- prokee -

Fahren. Tanken. Fahren.


Összesen 63 db. poszt, 4 oldal.
Ez volt már máshol, de nemrég beszélgettem róla valakivel, és nem volt képben.

Akkor most íme, néni néninek farkasa... izé... tanítója.


Oka mégegyszer

prokee, 2008.03.26. 22:17
Englishrussia megint.


Nem is oly régen írtam arról, hogy a Nagy Orosz Autókendács Mozgalomban bármi előfordulhat, sőt, bárminek az ellenkezője is.

Na meg volt egy rövid eszmefuttatás Lada Oka ügyben.

Íme a világ egyik legkisebb autójából faragott extrém SUV.



Bővebben az Englishrussián.

Elfekvő

prokee, 2008.03.23. 11:00
Néhány napja a Safety Area írt a Caterpillar és Liebherr bányadömperekről. Akkor küldtem az Engishrussia-ról egy linket a posthoz, amiben egy orosz gyémántbányász cég roncstemetőjéről volt szó, teli ilyen dromedárokkal.

Mint kiderült, nem kell túl messzire menni, hogy ilyet találjunk. A 2-es számú főút mellett, Vác határában látható egy lerakat, ahol orosz munkagépek pihennek, és várják a végső lángvágózást.



Legalábbis nekem tetszenek. Kattints, nagyít !






UPDATE: Természetesen nem a minőségre értettem - telefonnal készültek.

Totalcar Autódoktor

prokee, 2008.03.18. 20:06
Leszögezem, természetesen sosem pályáztam, és nem is tervezem, hogy pályázok az Autódoktor helyére.

Két okból sem:
- Messze nem rendelkezem még az árnyékával sem annak a tudásnak, rutinnak, ismeretanyagnak, amivel az Autódoktor
- Rövid úton kiosztanám keresetlen stílusban a legtöbb levélírót.

Szemezgessünk csak az utóbbi pár levélből !
A szerelő és az Euro 3-as visszavezető

Kedves Autódoki!

A napokban lett kicserélve a 1,9 pdtdi 130 lovas passatomban a légtömeg mérő, nem típusspecifikus darabra amitől jobban megy. Ez be is jött mert már ismerősöknél is bevált erősebb lett e gép. ezzel egyidőben beleöntöttünk a tankba egy doboz Dízelrendszer tisztítót(protec) (kb25L gázolaj volt a tankban). Kb 15 km után kiírta az elektronika hogy abgas werkstatt. Felhívtam a szerelőt hogy mi lehet a probléma. Szerinte nagyon meghajtottam és az euro 3-as visszavezetőt eltömítette a korom. hozzáteszem max 4000-ig volt pörgetve a motor. visszamentem a szerelőhöz kiütötte a hibakódot mentünk kb 10 km-es hajtós próbakört hogy kiírja-e. Semmi nem volt, utána már mérsékelten nem hajtósan mentem vele kb 20 km-t, megint kiírta (abgas werkstatt ) az első kövér gázadásnál.én arra gondoltam hogy a tisztító miatt van hogy attól kormol jobban. Szerelő szerint ki kell cserélni az euro 3-as visszavezetőt ami elég pénzízű. Nem tudom hogy ki lehet tisztítani esetleg vagymit lehet csinálni hogy ne kerüljön megint az autó egy vagyonba?! Ezzel a hibával lehet-e hajtani az autót?Biztos ez a baja maga szerint is?

Köszönöm:

V. Laci
Kedves V. Laci !

A légtömegmérő cseréje kicsivel a sportpedál-sportgyertya-sportlégszűrő szentháromság után áll a kendácstuning-rangsorban. Az, hogy nem a motorhoz illő karakterisztikájú légtömegmérővel átvered a motor vezérlését, egyenes ágon okozhatja az elektronika megzavarodását. A szerelőd, gondolom, semmit sem tudott arról, hogy otthon mit barkácsoltál össze, szerencsétlen nem is nagyon gondolhatott másra, mint amire végül jutott.
Fejed hajtsd le, csendesedj el, kapcsold ki a hifit, és a Passatot (így, nagybetűvel) add el, vegyél BMX-et, az reszelgetheted nyugodtan. Legfeljebb a lánckerék becsípi a nadrágszáradat.
Az Euro3-as visszavezető meg becsületes nevén EGR-szelep, franciáknál Özséer, de neked csak simán egérszelep.
Chiptuning után villog az izzításjelző

Kedves Autódoki!

Nemreg vasaroltam egy chip tuningot Tdi skoda oktaviamhoz. A kerdesem az lenne, ha folyamatossan villog az izzitolampam, de az auto jobban megy, meg a fogyasztas is jobb lett, lehet e valami baja ha igy jarok vele. A gyartonak is irtam, ez egy nemet gyartmany elvileg jo, o azt irta, hogy ez nem okoz gondot, es hogy elkell mulnia, probaljak allitani a chippen.

Köszönöm:

Márió
Kedves Márió !

Nem rémlik, említettem-e már, hogy a légtömegmérő cseréje kicsivel a sportpedál-sportgyertya-sportlégszűrő szentháromság után áll a kendácstuning-rangsorban. Na, a chiptuning meg a huzatszenzor felett egy hajszálnyival.
Igazából átvertek. Először akkor, mikor megdumáltak arról, hogy egy "vásárolt" "chiptuning" minden hozzáértés nélkül otthon felszerelhető, másodszor meg, amikor azt mondták, hogy majd elmúlik magától a hibajelzés.
Figyelj, menj vissza, verd az asztalt, kérd vissza a pénzt. Aztán add el a Skodát, és vegyél BMX-et, azt reszelheted.
Vagy vegyél egy 1,9 pdtdi 130 lovas passatot, épp tudok egy eladót, kis Özséer-problémával.
Turbó olajfogyasztása 40 ezer km után

Kedves Autódoki!

2 éves 320d E90-es Bmw-nél, nem rég fedeztem fel, hogy a turbóból kilépő, inercoolerbe menő alu cső a turbó felöli részén a bilincs olajpárás. 40e km futásteljesítmény után. Ez normális jelenség? Még van 2 hetem a garanciális csere lehetőség végéig. Mit javasol? Csere, vagy ettől függetlenül még jó ideig elműködhet?

Köszönöm:

Z .Sanyi
Kedves Z. Sanyi !

Mindenképpen menj szervízbe,és verd a pultot, azt szeretik. Ha már ott vagy, cseréltesd ki gyorsan a sz*rrá koptatott bőr váltógombot is, a járdánparkolással összevert  első lököst,  meg a hátsó üléskárpitot, ami bolyhosodik, foszlik, mert a  gyerek ott toszigálja a Transformerst.
40.000 km után a fékbetét is cserés lesz, nyugodtan reklamáld meg gariban, hiszen a nagyfater 1602-ese a hatvanas években 55 ezret is elment az első cseréig.
Ja, ne felejtsd el, hogy a drift erősen igénybe veszi a kuplungot. Annak érdekében, hogy ne neked kelljen majd fizetned 60-70 környékén a szénné perzselt tárcsát és a munkadíjat, gyorsan menj le Nyíregyre meg vissza csúsztatott kuplunggal, aztán irány a szervíz.
Ha esetleg kiröhögnek, vegyél egy BMX-et, az egy betű eltérés fel sem fog tűnni.
Közös nyomócsöves dízelbe benzin került

Kedves Autódoki!

Autóm common rail dízel, és véletlenül benzin került a tankba. Ez csak pár száz méter megtétele után derült ki a motor csörgéséből. A tank leszívása és gázolajjal való feltöltése után rendesen megy az autó. A kérdésem az lenne, hogy okozhatott-e ez a kis malőr valami maradandó károsodást, ami esetleg később komoly problémát okozhat?

Köszönöm:

Miklós
Kedves Miklós !

Véletlenül. Aha. Ne engedd az asszonyt tankolni. Ha mégegyszer előfordul, vegyél neki egy BMX-et. Tegyél rá kemping-kormányt, azzal hordhatja a szatyrot a boltból hazafelé.
2 liter benzin került a dízelem tankjába

Kedves Autódoki!

Véletlen folytán 1,7 liter 95 ös benzin került diesel üzemű autóm tankjába amint észrevettem mi is törtánt azonnal hígítottam 20 liter gázolajjal! Vajon ez elég a baklövésem kiküszöböléséhez? képes nagy meghibásodást okozni? Összevegyül a benzin a gázolajjal?

Köszönöm:

Edem
Kedves Edem !

Szép próbálkozás, de kár az inkognitóért, férjed,  Miklós mindent tud. Tudsz kerékpározni ?

Gyári katalizátort vegyek?

Kedves Autódoki!

Sajnos ma kaptam a rossz hírt, h az autómban a katalizátor összetört, és ki kell cserélni. REanult Megane Berline 1,4-es 16 szelepes 2003-as évjáratú autóm van. A gyári katalizátor 140 eft. javasolták a szervízben, h megpróbálnak autóbontóból szerezni nekem katalizátort 20-30eft-ért.

A kérdésem a következő lenne. mennyire megbízható az autóbontóból vásárolt katalizátor? Hallottam a sportkatalizátorról is. Jobb lesz az autó teljesítménye, kevesebbet fogyaszt, és nem kerámilapos. Találtam is az interneten egyet 24eft.ért, 1,5 év garanciával. Érdemes lenne ezt kipróbálnom? Ha ezt választom a szervízben beszerelik nekem?

Köszönöm:

Edit
Kedves Edit !

Ne higgy a szervíznek ! Ők is bontott katalizátort vesznek nagykeráron 30.000-ért, csak borzalmasan drága a kályhaezüst, amivel lefújják, hogy újnak tűnjön.
A legjobb persze a sportkatalizátor, bizonyos helyeken szettben is árulják, pedállal, gyertyával, légszűrővel.
Arra figyelj, hogy az autóval addig ne mászkálj, míg meg nem javítják, mert tönkreteszi az egérszelepet. Ha muszáj addig dolgozni járni, vegyél egy BMX-et.
Tuningolt Passat hidegindítási gondjai
Kedves Autódoki!

Nekem egy 96 os évj. VW Passat 1,9 TDI van 90 LE alapban. (1z) Valamilyen tuning van rajta, sajnos nem tudom milyen mert így vettem,de az biztos hogy a motorvez. szoftver van átírva. Olyan gondom van, mint ami ezeknél a típusoknál állítólag előfordul hogy az adagolófedél ill. a benne lévő fordulatszabályzó kopott, akocsi bizonyos fordulatszámokon rángat, és hidegen nem úgy indul ahogyan elvárható lenne (290 ezer Km van benne). Cserélni kellene ezt a fedelet a szerelő szerint. Meg is van már a másik. Azt nem tudom ,hogy ezt simán ki lehet cseréltetni, nem függ-e ez össze a tuningolással? vagy újra vissza kellene töltetnem rá az eredeti szoftvert? Az a gond hogy semmit nem tudunk a tuningról ami benne van. Az eladó szerint akitől a kocsit vettem 115 LE.

Köszönöm:

Attila
Kedves Attila !

Nézd meg, van-e sportpedál az autóban ! Ha igen, akkor huzatszenzortuning, ha nem, akkor özséertuning.
Fontos még megszámolni a pedálokat. Ha három darabot látsz, kéziváltós autód van, ha kettőt, automata váltós autód van. Vagy agyváltós BMX-ed.
Xenonizzó beszerelése házilag

Kedves Autódoki!

2007. december 7.-ei Égő Ákos által irt cikkben olvastam:"A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét" Én egy Citroen BX be szeretnék xenon izzót rakni. A kérdésem a következő miért kell az automatikus fényszórómosás? Ha meg csinálom, hogy lehessen a fényszórót mosni, akkor más tenendöm nincs?

És akár vizsgára is mehet az autó így? És út közben sem büntetnek meg miatta? A magasság állításnak ennél az autónál nincs jelentősége úgy gondolom az állandó hasmagasság miatt.

Köszönöm:

Ernő
Kedves Ernő !

Automatikus magasságállítás ÉS fényszórómosó, te magad írtad le egy mondattal előbb.
Egyébként is, BX-be Xenont ? Csak azért, mert annak a nevében is van X ? Vegyél egy BMX-et.

(Természetesen roppant demagóg voltam, senki ne vegye magára - csak eljátszottam a gondolattal...)




Mit nekünk amerikai hotrod, sz*runk bele az angol kitcar-mozgalomba, az orosz pimpelők már a spájzban vannak !


Mindenki látott már képen furcsa orosz autót, hiszen a lokális Közlekedési Főfelügyeleten egy liter vodkáért (vagy fél liter konvertibilis etil-alkoholért) bármit képesek papírozni, ami saját lábán eljut Magnyitogorszkból Petrozavodszkba anélkül, hogy saját súlyából több, mint 15%-ot vesztene útközben.

Azt is tudjuk, hogy az orosz autógyártás önmagában is furcsa dolgokat szült. Itt nem feltétlen a Tavriára, vagy a Zaporozsecre gondolok, hiszen ott nem vicceltek a srácok - igazi autónak szánták őket, csak valahogy nem sikerült.
Az viszont tény, hogy az orosz sztyeppék nem létező úthálózata meglehetősen tréfás autók elkészítését eredményezte, talán jó példa erre a világ első SUV-ja.


Most viszont igazi hardcore offroad pimpelők következnek az ENGLISHRUSSIA-ról.

Idén még nem forgott. Jött egy kis jóidő, éppen ideje volt játszani vele :)

A 2008-as első áldozat Szabó Mátyás kollégám.
Nem egy nagy video, csak kipróbáltuk az új kamerarögzítő pontot.


Külön figyelmetekbe ajánlom a video végén a pontos, precíz irányba állást a kapuban :)

Pinokkió

prokee, 2008.03.04. 19:45
Minden kétséget kizárva Pinokkió vezette azt az autót, amelynek első fékbetétjéről készültek az alábbi képek.



Abból gondolom, hogy tökéletes faláb, fakéz, fafej, fafül, famittoménmi kell ahhoz, hogy valaki 30.000 km alatt nemhogy vasig fékezzen egy betétet, de még a vasat is elveszítse, nyom nélkül.



Tényleg nem volt hangja ? Volt fék, fogott, ahogy rendesen ?



Valóban csak akkor tűnt fel, hogy gáz van, amikor a fém is elveszett ? Nem szólt az akusztikus kopásjelző, nem darált a fék ?



Milyen vezetési stílus szükségeltetik ahhoz, hogy az új autóról 30.000 km alatt nullára fogyjon a betét ?



Kőkemény eset, a fékbetétből csak a meglehetősen összegyűrt zajcsillapító maradt meg.


Suzuki Splash

prokee, 2008.02.29. 13:50
Gyorsan tisztázzuk: kicsit reklámízű írás lesz, pedig nem annak szánom. Egyszerűen az van, hogy sokan kérdezősködtek (puszta autóbuzihoz illő érdeklődéssel), mit tudok a leendő Wagon-R utódról, a Splashről.

UPDATE: Bővebben gyulavitéztől itt.

Na eddig nagyjából semmit, most meg sokat. Úgyhogy tessék, egyelőre fotók, infók - próba (talán) később, még full friss az autó:


A német autó szar.

Drága, elavult, hatásvadász, logikátlan.

Kommentek jöhetnek :)

UPDATE:
Természetesen vicc volt, semmi bajom a német autókkal (pláne nem keletről), csak kíváncsi voltam a reakciókra és azok természetére :)
Bocs...
Mekkora volt a legkisebb Lada-motor ?

Megfelelően autóbuzi körökben feltéve a kérdést, a válasz nem várat magára: "1200... várj csak... becsapós... a Samarát szerelték 1.1-el is."

Az igazság az, hogy a legkisebb Lada-motor 650 ccm volt. Nem, semmi köze a szintén Fiat-származék P126-hoz, hacsak az nem, hogy hozzá hasonlóan nem egy családi limuzint hajtott.

A Samara 1.3 blokkjából kialakított, négyütemű, kéthengeres  törpemotor a Lada Oka kisautóhoz készült.

1981-ben kezdett el dolgozni Jurij Nyikolajevics Kutejev mérnök és az ő tervezőcsapata azon a koncepción, amelyet a háborús veteránok, mozgássérültek közlekedését volt hivatott megoldani - a Zaporozsecek helyett (erről majd később...)
 

GYIK - a videóról

prokee, 2008.02.15. 10:00
Megfogadtam pár napja, hogy az 50 éves Trabant, a Skoda 1203, a Dacia 500 után készülő újabb monstre szociautó cikk befejezése előtt már nem írok újabb postot.

Ehhez képest itt a második, merthogy közbeszólt a Totalcar videopályázat eredményhirdetése.

Ennek kapcsán befutott pár kérdés, amire most gyorsan válaszolok, ezzel húzva le újabb bőrt erről az Orr-témáról :)


- Jól néz ki a gép, sokáig terveztétek, mielőtt nekiláttatok ?

Nem. Ráadásul nem is így nézett ki. 2007 tavaszán kapott egy erős felújítást, de az előző évek alatt is változott. CIX-Laca videóján jól követhető a sorsa.

- A belső kamerás képek hogyan készültek ?

Valahogy így:

(CIX-Digitcam-Laca képei)

- Az a sok plüsstehén... Honnan szedted össze ?


Valószínűleg furcsa, de volt itthon. :)
Aki járt már nálunk, tudja, nem viccelek. Van néhány száz tehén a lakásban, plüss, bögre, ruhadarab, mittomén. Tudod, ez olyan macsó dolog :)

- És az a csinos otthonka ?


Ez is volt itthon. Kedvesem megjegyezte Anyukámnak, minden rendes háziasszonynak van nylon-otthonkája - idén karácsonyra kapott is egyet :)
A hozzávaló fejkendő még az én ifjúrocker-korszakomból való, azt hiszem...

- Milyen motor van a gépben ?

Milyen lenne ? Szabályos, gyári, kétütemű Trabant-motor.

- Hogy bírja a strapát ?

Fergetegesen. A második motor van benne, de csak azért, mert az elsőt elkunyeráltam a saját autómba. Egyébként egy olaj nélkül sz*rrá hajtott váltón és egy kuplungtárcsán kívül semmilyen meghibásodás nem volt.

- Mennyit isztok ilyenkor ?

Semennyit. Jó, egyszer-egyszer, ha nagyon meleg volt, elcsúszott egy doboz sör, de ezután órákig nem ültünk az Orrba. És persze mindezt zárt területen, biztosítva, felügyelettel.

- Mit raktatok a benzinbe, hogy begyulladt ?

A világon semmit. Meleg motorra húzott szívatóval bármilyen kétütemű Trabant begyújtható. Ha levegőt is kap, ki sem alszik. Az Orron annyit segítettünk, hogy egy ablaktörlőmotorból és egy megszakítós alaplapból kendácsolt automatikus gyújtószerkezet hajtja a két behegesztett gyertyát, így nem kell félnünk az alkarszőr leperzselésétől.

- Fel van gyorsítva a forgás a videón ?

Természetesen van, ahol igen. Azonban megnyugtatlak, a "Realtime Video" feliratnál TÉNYLEG valódi sebességet látsz. Ráadásul lehetett volna gyorsabb, de a fenti képen látható kamerarögzítés úgy rázkódott, hogy Jim nem merte padlóig nyomni...

- Ez volt a Fábryban ?

Ez.



- Nem életveszélyes a géptetőn pörögni ?

Nem. Annak látszik, de hidd el, nem. Az autó forgáspontja ilyenkor nagyjából a két tengely közé esik, így a forgáspontban fekszem. Emiatt a centrifugális erő  kábé egyformán húz mindenfelé.
Utólag bevallom, alaphelyzetben még a lábaim sem kalimpálnak ilyenkor, kicsit rá szoktam játszani :)

- Nem-e lehetne-e esetleg-e...


De. Gyere le nyáron Alsóörsre, és szívesen megforgatunk. :)
Jessz, jessz, jesssssz !

"Kendős néni nyerte a Totalcar pályázatát"


Márminthogy én.

Az van, hogy eléggé euforikus állapotban vagyok. Valójában soha semmit nem nyertem. Volt persze néhány sikertelen kísérletem:

- Néha lottózom, persze az esélytelenek nyugalmával, 33 év alatt összesen 3 találatom volt 3 szelvényen, időben nagyjából egyenletesen elosztva.

- Munkahelyem szlogenpályázatán (amivel egyébként az itt olvasható Fahren. Tanken. Fahren. magyar megfelelőjével neveztem) egyetlen indulóként sem sikerült nyernem.


- Amikor még fiatal voltam, és bohó, a szépemlékű Ifjúsági Magazin egyik rejtvényének megfejtését küldtem be. Dedikált Pokolgép-posztert lehetett nyerni, feltörekvő ifjú rockerként ez vonzó nyeremény volt. Láss csodát, kihúztak, nyertem, a következő számban megjelent: Prokop Gábor, Szigethalom. Egy komplett lakótelep izgult velem együtt. Kb. két hét múlva érkezett a levél, benne cetli:

Kedves Gábor !
A Pokolgép-poszterünk sajnos elfogyott, de küldtünk helyette egy dedikált Neotont !



Kösz, kidobtam...
Szóval engem is meglepett a dolog. Sőt, nem is tudtam róla, munkaidőben ugye rendes ember nem olvas Totalcart - csak ha senki sem látja :) Omm írt egy mélt, hogy gratula, én meg nem tudtam, mihez...

Kedvesem állítja, hogy az egészet ő intézte, Bálint-napi meglepetésként, pályázatostul, meg minden. Szerintem kamu :)

Mindenesetre millió köszönet mindenkinek, aki:

- szavazott (Különösen a Márton família, akik hittérítőként hintették az igét az ismerőseik körében);
- zsűrizett;
- valamilyen formában hozzájárult a videóhoz (CIX-Laca, aki a fantasztikus árokbaesős jelenetet elkapta, Tündérem, aki kamerázott, míg szövegeltem, Jim, aki főképp felelős a látványért, meg persze mindenki, aki az arcát adta);
- meg persze akik az Orr építésében, felújításában részt vettek, segítettek, mert ugye nélkülük...

Naésakkor csak ismétlésként mégegyszer a video, hátha még nem fáradtatok bele :)

Azt hogy, hogy...

prokee, 2008.02.03. 21:11
A rádiós fülhallgató ugye a legtöbb esetben két részből áll.

Vevő: ez van a fejeden. Jó esetben elemes (akkus), hiszen a lényege a vezetéknélküliség.

Adó: ez meg a gép mellett. Az audio jelek kábelen jönnek át, így nyilván a táp is lehet kábeles.

Energiatakarékosság okán persze, amikor éppen nincs jel, automatice kikapcsol.

Az adó.

A vevőn (ami akkuról megy ugye) ilyenkor adás híján színtiszta fehérzaj.

Hangosan. Nagyon.

...és feleslegesen.

Hülyeállat.
Szívemből szóóóóóólezadaaaaaaal:

És hol a puha ülésű Warszawa taxi, a csőrös Csepel teherautó, és a gyönyörű Ikarus 55-ös? Miért nincsenek fecskefarkas amerikai autók az ötvenes évekből? Hol vannak olyan legendává érett autók, mint a Citroen DS, a Ford Capri vagy a Skoda Felicia, esetleg Ferjáncz Attila híres Renault 8 Gordinija? Miért nem tudok a fiamnak mutatni egy olyan Ikarus 620-ast, amivel iskolából jártam haza?
Balázs Viktor  Totalcaron.

Meglepetés !

prokee, 2008.01.23. 17:41
(Nem szó szerinti beszélgetés, de nagyjából tartalomhű)

Ügyfél: Hello, XY vagyok. Rá tudnátok ma nézni az Ignisre ?
Munkafelvétel: Hűha, elég szűken vagyunk ma. Mi a gond ?
Ü: Igazából nem tudom. Tegnap este leállítottam az autót, semmi gond nem volt. Reggel beindítottam, és hát... most olyan rallis hangja van.
M: Ok, szaladj be, megnézzük, és meglátjuk, hogyan tovább.

Ügyfél megjelenik, autó emelőre. Lajos (=Munkafelvétel) jön be:

M:B*szki, gyere, ilyet még nem láttál.

Kimegyek, közben Lajos meséli az előzményt. Alánéztem, és ezt láttam:



Bizony, az Ignisről az éjjel lelopták a kipufogót.

Ahogyan korábban már írtam, az utóbbi időben az eddigieknél is gyakrabban vásároltam online. Gyűjtöttem némi tapasztalatot, ezért arra gondoltam, az újabb kört úgy futom le, hogy többé-kevésbé tudatosan, dokumentálva, így megoszthatom veletek is a történteket.
Az alapgondolat onnan jött, hogy néhány dolgot kellett beszereznem, és (mint legtöbben) munkaidőben nem tudok elszaladgálni vásárolni. Mivel 5 után annyi időm nem marad, hogy igazi, nézelődős shoppingolásba fogjak, az infókat a weben kellett begyűjtenem, a vásárlást magát pedig vagy olyan közel és olyan egyszerűen, hogy az odaúttal együtt beleférjen este 6-ig, vagy online rendeléssel, fizetéssel, kiszállítással.
A megoldás persze az online vásárlás lett, erről szól most a sztori.


Feladat:

Új gépemhez szeretnék gigabites hálózatot, hamarosan beszerzendő HTC Trinity PDA-mhoz memóriakártyát, autós tartót, laptophoz flexi billentyűzetet, valamint (a gigabites LAN-hoz) hálókártyát.

Tehát amit be kell szerezni:
- 1db gigabit-képes switch vagy router
- 1db gigabit-képes PCI hálókártya (Tündér gépéhez)
- 1db gigabit-képes PCMCIA-hálókártya (laptophoz)
- 1db 2GB mini-SD kártya (Trinityhez)
- 1db autós tartó VAGY csak konzol (Trinityhez)
- 2db USB-s flexibilis, felcsavarható billentyűzet (mert csak ez fér el a laptop-táskában)
(Azért 2db, mert Lajos kollégámnak is megtetszett az ötlet)
- 1db betűző fogó
- 1db krimpelő fogó
(Ha már újraépítem a hálózatot, méretre készítem a kábeleket)
- 1db összetekerhető, Bluetooth-os billentyűzet (a Trinityhez, opciós jelleggel, ha találok valahol egyszerűen, olcsón) - ezt végül 20e pénzért találtam, úgyhogy lőve, majd legközelebb.

Elvárás:

- Gyorsan
- Olcsón
- Pontosan

Persze ezek közül egyik sem nagy meglepetés, de mégis elvárás. Vagy közel legyen, vagy futárral érkezzen. Plusz nem baj, ha a boltban van polcon, persze az is elég, ha nekem úgy tűnik. Ha nincs ott, de délutánra megvan, és másnap mehetek / küldik, azt meg sem érzem. Az olcsóság pedig természetesen nem úgy értendő, mint egységsugarú Dacia Loganos bácsi felesége a Tescós akciós újsággal, aki 35 kilométert autózik le a két forinttal olcsóbb kilós cukorért - de azért a 7500-ért megkapható cuccot nem szívesen venném meg 18200-ért. A pontosság meg... hmmm... erről lesz még szó :)

Adósság

prokee, 2007.12.23. 12:06

Ígértem még idénre egy cikket, a jubileumi sorozatba. Jelzem, nem felejtettem el, csak még nem kezdtem neki.

Miről fog szólni ?

Róluk:

Autó-Motor magazin, 1962.

Apróhirdetés rovat, Moped keres-kínál rovat:

Tündémet Pannira cserélném ! Tel: XXX-XXX

Összesen 63 db. poszt, 4 oldal.

Címkék

1.1 (3) 2007 (4) 500 (4) 50years (5) Kriebstein (2) Németország (2) Sachsen (2) Abarth (2) Ablaktörlő (2) Akrobatika (3) Alfa (3) Alkatrész (2) Alpine (2) Alsóörs (8) Anyád (3) Aranykezű (2) Arc (3) Auchan (2) Audi (2) Auto (3) Autobuzik (4) Autó (137) Autódoktor (2) Autópálya (5) Balatonakali (2) Baleset (9) Bamako (3) Baromállat (8) Beag (3) Belga (2) Belsöség (3) Belsőség (3) Benzinkút (2) Biztosítás (4) Blog (12) Bmw (9) Bontó (2) Bovito (2) Breakdance (2) Budapest (4) Buran (4) Camptourist (5) Carrera (2) Chrome (2) Chrysler (2) Commodore (3) Csernobil (3) Csomagtértető (5) Ddr (4) Drezda (2) E32 (4) E85 (4) Englishrussia (3) F*szkivan (40) Facebook (2) Farsang (2) Felújítás (8) Ferrari (4) Fiat (5) Film (5) Ford (3) Forma1 (9) Fotó (5) Félkegyelmű (2) Füsti (2) Ghia (2) Gif (2) Giulietta (2) Google (4) Haj (2) Hajtány (2) Hamilton (3) Hellókarácsony (7) Horch (3) Háború (3) Hétvége (2) Hó (3) Hülyeállat (71) Hűtő (2) Ikarus (2) Index (3) Iwiw (6) Jogosítvány (2) Jogszabály (2) Játék (3) Karmann (2) Karácsony (2) Kirándulás (4) Klub (2) Kocka (2) Komment (2) Kretén (2) Kultúra (6) Költözés (2) Könyv (4) Közlekedés (33) Lada (3) Lamborghini (3) Lancia (2) Leltár (2) Lewis (3) Link (2) Loituma (2) Lol (9) Lowtyo (3) Lánglovagok (3) M6 (3) Madonna (3) Mercedes (2) Mikulás (2) Motor (2) Motorosfutár (2) Mozi (6) Multicar (2) Munkahely (2) Mátra (2) Média (4) Napi_meló (6) Ndk (10) Nyaralás (5) Német (3) Nő (2) Oka (2) Olaszország (5) Orosz (16) Orr (24) Park (3) Parkoló (5) Party (3) Partyarcok (4) Partyfotó (4) Partyretard (3) Pc (2) Photoshop (3) Plus/4 (2) Pobjeda (2) Porsche (3) Posta (2) Poén (30) Projekt (2) Prokee (44) Prokee.hu (2) Prototípus (3) Prototípusok (3) Punk (3) Póló (2) Raikkonen (2) Recsk (2) Reklám (5) Renault (2) Retro (32) Romeo (2) Rtl (2) Rubik (2) Ruckwarts (2) Sachsenring (3) Shuttle (2) Spider (2) Splash (2) Steyr (2) Stratos (2) Suzuki (10) Swift (5) Szilánkok (3) Szovjet (3) Szovjetunió (3) Százhalombatta (8) Sírkő (2) Találkozó (17) Tank (2) Tatra (2) Tc_gyorsulás (2) Technika (63) Telefon (2) Tesco (5) Totalcar (12) Trabant (95) Traktor (2) Tramp (2) Tuning (18) Tv (2) Tél (3) Tévhitek (2) Tököl (3) Történelem (4) Tűzoltó (3) Tűzoltóság (3) Usb (2) Utazás (2) Utánfutó (3) Vasút (4) Vasúttörténeti (3) Velence (3) Vers (2) Veterán (9) Viasat3 (2) Video (14) Videopályázat (3) Villamos (2) Vizsga (2) Voyager (2) Vw (7) Vásárlás (2) Wartburg (9) Web (16) Webshop (2) Wiper (2) Zene (11) Zwickau (8) árvíz (2) érd (3) érdekes (62) űrprogram (3) űrsikló (3)