd én elindultam megkeresni az elveszett autókat.

Második állomás a múzeum volt, ahol nagyjából ugyan azt játszotta el a kedves jegyszedŠ, mint a találkozóra való belépésünknél a pénztáros a kempingben.
Mert nem ám úgy van az, hogy csak 2 eurót fizetünk, ha legalább 10-en vagyunk. Magyarok vagyunk kapjuk be, fizessük ki mind a 4-et, nincs kedvezmény, és kész.
Kicsit néztünk nagyot, de ha már itt vagyunk..(megjegyzem nem egy rossz üzletpolitika, csak gusztustalan, bár kétségkívül jövedelmezŠ)

A következŠ állomás az idŠszakos kiállítás volt, a Trabant 50 éves születésnapjának emlékére. Láttunk sok sok szép dolgot, tetszett mindenkinek azt hiszem. Engem leginkább a terepasztal, és sok jó Trabi kis helyen is elfér szemlélet fogott meg.

Ezután megint mindenki a maga útján elindultunk kocsit mosni, érdekes volt, de valahogy nem akart senki várni a másikra..
Kocsi szép tiszta, irány vissza a kemping.

Ahogy visszaértünk, 10 percre rá, megjöttek az elsŠ viharfelhŠk. Mi láttuk már ilyet, olyat is ami elment minden esŠcsepp nélkül, és így elkezdtünk grillezni, lévén elég éhesek voltunk már.
Na ez a felhŠ nem olyan volt, ebbŠl esett rendesen.

Este 8 körül elkezdte, majd reggel 8-ig abba sem hagyta. És hogy eközben mi volt? Kint azt nem tudom, hogy mi zajlott, hiszen ki sem mertünk jóformán nézni a sátorból. Azon kevesek közé tartozunk, akiknek nem ázott be a sátra, sŠt a vihar alatt az elŠtérben grilleztünk, ami még a megfelelŠ klímát is biztosította, az amúgy eléggé lehűlt idŠben.

A viharról annyit, hogy egész éjszaka tombolt, az emberek nagy többsége a kocsikba kényszerült aludni, mások pedig a sátrukért küzdöttek.
A németek viszont élvezték a helyzetet, dagonyáztak, és mindent elkövettek annak érdekében, hogy a kemping fŠ útvonalából sártengert teremtsenek. Nekik legyen mondva, ez sikerült is.

Szombat reggel felkeltem, még esett az esŠ, és hírtelen ismerŠs arcok jöttek velem szembe. Prokeeék érkeztek meg a legjobb idŠben.
Az esŠben segítettem nekik sátrat verni, hiszen éppen reggel 6 körül jobb dolgom nem volt. Szerencsére megkapták az elŠzŠ napi SMS-em, és sikeresen leszállítottak nekem egy elsŠ szélvédŠt, aminek különösképpen örültem, meg kell hogy mondjam.

A szombati nap, ruhateregetéssel, kárfelméréssel kezdŠdött, majd miután az nap is kisütött kezdtünk reménykedni, hogy eltűnik majd a sár. Hát hiába…

Elindultunk körbenézni, körbejárni a terepet, kocsikat nézni, és ami a legfontosabb, bejárni a bazárt. Nekem nagyjából 5 méter alatt sikerült a nyakam közepéig sarasnak lennem, akkor elérkezett a minden midegy állapot.

Kocsik szép számmal jelentek meg, és bizony volt nem egy német, akinek nagyon messzire gurult a gyógyszere. Most hogy milyen kocsik voltak, mik voltak az érdekes események, ezt nem írom le, a képek mindig magukért beszélnek.

Délután környékén kezdett mindenki igencsak éhes lenni, de a kocsival nem szívesen indult el senki, hiszen nemcsak hogy mindenki elragadt ott, de az a kocsi, ami azt a poklot megjárta esztétikailag sem volt utána valami fényűzŠ.
Tibke vállalta, hogy kimegy a kocsival, én meg azt, hogy ha kivisz engem is, akkor kitolom a sárból, ha baj van.
Kifele nem is volt semmi baj, bevásároltunk igaz a Plussz-ba kicsit furin néztek rám, hiszen nyakig sárosan sikerült beállítanom oda is.
A vásárlást igazából némi kaja, és némi Jäger megszerzése indokolta esetemben, az elsŠvel nem is volt gond, de a Jägerért küzdeni kellett.
SŠt még a helyi műszaki boltba is be akartam menni, de nem engedték, azt mondták most más kussoljak.

Visszafele a kempingbe a bejáratnál némi tömeg gyűlt össze, így csak araszolva tudtunk haladni. A nagy várakozásban feltettem a kérdés, hogy ki kér egy kis Jägert, és senkitŠl sem kaptam nemleges választ.
Szerencsére a bejáratot pont elŠttünk zárták le, mivel a Toi-Toi kocsi elragadt a sárban, és Traktorral kellett kihúzni. Ez idŠ alatt a ki, és behajtás szünetelt.
Mi ezt az idŠt felhasználtuk a nálunk lévŠ üveg kikönnyítésére, aminek eredménye képpen nem kellett kétszer mondani, azt hogy szálljak ki kocsit tolni, hiszen mire bejutottunk végre, bent a sárban csak elragadtunk.
„enyhén” ittas állapotban de nagyon nagy jókedvvel megérkeztünk a kajával, és a fél üveg innivalóval….

Este össznépi grillezést rendeztünk, de igazából az esemény részletei kicsit más homályosabbak, az egy hét alatt megkoptak az emlékek…. Bár már másnap reggel sem emlékeztem mindenre, így lehet nem az idŠ az oka…
Az biztos, hogy sütöttünk, beszélgettünk, iszogattunk, és mikor kiürült az üveg, messiásként üdvözöltük a helyi Jägermeisster erŠit, akik 1 euróért bŠszen osztogatták a jéghideg itókát, egy aprócska ajándéktárgyat mellékelve hozzá. Így jutott nekem is fejkendŠ, esŠkabát, sál, sapka. Reggel fejkendŠben ébredtem, így csak következtetni tudok arra, hogy biztosan jó buli volt.

Vasárnap reggel megint korán kidobott az ágy, gyorsan el is mentem zuhanyozni, amíg nem volt sor.
Hát a fürdŠk állapota addigra a 10-es veszélyességi fokot is elérte, még azon is csodálkoztam, hogy volt meleg víz. Igazi áldás volt ez, miután végigsétáltam mezítláb a jéghideg sárban.

Kis idŠ elteltével kezdett éledni a tábor, én még rápihentem az elŠzŠ estére inkább, majd ébredésem után kezdtünk tanakodni, hogy vajon merre is menjünk ki, hogy tudnánk elkerülni a sárfürdŠt, mert az igazat megvallva, semmi kedvem sem volt bevinni a kocsim oda.
Megváltást jelentett, mikor hátul kinyitottak néhány falat, és a repteret megkerülve, egy magánház udvarát is felhasználva sikerült kidolgozni egy olyan kerülŠutat a németeknek, amin legalább el lehetett hagyni a területet. Így a hatalmas sarat viszonylag szerencsésen megúsztuk, és nem volt nagy gond belŠle.
Nagyobb bajt jelentett, hogy 45 gramm ólom leesett az egyik kerekemrŠl, így a hazafele utat elég erŠteljes rázkódás kísérte végig, igaz a cseh autópályához képest az semmiség volt.

Sátorbontás után irány elköszönni mindenkitŠl, majd már éppen indulunk, mikor Tomi közli, neki még vásárolni kell menni… Néztünk boldogan, majd vártunk tovább.
Szerencsére hamar megjárta, így ismét elköszöntünk, a tovább maradóktól, és irány hazafele.

Hazafele kicsit kacifántos volt az út, ezúton közlöm mindenkivel, hogy elsŠnek a 173-as, majd a határig a 174-es utat kell követni.
Nekünk sikerült a 171-es számra specializálódni, a navigátorom ugyanis szentül meg volt gyŠzŠdve, hogy mindenki ezt az utat mondta neki, olyannyira, hogy az úton haladva, erre is, meg arra a házra is kristálytisztán emlékezett, miszerint itt már jártunk.
Fél úton eltévedve elŠvettük a térképet, mert volt ám nekünk az is, megbeszéltük, hogy nem megyünk már vissza, errefele haladunk tovább, és egy másik határátkelŠn megyünk majd át.

Nos gyönyörű helyeken jártunk, a táj egyszerűen fantasztikus volt, igazi motoros paradicsom, csak mi kocsikkal voltunk, és még el is tévedtünk ugye.
Végre azután sikerült megtalálni a határt, így a németországi szakaszt röpke 3,5-4 óra alatt le is tudtuk.
Prágába egy másik úton érkeztünk be, ami annyira nem is volt baj, Prágától meg már a szokásos útvonalon jöttünk hazafele.


És hogy mik a tapasztalatok? Mindenki azt mondja, hogy nem tetszett ez neki, nem volt olyan jó, stb.
Én elŠször voltam kint, biztos azért nem voltam sem az odafele, sem a visszafele úton kiakadva senkire, és semmire sem.
Én élveztem a kint töltött napokat, és az esŠt leszámítva nem volt ez olyan rossz. Az hogy idén volt a legnagyobb esŠ, azon nem lepŠdtem meg, ahova mi a Tomiékkal megyünk mindig esik, szóval nagy meglepi nem volt.

Nos röviden ennyi, de hozzá kell tenni. Kirándulásnak, nyaralásnak, jó poénnak fogtam fel az egészet, így ezért nem rémített meg a dolog, de mint mindenki én is többet vártam a helytŠl, így jövŠre adok neki még egy esélyt.
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 02. 24-én átmásolva a blog.hu-ra)

Nagyjából itt a vége.

(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 02. 24-én átmásolva a blog.hu-ra)

Alakulunk, alakulunk...

Megérkeztek az ülések, ezúton is ezer köszönet Lőrincz Petinek, aki több, mint 2 évig tárolta a CEL-949-ből kimentett székeimet :)

Nem a legtisztább, asszem igényel némi kárpittakarítást:





Hipp-hop bele is került, Lacát éppen hívta Jimmy Räikonnen orrnagy, gondoltam, el is dicsexem neki :)




(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 02. 24-én átmásolva a blog.hu-ra)

Ma semmi különös nem történt...

Kicsit lángoltunk:






Aztán szabcsabeer hathatós közreműködésével kicseréltük a váltót:




Aztán pörögtem egy kicsit:



Aztán megint lángoltunk:




(Na komolyan: ezúton is köszönet szabcsabeer-nek a váltóért, meg a következő váltóért, meg a segítségért, meg a lökösért, meg ilyesmik... )
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 02. 24-én átmásolva a blog.hu-ra)

Mekkora baki !

Az van, hogy összeállt a kép. Jim meg is látogatta kicsiny gyermekét, hogy dédelgesse kicsit.




Dobáltunk bele ülést, ki belőle pedig sok sz*rt, csavart, kábelt, ezt-azt, és kipróbáltuk...





...volna. Ám megállt, mint 1 szög, és kiugrott belőle cca 1.2 liter friss váltóolaj...




Az van, hogy sajnos én bakiztam. A diffi tengelye (ami az előző váltóban elfogyott) szabadon forog a helyén. a diffi két felét összefogó csavarok közül kettő hosszabb, és ezeket kell a megfelelő helyre csavarni, így a helyén tartják a tengelyt.


Ezt nagy valószínűséggel elfelejtettem, az sem kizárt, hogy rövid csavarokkal raktam össze. Így a tengely kicsúszott, beaakadt az olajleeresztő csavarnál, és kitörte a házat...



Szóval visszatoltuk, és ismét váltócsere...



Erről meg az jut eszembe, keresek az Orrba új féltengelyes, működő váltót
- ha nem muszáj, nem akarom megint szétszedni-takarítani-összerakni ! :)
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 02. 24-én átmásolva a blog.hu-ra)

Csak pár kép gyorsan:

Elöl is van lámpa:

(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 02. 24-én átmásolva a blog.hu-ra)

Kéremszépen, az elmúlt napokban a következő fejlesztések történtek:

Felkerültek a lámpák hátulra...



...és előre.


szabcsabeer segítségével megérkezett az új váltó, itt már összerakva, fullszint Valvoline-nal feltöltve :).



Régi féltengelyes volt, így a két kihajtást át kellett tenni - eközben kiderült, hogy nem szimplán a tengely kopott el a diffiben, volt ott más problem is:



Pótoltam a kifelejtett zsírt a gumiharangokból (igen nagy terhelésre szánt LiquiMoly).



Kapott 1 kis kozmetikát a motor is.



Kis apróságokkal is megleptem a kicsikét:



Kezd pofás lenni...



...úgyhogy kurvagyorsan csináltam kábelköteget :D:D:D



Be is építettem...



...hogy Laca tudjon fotózni valami látványosat is :)



(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 02. 24-én átmásolva a blog.hu-ra)

Képek, színesben:

(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2007. 11.19-én átmásolva a blog.hu-ra)

Egészséges diffi híján ma kis kozmetikai kezelés kapott az Orr.

Mai találós kérdés: Milyen színű lesz ?

(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2008. 02. 24-én átmásolva a blog.hu-ra)

Tréfás hetem volt...

- Múlt hét szerdán megszűnt itthon a net. Bejelentettem T-Online-nál, azt mondták, 72 óra max a hibaelhárítás. ~48 óra múlva visszajött, jelezték is egy mélben. Tartott is vagy egy napig, azóta nem volt folyamatos 12 óra, amikor működött volna. Sokadik telefon után ma ismét él, kíváncsi vagyok, meddig. Meg persze az is érdekes, hogy vajon sikerül-e keresztülverni a díj-jóváírást, hiszen a vállalt 72 órát alaposan túllépték.

- Múlt hét csütörtökön kedvesem bekapcsolta a porszívót, egy rövid mordulással és egy halk pukkanással megszűnt az áram a konyhában és az egyik szobában... Vidám dolog, ui a lakás valamikor a korai 60-as években épült, a kábelek egy része még akkor került a falba. Beköltözés előtt a nappaliban kicseréltük a kábeleket, hiszen ott a legnagyobb a terhelés, de a hiba a régi szakaszon jelentkezett. Tegnap felkutattam az öszes "poharat" a falban, ahol kábelcsatlakozások lehetnek, és mindet kijavítottam, persze csak a lehetőségekhez képest. Természetesen a fedlapok 30 éven át többször le lettek festve, így megtalálni sem volt egyszerű. Volt olyan hely, ahol esküdni mertem volna, hogy doboz van a falban, aztán csak a vakolatot sikerült leverni. A kábelcsatlakozások borzalmas állapotban voltak, gyakorlatilag szenet lapátoltam. Fasza. Mindegy, hiba megoldva, de a kábelezést nem ússzuk meg, csak tolódik kicsit.

- Meghalt a táp az asztali számítógépben... Péntek este kikapcsoltam, szombat délután meg hiába nyomkodtam a power gombot. Kiszereltem a tápot, markáns amperszaga van. Holnap megyek bótba, veszek egy másikat. Lehet, hogy Sheriff gépétől kaptam el a kórt, mikor legutóbb ott jártam ? :)))

Úgy egyébként minden szép és jó...

...és egyébként...

prokee, 2007.01.26. 21:44
(A bejegyzés eredetileg a http://www.prokee.hu/blog címen született, 2007. 09. 02-án átmásolva a blog.hu-ra)

A számítógép rendes havi takarítása alkalmával kinyitottam a házát. Kábelek szét, csavarhúzó a kézbe, kinyit, takarít, összerak. Az oldalfalat csak úgy lazán kézzel tekertem be, mert a csavarhúzóm valahová elgurult. A kábeleket visszadugtam, ház a helyére. Utolsó ellenőrzés, minden OK, jöhet a POWER gomb.
A rendszer a szokásosnál egy hajszálnyival lassabban indult, de gond nélkül felépült. Az utolsó pillanatban azonban a tálca jobb szélén felbukkant egy kis buborék:

"A Windows új hardvert talált:
Csavarhúzó"
:D

Összesen 63 db. poszt, 4 oldal.

Címkék

1.1 (3) 2007 (4) 500 (4) 50years (5) Kriebstein (2) Németország (2) Sachsen (2) Abarth (2) Ablaktörlő (2) Akrobatika (3) Alfa (3) Alkatrész (2) Alpine (2) Alsóörs (8) Anyád (3) Aranykezű (2) Arc (3) Auchan (2) Audi (2) Auto (3) Autobuzik (4) Autó (137) Autódoktor (2) Autópálya (5) Balatonakali (2) Baleset (9) Bamako (3) Baromállat (8) Beag (3) Belga (2) Belsöség (3) Belsőség (3) Benzinkút (2) Biztosítás (4) Blog (12) Bmw (9) Bontó (2) Bovito (2) Breakdance (2) Budapest (4) Buran (4) Camptourist (5) Carrera (2) Chrome (2) Chrysler (2) Commodore (3) Csernobil (3) Csomagtértető (5) Ddr (4) Drezda (2) E32 (4) E85 (4) Englishrussia (3) F*szkivan (40) Facebook (2) Farsang (2) Felújítás (8) Ferrari (4) Fiat (5) Film (5) Ford (3) Forma1 (9) Fotó (5) Félkegyelmű (2) Füsti (2) Ghia (2) Gif (2) Giulietta (2) Google (4) Haj (2) Hajtány (2) Hamilton (3) Hellókarácsony (7) Horch (3) Háború (3) Hétvége (2) Hó (3) Hülyeállat (71) Hűtő (2) Ikarus (2) Index (3) Iwiw (6) Jogosítvány (2) Jogszabály (2) Játék (3) Karmann (2) Karácsony (2) Kirándulás (4) Klub (2) Kocka (2) Komment (2) Kretén (2) Kultúra (6) Költözés (2) Könyv (4) Közlekedés (33) Lada (3) Lamborghini (3) Lancia (2) Leltár (2) Lewis (3) Link (2) Loituma (2) Lol (9) Lowtyo (3) Lánglovagok (3) M6 (3) Madonna (3) Mercedes (2) Mikulás (2) Motor (2) Motorosfutár (2) Mozi (6) Multicar (2) Munkahely (2) Mátra (2) Média (4) Napi_meló (6) Ndk (10) Nyaralás (5) Német (3) Nő (2) Oka (2) Olaszország (5) Orosz (16) Orr (24) Park (3) Parkoló (5) Party (3) Partyarcok (4) Partyfotó (4) Partyretard (3) Pc (2) Photoshop (3) Plus/4 (2) Pobjeda (2) Porsche (3) Posta (2) Poén (30) Projekt (2) Prokee (44) Prokee.hu (2) Prototípus (3) Prototípusok (3) Punk (3) Póló (2) Raikkonen (2) Recsk (2) Reklám (5) Renault (2) Retro (32) Romeo (2) Rtl (2) Rubik (2) Ruckwarts (2) Sachsenring (3) Shuttle (2) Spider (2) Splash (2) Steyr (2) Stratos (2) Suzuki (10) Swift (5) Szilánkok (3) Szovjet (3) Szovjetunió (3) Százhalombatta (8) Sírkő (2) Találkozó (17) Tank (2) Tatra (2) Tc_gyorsulás (2) Technika (63) Telefon (2) Tesco (5) Totalcar (12) Trabant (95) Traktor (2) Tramp (2) Tuning (18) Tv (2) Tél (3) Tévhitek (2) Tököl (3) Történelem (4) Tűzoltó (3) Tűzoltóság (3) Usb (2) Utazás (2) Utánfutó (3) Vasút (4) Vasúttörténeti (3) Velence (3) Vers (2) Veterán (9) Viasat3 (2) Video (14) Videopályázat (3) Villamos (2) Vizsga (2) Voyager (2) Vw (7) Vásárlás (2) Wartburg (9) Web (16) Webshop (2) Wiper (2) Zene (11) Zwickau (8) árvíz (2) érd (3) érdekes (62) űrprogram (3) űrsikló (3)