Most akkor trendet teremtettünk, vagy valami más célt szolgál a sárkány ? :)
Apropó, egy új video, tavalyi, de még nem használt felvételekkel CIX-Digitcam-Lacától:
Rendszeresen kapom az ívet, hogy régi Trabantosként rendszeresen idegen típussal járok találkozókra. Ez részben igaz is, bár azért évente legalább egyszer igyekszem odaillő autóval megjelenni.
Az ok egyébként igen prózai:
Most viszont megelégeltem, és többé-kevésbé szalonképessé akartam varázsolni a Hybridet.
A flotta itt látható, a Corsa nem tartozik bele :) A Hybrid jobb szélen, még eche négyütem külsővel. A cél pedig a Swift mellett, valami hozzá hasonlót akartam kihozni a gépből.
Ezt akarom, azonnal. Viszont nincs rá pénzem. Adakozzatok, az nem lehet, hogy másé legyen :))) Szopok, nyalok, gombot varrok, sőt, adok autogrammot is, és szívesen viselkedem Győzike módra, ha szükséges ! :)
Persze, szívesen várom büdös nagy multicégek ajánlatát is, rengeteg zsével, minek fejében hajlandó vagyok életem hátra lévő részét kólaivással, hamburgerevéssel, dezodorálással, vagy nyálas marketingdumák kiötlésével és megírásával tölteni.
Kell, és kész. Hogy is mondják Autóbuziul ?
Csendben jegyzem meg, az a fura felni, 4x160-as osztókörrel a Melkus gyári könnyűfém felnije. És ez bizony könnyű. Tényleg.
Ezt is megértük. Hosszas szívás, várakozás után végre megjelent az a rendeletmódosítás, amely szerint a kétütemű autók környezetvédelmi felülvizsgálatára vonatkozó szigorított határértékei 2020. december 31-ig megfelelnek a gyártó által megadott határértékeknek.
Nem, sőt, eddig sem kellett. Senki sem írta elő, hogy ezekre az autókra katalizátort kell szerelni. Viszont előírtak egy olyan határértéket, amelyet egy ilyen motor katalizátor nélkül gyakorlatilag nem tud huzamosabb ideig teljesíteni. Tehát három megoldás volt:
1. katalizátor felszerelése - nincs, drága, plusz nem biztos, hogy ezzel tudja az értékeket a második zöldkártya-mérésen is.
2. valamely más módon teljesíteni az értéket - ez alkalmilag megoldható, de csak a mérés idejére. Ez persze elég a zöldkártyához, de nem kellemes tudat úgy autózni, hogy törvényszegő, csaló, hitszegő vagy.
3. autót kivonni a forgalomból - ja, persze, akinek így negyven év után is Trabantja van, az vagy imádja, vagy erre telik. Egyik esetben sem megoldás, hogy elvesszük, és kész.
Magyarországon jelentős számban használnak Trabant Hycomatot a (
valódi ) mozgássérültek. Az ő szemükben a Trabant sokszor az egyetlen helyváltoztató eszköz. Az eredeti rendelet ugyan hagy egy kibúvót számukra, hiszen a mozgássérültek autóira határozatlan ideig kitolta a szigorítást - ám erről gyakorlatilag senki sem tud. Még a zöldkártyások sem...
Az van, hogy tavaly december 31-ig volt haladék azok számára, akik régi tulajdonosként (2004 közepe előtt bejegyzett tulajdonos vagy üzembentartó) még megtartották Trabantjukat. Mivel az egész rendelet értelmetlen és betarthatatlan, a Közlekedési (és mittoménmilyen) Minisztérium januárra ígérte a határidő kitolását.
No, ez nem történt meg egészen idáig. Nyilván enne örömére az elmúlt fél évben egy rakás Trabantot bezúztak, kivontak a forgalomból, és igen elenyésző az igazán kitartó gazdák száma.
Most megjelent a Magyar Közönyben (itt letölthető, 29. oldal), miszerint a határértéket 2020-ig kitolták.
Örülök, na. Azért megjegyzem, aki holnap zöldkártyázni indul, vigye magával a közlöny ide vonatkozó részét, mert a zöldkártyások zöme nem olvassa azt :/
A rendelet pontos szövege: (kattints, nyílik!)
Csendben jegyzem meg, hogy azért ezután sem lesz fenékig tejfel a Trabantosok élete. Alig találni már olyan zöldkártyást, aki vállal kétütemű autót. Szinte elérhetetlen bármilyen fontos alkatrész, tehát lassan nem lehet vizsgaképes állapotba hozni egy ilyen autót. A bontók már kompletten dobják ki az autókat, nem tesznek el üveget, ülést, kormánykereket. A motorokat-váltókat kiszedik, ha aznap nem jön rá vevő, már megy is a színesfém-gyűjtőknek. Sok helyen kalapáccsal törik össze a blokkot, mert egyszerűbb így szelektálni, mintha szétszednék...
Szóval, autóbuzik, addig mutogassatok Trabantot a gyereknek, amíg megtehetitek :)
Csendben jegyzem meg, ha jól értelmezem, ez a módosítás nem csupán a 2004 utáni tulajdonosokra vonatkozik, hanem a friss vásárlókra is. Persze ehhez össze kellene szedni a rendelet összes módosítását, és egyben értelmezni, de nagy valószínűséggel erről van szó.
Lassan lehet készülődni. Idén is lesz Nagy Nyári Találkozó Alsóörsön, ahol a Trabantosok és Wartburgosok (meg persze egy rakás más autó) összejönnek, és autó-sör-csaj társaságában furcsa dolgokat művelnek.
Igazi hardcore autóbuzik (mint például én is, ugye :) ) kezdhetnek már
(Kép Trabant USA-ról, kösz Molyhos!)
A bevezető majd minden mondtata ma is megállja a helyét. Azon kívül borzasztóan szp autók vannak benne :)
Azt hiszem, új értelmezést nyert a "kaotikus verseny" kifejezés a hétvégi F-1 futamon.
A történteket nem nagyon akarom felidézni, biztos megteszi helyettem Omm. (Megtette...)
Tennék viszont néhány észrevételt.
- Silverstone az egyik legnagyobb hagyományokkal bíró F-1-es pálya. 58 éve rendeznek itt versenyeket kisebb-nagyobb kihagyásokkal. (Egyébként nem igaz, amit Sport Géza írt, miszerint minden évben volt itt verseny -nagyjából 25 évig Silverstone és Brands Hatch felváltva rendezte a Brit Nagydíjat). Jövőre ugyan lesz még egy futamuk, de mivel nemrég került nyilvánosságra, hogy 2010-től Doningtonba költözik a nagydíj, a helybélieknek (és persze minden britnek) komoly sikerélményt adhatott, hogy
1950-ben itt rendezték az első versenyt, ahol egyébként 21 indulóból öten értek célba. A versenyt Giuseppe Farina nyerte úgy, hogy 70 kör alatt a negyedik és ötödik helyezettnek 2-2 kört adott.
-Sok-sok év egyhangúság után, amikor borítékolhatóan Ferrari-McLaren-Renault dobogósokat láthattunk, végre ezeresélyes versenyeket láthatunk. Igaz ez persze azokra a futamokra is, ahol nincs ekkora eső, így aztán kialakulhatnak olyan, évek óta nem látott helyzetek, mint a hármas holtverseny a világbajnoki tabellán, a sok éve dobogó közelébe sem került csapatok pedig a harmadik vonalból az eddig nem is létező másodikba kapaszkodnak fel, és onnan piszkálják a bot végével az élmenőket.
- Esőt minden versenyre !!! Tudom, hogy a versenyzők és csapatok szempontjából ez katasztrófa, hiszen hosszú és verejtékes munkával megálmodott stratégiák dőlnek romba pillanatok alatt, akár többször is egy versenyen, de ez engem, nézőt, nem érdekel ! Izgalmas, fordulatos versenyt akarok látni, és ilyenkor még az sem érdekel, ha nem az nyer, akit én szeretnék. Sajnálom Kubicát, sajnálom Massát, de bocs, ilyen az élet...
Autóbuzikkal társalogtunk autós versekről, és eszembe jutott. Annyira nem jó, hogy oda rakjam fel, de annyira meg nem sz*r, hogy ide se.
Tehát:
Egész úton hazafelé
Azon gondolkodám,
Hogyan fogom beindítni
Régen látott Skodám
Mit mondok majd először is
Kedves, szépet neki
Midőn a benzint benyelé,
De nem pufogá ki.
S jutott eszembe számtalan
Szebbnél szebb káromlat,
Midőn nyeherészik a starter,
De a szekér nem halad.
A kárpitba rugdalék,
Repül ezer szilánk,
És én mentem busszal aznap is,
Mint a lúzer apám.
"A balesetet az okozhatta, hogy elfolyt a fékfolyadéka a busznak, amely az előtte haladó autóbuszba rohant, értesült a HavariaPress."
1.1 (3) 2007 (4) 500 (4) 50years (5) Kriebstein (2) Németország (2) Sachsen (2) Abarth (2) Ablaktörlő (2) Akrobatika (3) Alfa (3) Alkatrész (2) Alpine (2) Alsóörs (8) Anyád (3) Aranykezű (2) Arc (3) Auchan (2) Audi (2) Auto (3) Autobuzik (4) Autó (137) Autódoktor (2) Autópálya (5) Balatonakali (2) Baleset (9) Bamako (3) Baromállat (8) Beag (3) Belga (2) Belsöség (3) Belsőség (3) Benzinkút (2) Biztosítás (4) Blog (12) Bmw (9) Bontó (2) Bovito (2) Breakdance (2) Budapest (4) Buran (4) Camptourist (5) Carrera (2) Chrome (2) Chrysler (2) Commodore (3) Csernobil (3) Csomagtértető (5) Ddr (4) Drezda (2) E32 (4) E85 (4) Englishrussia (3) F*szkivan (40) Facebook (2) Farsang (2) Felújítás (8) Ferrari (4) Fiat (5) Film (5) Ford (3) Forma1 (9) Fotó (5) Félkegyelmű (2) Füsti (2) Ghia (2) Gif (2) Giulietta (2) Google (4) Haj (2) Hajtány (2) Hamilton (3) Hellókarácsony (7) Horch (3) Háború (3) Hétvége (2) Hó (3) Hülyeállat (71) Hűtő (2) Ikarus (2) Index (3) Iwiw (6) Jogosítvány (2) Jogszabály (2) Játék (3) Karmann (2) Karácsony (2) Kirándulás (4) Klub (2) Kocka (2) Komment (2) Kretén (2) Kultúra (6) Költözés (2) Könyv (4) Közlekedés (33) Lada (3) Lamborghini (3) Lancia (2) Leltár (2) Lewis (3) Link (2) Loituma (2) Lol (9) Lowtyo (3) Lánglovagok (3) M6 (3) Madonna (3) Mercedes (2) Mikulás (2) Motor (2) Motorosfutár (2) Mozi (6) Multicar (2) Munkahely (2) Mátra (2) Média (4) Napi_meló (6) Ndk (10) Nyaralás (5) Német (3) Nő (2) Oka (2) Olaszország (5) Orosz (16) Orr (24) Park (3) Parkoló (5) Party (3) Partyarcok (4) Partyfotó (4) Partyretard (3) Pc (2) Photoshop (3) Plus/4 (2) Pobjeda (2) Porsche (3) Posta (2) Poén (30) Projekt (2) Prokee (44) Prokee.hu (2) Prototípus (3) Prototípusok (3) Punk (3) Póló (2) Raikkonen (2) Recsk (2) Reklám (5) Renault (2) Retro (32) Romeo (2) Rtl (2) Rubik (2) Ruckwarts (2) Sachsenring (3) Shuttle (2) Spider (2) Splash (2) Steyr (2) Stratos (2) Suzuki (10) Swift (5) Szilánkok (3) Szovjet (3) Szovjetunió (3) Százhalombatta (8) Sírkő (2) Találkozó (17) Tank (2) Tatra (2) Tc_gyorsulás (2) Technika (63) Telefon (2) Tesco (5) Totalcar (12) Trabant (95) Traktor (2) Tramp (2) Tuning (18) Tv (2) Tél (3) Tévhitek (2) Tököl (3) Történelem (4) Tűzoltó (3) Tűzoltóság (3) Usb (2) Utazás (2) Utánfutó (3) Vasút (4) Vasúttörténeti (3) Velence (3) Vers (2) Veterán (9) Viasat3 (2) Video (14) Videopályázat (3) Villamos (2) Vizsga (2) Voyager (2) Vw (7) Vásárlás (2) Wartburg (9) Web (16) Webshop (2) Wiper (2) Zene (11) Zwickau (8) árvíz (2) érd (3) érdekes (62) űrprogram (3) űrsikló (3)