Veled is előfordult már, hogy a háttérben lévő film újraindult, az elküldött megrendelés duplázódott, csak mert a fülre kattintva újratöltődött az oldal?
1. Nyiss egy új fület!
2. Írd a címsorba, hogy chrome://flags/, aztán enter!
A második világháború után a zwickaui autógyártás nagyjából az akkor már egyaránt az Auto Unionhoz tartozó Horch és Audi gyárak romjain épült fel. A romokat szó szerint kell érteni, a két gyárat ugyanis előbb a nyugati szövetségesek szétbombázták, aztán a maradékot a keleti szövetséges vonatra pakolta, és elvitte Szibériába.
Így festett a Horch-üzem 1945 végén.
Aki egy kicsit is autóbuzi, valószínűleg ismeri Leeput, a bangladesi autóépítőt, aki a Discovery Channelen mutatta meg számtalanszor, hogyan lehet Talbot Sambából Lamborghini Murciélagót építeni anélkül, hogy bárki gyanút fogna a kész termék láttán.
Valószínűleg az ő példája ihlette meg azt a thai fiatalembert is, aki arra gondolt, nemesebb a léleknek egy Transporter T1-et házilag előállítani, mint megvásárolni.
Az alap valami Subaru Sambar-szerű lehetett. Nem véletlenül, hiszen ez egy nagyjából középmotoros autó, amiből eredetileg is készült egyértelműen T1-ihletésű platós verzió is.
Emberünk ettől némileg frissebb verziót használt fel, valószínűleg a harmadik generációs Sambar valamilyen helyi túlgyártása lehetett. Vásárolt mellé néhány tábla lemezt, a többit pedig mára valószínűleg minden gyakorló Transporter-tulajdonos ismeri:
Óriási retro-bomba abból a korszakból, amikor még a Matchbox és versenytársai Európában készültek.
Matchbox, 1962, Nagy-Brittannia, London
Matchbox, 1965, Nagy-Brittannia, London
Dinky Toys, 1967, Nagy-Brittannia, Liverpool
Corgi Toys, 1960, Nagy-Brittannia, Swansea - sajnos hang nélkül
Én mondjuk nem emlékszem rá, bár a képek készítésekor már éltem. Épp csak.
A képeken nem csak hogy az internet előtti, de a hétfői tévéadás előtti világba pillanthatunk be.
A holland Ed és Louise 1975-ben utazott Magyarországra, akkor készített fotóikat pedig most mi is megnézhetjük. Nem csak nekik, de nekünk is nosztalgikus kirándulás ez a 40 évvel ezelőtti Budapestre.
Jégszállító Csepel
Trabant 600 kombi az Ikarus mögött - végre kiderül, hogy már akkor is népszerű volt a kevésbé sérülékeny Barkas-lámpa felreszelése
Buszmegálló!
Persze itt az összes fotó, érdemes végiglapozni.
Nemrég bukkant fel a Facebookon a hír, miszerint Alsó-Szászországban az Oldenburgi bíróság elmarasztaló ítéletet hozott egy teherautó-sofőr ügyében, akinek a kezében a rendőrök mobiltelefont láttak vezetés közben a 28-as szövetségi autópályán. A sofőr nem ismerte el a felelősségét, azt állította, hogy épp csak töltőre rakta a merülő készüléket. Így került a bíròság elé az ügy, ahol egyszerűen elhessegették a kifogàst.
Ebből a szorgos közösség rögtön azt a következtetést vonta le, hogy ezentúl tilos és büntetendő a telefon töltése az autóban. Ezzel együtt persze MINDEN tilos, például a telefon navigációját használni is.
Tényleg így van ez? Nézzük, mit ír erről a német KRESZ, a StVO (Straßenverkehrs-Ordnung) 23. paragrafusa:
§ 23
Sonstige Pflichten von Fahrzeugführenden
(1) Wer ein Fahrzeug führt, ist dafür verantwortlich, dass seine Sicht und das Gehör nicht durch die Besetzung, Tiere, die Ladung, Geräte oder den Zustand des Fahrzeugs beeinträchtigt werden. Wer ein Fahrzeug führt, hat zudem dafür zu sorgen, dass das Fahrzeug, der Zug, das Gespann sowie die Ladung und die Besetzung vorschriftsmäßig sind und dass die Verkehrssicherheit des Fahrzeugs durch die Ladung oder die Besetzung nicht leidet. Ferner ist dafür zu sorgen, dass die vorgeschriebenen Kennzeichen stets gut lesbar sind. Vorgeschriebene Beleuchtungseinrichtungen müssen an Kraftfahrzeugen und ihren Anhängern sowie an Fahrrädern auch am Tage vorhanden und betriebsbereit sein, sonst jedoch nur, falls zu erwarten ist, dass sich das Fahrzeug noch im Verkehr befinden wird, wenn Beleuchtung nötig ist (§ 17 Absatz 1).
(1a) Wer ein Fahrzeug führt, darf ein Mobil- oder Autotelefon nicht benutzen, wenn hierfür das Mobiltelefon oder der Hörer des Autotelefons aufgenommen oder gehalten werden muss. Dies gilt nicht, wenn das Fahrzeug steht und bei Kraftfahrzeugen der Motor ausgeschaltet ist.
(1b) Wer ein Fahrzeug führt, darf ein technisches Gerät nicht betreiben oder betriebsbereit mitführen, das dafür bestimmt ist, Verkehrsüberwachungsmaßnahmen anzuzeigen oder zu stören. Das gilt insbesondere für Geräte zur Störung oder Anzeige von Geschwindigkeitsmessungen (Radarwarn- oder Laserstörgeräte).
(2) Wer ein Fahrzeug führt, muss das Fahrzeug, den Zug oder das Gespann auf dem kürzesten Weg aus dem Verkehr ziehen, falls unterwegs auftretende Mängel, welche die Verkehrssicherheit wesentlich beeinträchtigen, nicht alsbald beseitigt werden; dagegen dürfen Krafträder und Fahrräder dann geschoben werden.
(3) Wer ein Fahrrad oder ein Kraftrad fährt, darf sich nicht an Fahrzeuge anhängen. Es darf nicht freihändig gefahren werden. Die Füße dürfen nur dann von den Pedalen oder den Fußrasten genommen werden, wenn der Straßenzustand das erfordert.
A 23. paragrafus több dologról is rendelkezik a vezető felelősségéről a közlekedés biztonságával kapcsolatban, de minket jelen esetben az (1a) pont érdekel. Az pedig nagyjából így hangzik magyarul:
Aki autót vezet, nem használhatja a mobiltelefont vagy az autótelefon kézibeszélőjét, ha a hívást neki kell fogadnia, vagy a készüléket kézben kell tartania. Ez nem érvényes arra az esetre, ha a jármű áll és a motorja nem jár.
A magyar rendelkezés egyébként hasonló ehhez, egészen pontosan így szól:
§ 3
(2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.
Mindkét szabályozás két dologra tér ki:
- kézben tartva
- használni
Ha tehát a mobiltelefont tartóban rögzítve, vagy csak a középboxba dobva töltjük, sem a német, sem a magyar rendőr nem fog érte macerálni. Ha azonban kézben tartva töltjük, SMS-ezünk, filmet nézünk, zenét hallgatunk, vagy csak a tarkónkat vakarjuk vele, bizony, várható a bírság.
A német joggyakorlat egyébként számtalan gyakorlati példát ismer arra, amikor hasonló elmarasztaló ítéletek születtek például SMS-írás miatt, vagy mert a sofőr elutasított egy hívást, vagy csak elolvasta a számot a kijelzőn. A pontos időt leolvasni, a készüléket diktafonként vagy hangrögzítőként használni is tilos, de zenehallgatásért is büntettek már meg sofőrt - mert közben a kezében tartotta a készüléket.
Az egyik legkomolytalanabb védekezést az a sofőr adta elő, aki határozottan állította, hogy fülfájására a telefont hőakkuként használta - pedig tudjuk Bagoly doktortól, hogy arra a meleg köles a jó. A kölni bíróság mindenesetre úgy vélte, nem őszinte a védekezés, és elutasította azt.
A telefon használata a piros lámpánál állva is tilos. Ha ilyenkor leállítjuk a motort, az sem megoldás, hiszen ilyenkor a motort újra kell indítani, ezzel pedig feltartjuk a többi közlekedőt - hát a német jogalkalmazásban ilyen büntetésre is van példa. Igaz, a képet árnyalja a Start-Stopos autók elterjedése, hiszen ilyenkor a gázpedál megnyomására szinte azonnal mozgásba lendül az autó.
Szintén tilos a telefonálás az autópálya vagy autóút leállósávjába lehúzódva is, érthető okokból.
A fentiek jelentős része egyébként a 23 paragrafus első pontjából fakad, amely hangsúlyozza a sofőr felelősségét abban, hogy a látását és hallását (és egyben koncentrációját) semmi ne zavarja meg.
Persze, ha hülyeséget csinálunk. Az elvárható gondosság keretein belül azért használhatjuk a telefont Németországban és Magyarországon is. Néhány tipp, nem csak a jogkövető magatartáshoz, de a biztonságos vezetéshez is:
- Használjon valamilyen tartót a telefonhoz, különösen, ha navigáció is van rajta!
- Helyezze el a telefont olyan pozícióban, hogy ha rápillant, majd vissza az útra, a lehető legkevesebb időt vegyen el, amíg a szeme átfókuszál!
- Lehetőleg legyen eleve a látómezőben, hogy minél kisebb szemmozgással tudja figyelni a navigációt. Ha a fejét is mozdítani kell hozzá, már rég rossz a koncepció.
- Ha a navigációt igazítani kell, új célpontot ad meg, vagy csak simán módosítani akar, jobb félrehúzódni. Nem csak a rendőrök figyelő szemei, de pusztán a biztonsága miatt is.
- Ha menet közben telefonálni akar, vagy csak várható bejövő hívás, vegyen egy Bluetoothos kihangosítót! Már egész olcsón is lehet ilyet találni, és az olcsóbbak is tűrhető hangminőséget produkálnak. Vásárláskor mindenképpen olyat válasszon, ami képes automatikus fogadásra, és esetleg be is olvassa a hívószámot.
- Ha menet közben jut eszébe, hogy a telefon nincs töltőn, vagy nincs bekapcsolva a kihangosító, ezt ne menet közben próbálja megoldani! Húzódjon le (ne autópályán!), álló helyzetben sokkal egyszerűbb, biztonságosabb, és esetleg olcsóbb is.
- Ha lebukott, ne jöjjön már ilyen gyermekmesékkel, mint a fülmelegítés, mert aztán hülye Facebook-hoaxok születnek belőle! Legyen férfi, vállalja a felelősséget, olcsóbb is, mint ha a bírósági tárgyalás költségeit is önre verik.
Amikor megírtam, hogy tőlünk nem túl messze létezik (létezett) egy Terence Hill Strand, eszembe sem jutott, hogy kell lennie Bud Spencer Strandnak is.
Pedig van, Schwäbisch Gmündben.
Az elnevezés itt sem légből kapott. Amikor a fiatal Bud Spencer, vagyis akkor még csak civil nevén Carlo Pedersoli még csak vízilabdázóként volt - mérsékelten - ismert, 1951 július 7-8-án egy Németország-Olaszország közötti úszóversenyen vett részt a városkában.
Az ifjú Carlot, aki akkoriban egyetlen olaszként 59,8 másodperc alatt úszta meg a százméteres távot, ebben a számban ezúttal is győzni tudott. A közönség pedig annyira szívébe zárta, hogy 2011-ben, amikor a B29-es út egy jelentős részét a város alatti alagútba bújtatták, az önkormányzat által szervezett névadó-szavazáson Bud Spencer nyert. Na jó, ebben esetleg szerepe lehetett későbbi színészi munkájának is.
Az önkormányzat azonban nem volt vicces kedvében, az alagút nem kapta meg a Bud Spencer nevet, Hogy a helyi polgárok mégse hányják villára a városvezetés a helyi strandot, amelynek medencéjében anno a fiatal Carlo úszott, átkeresztelték Bud Spencer Badra. Persze az alagutat is Bud Spencer alagútnak hívja mindenki.
A Terence Hill Stranddal ellentétben ez a mai napig is működik és komoly népszerűségnek örvend. Ha arra jársz, feltétlen fürödj egyet, aztán meséld el, milyen volt!
Egyszer ezt is meg kell próbálni - Szilánkok, szöveg helyett most videón.
Ha véleményed van, ne tartsd magadban, kell a visszajelzés!
1.1 (3) 2007 (4) 500 (4) 50years (5) Kriebstein (2) Németország (2) Sachsen (2) Abarth (2) Ablaktörlő (2) Akrobatika (3) Alfa (3) Alkatrész (2) Alpine (2) Alsóörs (8) Anyád (3) Aranykezű (2) Arc (3) Auchan (2) Audi (2) Auto (3) Autobuzik (4) Autó (137) Autódoktor (2) Autópálya (5) Balatonakali (2) Baleset (9) Bamako (3) Baromállat (8) Beag (3) Belga (2) Belsöség (3) Belsőség (3) Benzinkút (2) Biztosítás (4) Blog (12) Bmw (9) Bontó (2) Bovito (2) Breakdance (2) Budapest (4) Buran (4) Camptourist (5) Carrera (2) Chrome (2) Chrysler (2) Commodore (3) Csernobil (3) Csomagtértető (5) Ddr (4) Drezda (2) E32 (4) E85 (4) Englishrussia (3) F*szkivan (40) Facebook (2) Farsang (2) Felújítás (8) Ferrari (4) Fiat (5) Film (5) Ford (3) Forma1 (9) Fotó (5) Félkegyelmű (2) Füsti (2) Ghia (2) Gif (2) Giulietta (2) Google (4) Haj (2) Hajtány (2) Hamilton (3) Hellókarácsony (7) Horch (3) Háború (3) Hétvége (2) Hó (3) Hülyeállat (71) Hűtő (2) Ikarus (2) Index (3) Iwiw (6) Jogosítvány (2) Jogszabály (2) Játék (3) Karmann (2) Karácsony (2) Kirándulás (4) Klub (2) Kocka (2) Komment (2) Kretén (2) Kultúra (6) Költözés (2) Könyv (4) Közlekedés (33) Lada (3) Lamborghini (3) Lancia (2) Leltár (2) Lewis (3) Link (2) Loituma (2) Lol (9) Lowtyo (3) Lánglovagok (3) M6 (3) Madonna (3) Mercedes (2) Mikulás (2) Motor (2) Motorosfutár (2) Mozi (6) Multicar (2) Munkahely (2) Mátra (2) Média (4) Napi_meló (6) Ndk (10) Nyaralás (5) Német (3) Nő (2) Oka (2) Olaszország (5) Orosz (16) Orr (24) Park (3) Parkoló (5) Party (3) Partyarcok (4) Partyfotó (4) Partyretard (3) Pc (2) Photoshop (3) Plus/4 (2) Pobjeda (2) Porsche (3) Posta (2) Poén (30) Projekt (2) Prokee (44) Prokee.hu (2) Prototípus (3) Prototípusok (3) Punk (3) Póló (2) Raikkonen (2) Recsk (2) Reklám (5) Renault (2) Retro (32) Romeo (2) Rtl (2) Rubik (2) Ruckwarts (2) Sachsenring (3) Shuttle (2) Spider (2) Splash (2) Steyr (2) Stratos (2) Suzuki (10) Swift (5) Szilánkok (3) Szovjet (3) Szovjetunió (3) Százhalombatta (8) Sírkő (2) Találkozó (17) Tank (2) Tatra (2) Tc_gyorsulás (2) Technika (63) Telefon (2) Tesco (5) Totalcar (12) Trabant (95) Traktor (2) Tramp (2) Tuning (18) Tv (2) Tél (3) Tévhitek (2) Tököl (3) Történelem (4) Tűzoltó (3) Tűzoltóság (3) Usb (2) Utazás (2) Utánfutó (3) Vasút (4) Vasúttörténeti (3) Velence (3) Vers (2) Veterán (9) Viasat3 (2) Video (14) Videopályázat (3) Villamos (2) Vizsga (2) Voyager (2) Vw (7) Vásárlás (2) Wartburg (9) Web (16) Webshop (2) Wiper (2) Zene (11) Zwickau (8) árvíz (2) érd (3) érdekes (62) űrprogram (3) űrsikló (3)